Medlem
Tips på spel!

För tillfället funderar jag på Godus och Tomb Raider..
Om det är någon som spelat någon av de säg gjärna vad ni tycker
Vill även ha tips på spel för högst 200kr

Skribent

Jag funderar också på Godus, men känner inte att det är läge att köpa fler spel.

Har du testat FTL: Faster than light? Helt klart det spel jag spelade mest i somras.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag önskar att jag kunde rekommendera Godus men det går tyvärr inte i det skick det är nu. Spelet kanske inte var tänkt att vara ett P2W men mycket saker i det är som gjorda för det. Jag fastnade för Populous redan när jag första gången spelade det och även om det var ett väldigt enkelt spel så var det ett spel som hela tiden belönade spelaren med gudskrafter. Godus känns mer som ett spel som går ut på att klicka sig fram som en dåre för att få en liten belöning här och en liten belöning där. Det är som gjort för en tablet och smartphone och inte ett spel anpassat för PC.

Jag rekommenderar inte spelet i nuläget om man gillar spel som Black & White och Populous, gillar man spel som Farmville (och andra s,k "cow clickers" så är kan nog Godus vara ett spel som kommer tilltala en).

Jag håller till fullo med om att man klickar så mycket i början att man får ont i handleden, har svårt att tro att utvecklarna själva spelat detta på en PC med mus och tbord. Detta är ett typexempel på varför man inte ska utveckla spel för många format samtidigt då något som fungerar bra på ett format kan vara ospelbart på ett annat.

Kan rekommendera dessa spel istället:

Metro 2033
Vessel
Stealth Bastard Deluxe (vanliga versionen har tidigare gått att spela gratis)

Spel som har demos på Steam:
Trine
Sleeping Dogs (brutal GTA "klon")
Torchlight (Diablo 2´s "verkliga" uppföljare)
Spec Ops The Line
Sword Of The Stars : The Pit

1
Skriv svar