Sådant som får oss att le!

Medlem
Sådant som får oss att le!

Underbart, och anledningen till att jag ämnar skaffa en husky!

De dårar som säger att alla husdjur egentligen är instängda och olyckliga borde verkligen se detta!

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Sådant som får oss att le!

Shit. Hade jag haft en sådan lövhög därhemma hade jag antagligen gjort likadant!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Haha, världens lyckligaste hund?

Medlem

Minst! Älskar energin och spralligheten i Husky-raserna. Har nästan helt bestämt sig för en sibirisk husky någon gång nästa år.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Så härligt klipp, riktigt glad vovve

Halvrelaterat, är inte Sea Shepherd polare med PETA ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det finns olika åsikter inom organisationen som i de flesta andra.

Jag, och de flesta andra jag har samröre med i Sea Shepherd, har inget att göra med PETA, och vill heller inte göra det.

Det finns en del inom Sea Shepherd som är mer... "hardcore" på den fronten, och då går hela vägen. Jag anser däremot inte att husdjur lider av att vara det sålänge de sköts bra, hunden här ovan hade det inte så illa direkt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ja, jag har ju inget med någon av organisationerna att göra så jag hör ju mest bara det som det skriks högst av så var nyfiken bara. Har dålig koll och frågar hellre än börjar härja blint.

Och nej, den där hunden ser inte ut att lida ens lite

Edit: teh stafning.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Självklart ska man fråga hellre än anta! Menade inget annat. Tyvärr blir det lite så vid minsta lilla grad av aktivist-arbete. Det dyker alltid upp mängder av extremister och tossingar då.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Självklart ska man fråga hellre än anta! Menade inget annat. Tyvärr blir det lite så vid minsta lilla grad av aktivist-arbete. Det dyker alltid upp mängder av extremister och tossingar då.

Kanske en viss del off-topic. Men nu när man redan är inne på aktivitism och vad som är rätt å fel osv. Tycker ni det är fel eller extremt av Greenpeace att försöka störa operationerna på Arktis genom att ta sig upp på oljeplattformar och demonstrera / sabotera? (De gjorde det bara för någon vecka sedan)

Personligen känner jag att det är bra på sätt och vis. Det är ju bra att de visar vad de står för och försöker göra något. Men det kanske finns andra mer effektiva sätt än att försöka kapa fartyg? Inte för att jag vet nåt bättre förstås


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det är alltid en fråga om hur engagerad man är. Det Sea Shepherd gör klassas som pirat-aktivitet i många fall, men inte på hög nog nivå för att det ska leda till någon form av straff/arrest. Det Japanerna gör är däremot, oavsett vilken sida man står på, olagligt på internationell nivå. I min mening är då Sea Shepherds aktioner rättfärdigade. Det är också viktigt att notera att iallafall Sea Shepherd inte står för att kapa skepp eller liknande, utan man försöker enbart störa operationer tillräckligt för att göra det olönsamt. I längden kan man då stänga ner en hel illegal industri. Ett klassiskt exempel från Sea Shepherd är att kasta över plastpåsar med ett gelatinpulver på de andra skeppen och båtarna. Kort sagt spricker påsen när den landar, och pulvret gör golv och utrustning för halt (Dosen är noga uppmätt vid det här laget för att inte göra situationen farlig för de som befinner sig på fartyget) för att jobba effektivt på. För att få bort den effekten måste man låta gelatinet torka, vilket är väldigt svårt ute på havet. Med andra ord tvingar man in skeppet i hamn.

Det jag försöker säga med ovan stycke är helt enkelt att, det kanske är fel egentligen, men det finns en gräns alla når då man blir frestad att ta till andra metoder än retorik. (Som vi alla vet är det ofta svårt att få det att fungera bra..) Det gäller då att applicera dessa metoder rätt, och inte att gå in berserk. Inom Sea Shepherd försöker vi nu jobba mycket med t.ex FN och Avaaz för att få fram mer dialoger. Tyvärr slår det nästan alltid till döva öron.

Angående Greenpeace så har jag inte så mycket till övers för de, då de har två lägen. Antingen vanliga Greenpeace som står med skyltar och sätter sig i en bur på ett torg i tre dygn. Jag har hittills inte sett sådant beteende hjälpa nämnvärt. Sen har vi Greenpeace Extreme som Greenpeace inte ens vill erkänna att de har att göra med. De tar till saker som direkt våld, t.ex att sänka skepp i hamnar och direkt skada människor. Det är något som Sea Shepherd aldrig skulle stå för. När t.ex en Japansk fiskare ramlade överbord avbröt man all aktivitet på båda Sea Shepherd-skeppen för att hjälpa de leta efter sin saknade man, men de vägrade ta emot hjälpen. (Vidrigt för övrigt, då han faktiskt aldrig hittades. De hade behövt hjälpen och kanske kunde ha räddat honom med hjälp)

Nu har jag såklart en ganska färgad synvinkel, men jag anser inte heller att min synvinkel är speciellt extremt. Jag anser helt enkelt att det är vansinnigt att så många tycker det är helt okej att borra olja i Stora Barriär-revet, under arktis, utrota valar och hajar för konservburkar med smaklöst brosk och att utföra fisket med tortyrliknande metoder där man låter valarna ta död på sig själva genom att simma med en harpun, eller t.om två, i ryggen och fenorna med en båt i släptåg. För mig blir då valet ganska enkelt, och jag ser heller inte problemet i att rättfärdiga sabotage osv, sålänge man inte skadar manskap eller utsätter någon för omedelbar fara.

Sen blir såklart situationerna laddade praktiskt taget varje konfrontation, och blir inte bättre när japanska fiskare kastar chockgranater efter aktivisterna. Men överlag hålls det till utrustnings-sabotage och liknande. Jag kan själv intyga hur svårt det är att hålla tillbaka känslor när något man brinner för spottas på av någon som avsiktligt gör sitt bästa för att skada din tro så mycket som möjligt.

Och diskutera detta gör jag gärna, jag är trots allt talesman.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar