Medlem
GTA 5 lagg

Känns som gta5 flyter på för jävla dåligt på min ps3, svårt att köra bil och inte minst att sikta med vapen. Ska det vara så illa?, finns det något sett att se sin fps på?. Och kan det vara så att något gick snett när jag installerade spelet?, isf kan man installera om det men ha kvar sitt sparade spel?. Har ingen lust att börja om från början.

Tacksam för svar!

Medlem
Medlem
Skrivet av WildThing:

Butik ex

Medlem

Känner att det laggar för mig med. Har första generationen av PS3, tjockisen så att säga. Vet inte om det har någon betydelse, men känner rent allmänt att den har blivit lite segare.

Medlem

Har också tjockis ps3 40 gb, svävar runt 28-30 hela tiden med vissa undantag när det händer förbannat mycket.
Men jag känner inte att det är svårt att sikta eller köra bil.

Och Ja trådskapare, det går att installera om det utan att du förlorar din save, installationen ligger under gamedata, och sparningen ligger under save data *om den nu heter så minns inte helt*, men jag har i vilket fall gjort det med åtskilliga spel, kan ju vara installationen som blev "corrupt".

Inaktiv

Kanske hårddisken som är knasig. Läst om de som formaterat/restore på sin Ps3 och det har funkat bättre.

I alla fall, hoppas att Rockstar släpper en patch till Ps3 innan det går lira online.

Medlem

Ok tack för alla svaren. men om jag formaterar/restore försvinner alla save filer va?. Men kan det hjälp att bara installera om gta5 tror ni?, eller omöjligt att det blivit fel på själva installationen?

Medlem

Märker man att det går ovanligt segt att ladda upp texturer och dyl. så beror det nog framförallt på att hårddisken får slita hårt pga fragmentering och/eller skadade sektorer. Kan tänka mig att de gamla tjockisarna börja märka av det i högre frekvens.

Men jag vet inte om det även kan påverka fpsen.

Spelar själv på en Slim och det kan tidvis droppa ordentligt i fps under intensiva scener eller då vyn roteras snabbt.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Även jag har tjockis-ps3, den första modellen på 60 gig.
Dock har jag bytt ut disken till en på ca 600 så det är möjligt att standarddisken bara är väldigt långsam då jag inte märker av det såpass illa som du verkar göra, men samtidigt är det ett nytt och stort spel, och ps3an börjar bli lite väl gammal...
Om du dock vill byta disk så är ingreppet ganska enkelt och du kan lagra dina sparfiler på ett usb-minne så att du kan få tillbaka profilen efter bytet.

Medlem
Skrivet av karbon:

Ok tack för alla svaren. men om jag formaterar/restore försvinner alla save filer va?. Men kan det hjälp att bara installera om gta5 tror ni?, eller omöjligt att det blivit fel på själva installationen?

Såvida du inte är plus medlem (PSN plus) då kan du ladda upp alla dina savefiler på sonys nätverk och i lugn och ro formatera hårddisken utan att tappa några savefiler, däremot får du ju installera om alla patchar o dylikt sen. Men visst kan det hjälpa att göra det här om hårddisken blivit enormt fragmenterad.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar