Dead Rising 3 har fått ordning på bilduppdateringen

Robot
Dead Rising 3 har fått ordning på bilduppdateringen
MrX
Medlem
Dead Rising 3 har fått ordning på bilduppdateringen

Om det kommer till PC eller när det kommer, låser dom upp det så man kan ha 60+ fps då tror ni?

Medlem

"låst till 30" låter inte som "fått ordning på", det låter som "woohoo, vi går inte UNDER 30 längre"
De har fortfarande tid att få ordning på problemet däremot

Medlem
Skrivet av MrX:

Om det kommer till PC eller när det kommer, låser dom upp det så man kan ha 60+ fps då tror ni?

Näe för att man behöver ju inte mer än 30fps! Film är samma sak som ett interaktivt spel! 120hz skärmar är en konspiration!

Medlem
Medlem

Är det låst till 30 har man ju inte löst nånting. Inte ens en acceptabel grundnivå har uppnåtts

Medlem

att de ska va så svårt att ha "low medium high" graphic settnings på konsol så man kan få lite högre fps och slippa lull lull...

Medlem

30 fps tryggt? say WHAT!?

när jag kan köra i 100-120 då är det tryggt.

Medlem

HAHAHAHA som gammal kväjker så låter det som 1975. 120 fps to the ppl!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av MrX:

Om det kommer till PC eller när det kommer, låser dom upp det så man kan ha 60+ fps då tror ni?

Näe för att man behöver ju inte mer än 30fps! Film är samma sak som ett interaktivt spel! 120hz skärmar är en konspiration!

Jag antar att du skämtar, vilket som, det stämmer inte. Man märker skillnaden.

Inaktiv

Har de alltså dragit ner till 720p nu?

Medlem

30 fps lock? lösning? Man skulle helre offra mer detaljer för att kunna nå 60

Medlem

30 fps...damn, that power!


signatur

Game long and prosper

Medlem

60 FPS så hade jag kunnat köpt att man fått ordning på det, men fan inte 30.

Medlem

Hade helst sett att next-gen inte hade några problem att hantera 30 fps från början..

Medlem

"Det är lugnt, vi fixade spelet så det kör på 30 FPS nu!"

Hehe, ironi

KoP
Medlem

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Medlem

Wow, vilken besvikelse. Visst kan det vara tufft att animera hundratals zombies samtidigt, men va fasiken, 60fps i 1080p hade jag hoppats att nästa generation skulle klara. Vi kommer ju trots allt sitta med lådorna i TV-bänken i 6-8 år till, inte vill jag redan nu inleda spelandet med 30fps...

Medlem

behöver man verkligen mer än 30 fps i ett zombiespel? Nej...
Jag kan förstå att folk vill ha runt 60 när det är skjutspel som Counter-Strike osv men här behövs det verkligen inte, 30 bilder per sekund är faktiskt ganska smooth.

Medlem

Silky smooth .... Aw yeaaa!

Medlem
Skrivet av KoP:

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Som många inte verkar förstå är att stabila 30 fps är bättre än 60 fps med drops ner till 30 fps.

Har man stabila 30 fps hela tiden kommer man bli van vid det och kommer kunna spela med det utan större problem.
Har man 60 fps och drops ner till 30 kommer spelet kännas otroligt laggigt och hela upplevelsen förstörs.
Enda spelen där 60 fps är ett krav är beat em up. Där räknas varje hundradel.
FPS kommer en bit efter men där känns spelen mycket bättre med hög fps även om det inte är ett krav då spelen i stort sett alla är söliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Som många inte verkar förstå är att stabila 30 fps är bättre än 60 fps med drops ner till 30 fps.

Har man stabila 30 fps hela tiden kommer man bli van vid det och kommer kunna spela med det utan större problem.
Har man 60 fps och drops ner till 30 kommer spelet kännas otroligt laggigt och hela upplevelsen förstörs.
Enda spelen där 60 fps är ett krav är beat em up. Där räknas varje hundradel.
FPS kommer en bit efter men där känns spelen mycket bättre med hög fps även om det inte är ett krav då spelen i stort sett alla är söliga.

Det där stämmer ju inte. De må vara din åsikt men faktum är att högre FPS innebär att man snabbare plockar upp information på skärmen. Med det i åtanke tar jag mycket hellre 60 fps 90% av tiden med en och en annan fps-drop till 30 än stabila 30.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Som många inte verkar förstå är att stabila 30 fps är bättre än 60 fps med drops ner till 30 fps.

Har man stabila 30 fps hela tiden kommer man bli van vid det och kommer kunna spela med det utan större problem.
Har man 60 fps och drops ner till 30 kommer spelet kännas otroligt laggigt och hela upplevelsen förstörs.
Enda spelen där 60 fps är ett krav är beat em up. Där räknas varje hundradel.
FPS kommer en bit efter men där känns spelen mycket bättre med hög fps även om det inte är ett krav då spelen i stort sett alla är söliga.

Det där stämmer ju inte. De må vara din åsikt men faktum är att högre FPS innebär att man snabbare plockar upp information på skärmen. Med det i åtanke tar jag mycket hellre 60 fps 90% av tiden med en och en annan fps-drop till 30 än stabila 30.

Tror fakiskt inte det är så jäkla märkvärdigt med hög fps. Visst det ser mer "lent" ut, det gör det, inga tvivel. Men att det påverkar gameplay negativt är lite "måste gnälla". Vissa spel funkar ju fan inte ens med hög fps. Jag bytte upp mig från ett par gtx 570 till ett 780 och skulle prova Skyrim, som jag hade i runt 45fps+ med 570 paren. 780 kortet skicka fpsen upp över 130-140 och hela spelet ballade ur, älgar flög iväg, riddare föll ur himmlen, och havet stormade konstant. Gick bara o fixa genom "forced 60fps". Dvs, spel kan vara programmerade specifikt för en viss fps, och det påverkar inte gameplay negativt. Fan folk spelade Nes 8bit i nästan 20år och inte en jävel sa att man var tvungen att ha 100Hz för det gav ju 50fps på ditt NES.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Som många inte verkar förstå är att stabila 30 fps är bättre än 60 fps med drops ner till 30 fps.

Har man stabila 30 fps hela tiden kommer man bli van vid det och kommer kunna spela med det utan större problem.
Har man 60 fps och drops ner till 30 kommer spelet kännas otroligt laggigt och hela upplevelsen förstörs.
Enda spelen där 60 fps är ett krav är beat em up. Där räknas varje hundradel.
FPS kommer en bit efter men där känns spelen mycket bättre med hög fps även om det inte är ett krav då spelen i stort sett alla är söliga.

Det där stämmer ju inte. De må vara din åsikt men faktum är att högre FPS innebär att man snabbare plockar upp information på skärmen. Med det i åtanke tar jag mycket hellre 60 fps 90% av tiden med en och en annan fps-drop till 30 än stabila 30.

Tror fakiskt inte det är så jäkla märkvärdigt med hög fps. Visst det ser mer "lent" ut, det gör det, inga tvivel. Men att det påverkar gameplay negativt är lite "måste gnälla". Vissa spel funkar ju fan inte ens med hög fps. Jag bytte upp mig från ett par gtx 570 till ett 780 och skulle prova Skyrim, som jag hade i runt 45fps+ med 570 paren. 780 kortet skicka fpsen upp över 130-140 och hela spelet ballade ur, älgar flög iväg, riddare föll ur himmlen, och havet stormade konstant. Gick bara o fixa genom "forced 60fps". Dvs, spel kan vara programmerade specifikt för en viss fps, och det påverkar inte gameplay negativt. Fan folk spelade Nes 8bit i nästan 20år och inte en jävel sa att man var tvungen att ha 100Hz för det gav ju 50fps på ditt NES.

Dessutom är människans reaktionstid seg som sirap till och med på en bordtennisspelare så det krävs ganska låga bildantal för att vi ska påverkas negativt. Allt över ca 30 spelar ingen roll, Kommer man ner i 20-25 börjar det märkas och först runt 15 fps börjar det påverka ens prestation i t ex snabba bilspel och andra spel som kräver kvicka beslut.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

HAHAHAHA som gammal kväjker så låter det som 1975. 120 fps to the ppl!

Själv lirar jag qw fortfarande QW med 240fps på 120hz skärm.

Alla kids idag borde prova lite QW online, så de förstår vad hardcore och skill verkligen innebär.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Eisenhart73:

HAHAHAHA som gammal kväjker så låter det som 1975. 120 fps to the ppl!

Själv lirar jag qw fortfarande QW med 240fps på 120hz skärm.

Alla kids idag borde prova lite QW online, så de förstår vad hardcore och skill verkligen innebär.

Respekt! Jag misstänker att man inte skulle ha en chans nu. Märkte ju redan när man fyllde 25 att man hade noll chans i QW pga längre reaktionstid. Själv så tycker jag det börjar kännas laggigt under 100fps. Det syns inte men det känns.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Som många inte verkar förstå är att stabila 30 fps är bättre än 60 fps med drops ner till 30 fps.

Har man stabila 30 fps hela tiden kommer man bli van vid det och kommer kunna spela med det utan större problem.
Har man 60 fps och drops ner till 30 kommer spelet kännas otroligt laggigt och hela upplevelsen förstörs.
Enda spelen där 60 fps är ett krav är beat em up. Där räknas varje hundradel.
FPS kommer en bit efter men där känns spelen mycket bättre med hög fps även om det inte är ett krav då spelen i stort sett alla är söliga.

Det är inte det som är problemet. Saken är att next-gen konsoler har problem med låg fps redan innan de är släppta. Hur ska denna hårdvara hålla i 5+ år?

Medlem

Skyll er själva om ni utvecklar till konsoler.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:

Personligen har jag inga problem med 25-30 fps. Så det låter fint.

Som många inte verkar förstå är att stabila 30 fps är bättre än 60 fps med drops ner till 30 fps.

Har man stabila 30 fps hela tiden kommer man bli van vid det och kommer kunna spela med det utan större problem.
Har man 60 fps och drops ner till 30 kommer spelet kännas otroligt laggigt och hela upplevelsen förstörs.
Enda spelen där 60 fps är ett krav är beat em up. Där räknas varje hundradel.
FPS kommer en bit efter men där känns spelen mycket bättre med hög fps även om det inte är ett krav då spelen i stort sett alla är söliga.

Det där stämmer ju inte. De må vara din åsikt men faktum är att högre FPS innebär att man snabbare plockar upp information på skärmen. Med det i åtanke tar jag mycket hellre 60 fps 90% av tiden med en och en annan fps-drop till 30 än stabila 30.

Nej det är input delay. Informationen från spelet som kommer upp på skärmen beror på hur snabbt din skärm kan få upp bilden.
Tex. en 120hz benq skärm med 6ms input lag får upp bilden 5.4ms senare än en Dell 60hz ips skärm på 0.6ms.

Din fps visar bara på hur smidigt bilden animeras för dina ögon. Ju högre hz och fps du har ju smidigare animationerna blir och inte hur snabbt bilden kommer upp på skärmen. Det finns vissa undantag med låg fps men har egentligen ingen större betydelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

30 fps räcker utmärkt för mig.

12
Skriv svar