Vad hände med Mechwarrior Online? RIP MWO

Medlem
Vad hände med Mechwarrior Online? RIP MWO

Spelade betan förra vintern men tog en längre paus i väntan på att MWO skulle börja ta formen av ett riktigt spel. Det hade en ganska skön känsla men eftersom det var beta så saknades mycket av det som senare skulle göra spelet komplett!

Återvände nu när spelet "släppts" (releasen var den 17e september) och tragiskt nog....är spelet långt ifrån färdigt. Är praktiskt taget exakt samma spel som jag spelade i december.
Och på det officiella forumet råder nu upprorsstämning.

Till alla som sneglat åt detta spel råder jag er starkt att INTE KÖPA, åtminstone avvakta tills senare i höst.

Men för alla som vill ha lite rolig, men samtidigt väldigt tråkig läsning så varsågod:

http://loadeddicecast.blogspot.de/2013/08/what-happened-to-me...

Mechwarrior Online verkar vara på väg att misslyckas fullständigt, trots en fantastisk utgångspunkt. Allt tack vare arroganta utvecklare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Förstår inte riktigt kritiken, spelar det till och från. Tycker det är underbart sedan de införde 12vs 12. Folk gick bananas när de införde tredje person, förstår inte varför då man får en stor blinkade droid över sig.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Förstår inte riktigt kritiken, spelar det till och från. Tycker det är underbart sedan de införde 12vs 12. Folk gick bananas när de införde tredje person, förstår inte varför då man får en stor blinkade droid över sig.

Om du läser artikeln jag länkade till så kommer du förstå.
Det handlar om mycket mer än 3pv. Den främsta kritiken är riktad emot utvecklarna för deras arroganta stil och hur de bedragit den del av communityn som funnits där och gett dem pengar ända sedan de utannonserade spelet från början.

3pv i sig är inte ett problem, men utvecklarnas lögner kring dess funktion och implementation ÄR.

Och community warfare, det som skulle ge hela spelet en mening, är som bortblåst...Sopat under mattan verkar det onekligen som.

Battletech har nästan 30 år av skrivet material att hämta inspiration ifrån, och trots det är allt vi fått ett slags arena spel utan syfte.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Hade totalt glömt bort detta lir, är inte brydd över hur dom är så länge jag får skjuta på robotar. Detta ska absolut testas!

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Hade totalt glömt bort detta lir, är inte brydd över hur dom är så länge jag får skjuta på robotar. Detta ska absolut testas!

Gör det
Det är kul en stund, det är ju ett nytt mechwarrior!
Men det kommer inte bli långlivat om inte utvecklarna skärper sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Den främsta kritiken är riktad emot utvecklarna för deras arroganta stil och hur de bedragit den del av communityn som funnits där och gett dem pengar ända sedan de utannonserade spelet från början.

3pv i sig är inte ett problem, men utvecklarnas lögner kring dess funktion och implementation ÄR.

Battletech har nästan 30 år av skrivet material att hämta inspiration ifrån, och trots det är allt vi fått ett slags arena spel utan syfte.

Tycker att det oftast visar sig att communitys i allmänthet ofta har fel och inte vet sitt eget bästa. Men det är min egen åsikt. Har de någonsin lovat något annat än en arena? Hur har folk tänkt sig ett uppdrag baserat upplägg skulle se ut? FInns ju mech spel som testat det, bland annat det där som fanns på 360, vilket failed hårt eftersom ingen köpte det även fast det var ett av de bästa mech spelen som någonsin funnits.

Tycker dessutom att folket på forumen i MMO och som spelar det, är nästan pågränsen värre än random MOBA community. För de verkar äldre men lika omogna och oresonliga.

Medlem

Jag har spelat väldigt mycket från och till och följt spelet noga närmast varje vecka.

Har spelat väldigt mycket senaste månaden just före releasen.

Vad jag och närmast varenda spelare vill ha är community warfare. Som skulle föra spelet mer till Battletech och ifrån Arena modet.

Har lovats väldigt länge att man ska kunna alliera sig med olika Houses och kunna anfalla olika planeter och samla resursers etc.

Känns inte som ett komplett spel.

Om man har hela Battletech universumet under 30 år att dra inspiration ifrån och man väljer att göra en Arena shooter när man vet målgruppen så är man rätt pantad.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Soulless:

Den främsta kritiken är riktad emot utvecklarna för deras arroganta stil och hur de bedragit den del av communityn som funnits där och gett dem pengar ända sedan de utannonserade spelet från början.

3pv i sig är inte ett problem, men utvecklarnas lögner kring dess funktion och implementation ÄR.

Battletech har nästan 30 år av skrivet material att hämta inspiration ifrån, och trots det är allt vi fått ett slags arena spel utan syfte.

Tycker att det oftast visar sig att communitys i allmänthet ofta har fel och inte vet sitt eget bästa. Men det är min egen åsikt. Har de någonsin lovat något annat än en arena? Hur har folk tänkt sig ett uppdrag baserat upplägg skulle se ut? FInns ju mech spel som testat det, bland annat det där som fanns på 360, vilket failed hårt eftersom ingen köpte det även fast det var ett av de bästa mech spelen som någonsin funnits.

Tycker dessutom att folket på forumen i MMO och som spelar det, är nästan pågränsen värre än random MOBA community. För de verkar äldre men lika omogna och oresonliga.

De har allt sedan starten för drygt två år sedan lovat vad de kallar Community Warfare. Ursprungligen skulle det kretsa kring en karta över galaxen där olika faktioner anfaller och försvarar sina planeter från de andra, planeter byter ägandeskap, och vissa outposts skulle även kunna "ägas" av spelare/klaner.

Det senaste som är sagt så har Community Warfare nedgraderas till nått i still med "en handfull" planeter som kan byta ägare men övrigt en statisk karta, egentligen utan funktion. Spelar/klan ägda outposts verkar helt borta.

Även det omnämnda "Dropship mode" som skulle låta spelarna välja 3-4 mechs att ta med sig in i strid, och först när samtliga är trasiga så är man ute ur spelet, och som skulle införa något sorts "objectives" verkar vara helt uteslutet numer.
Men 3pv, som 90% av det aktiva communityt INTE vill ha, det fixade de...

De har lovat guld och gröna skogar, något jag aldrig tar för givet, men jag förväntar mig iaf nått i närheten, och MWO som det är idag är INTE i närheten av vad som lovats.

Det är ju bara att starta MWO...Ingen i sina sinnes fulla bruk skulle tro att detta är vad PGI och Pirahna kallar ett "färdigt spel".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Soulless:

Den främsta kritiken är riktad emot utvecklarna för deras arroganta stil och hur de bedragit den del av communityn som funnits där och gett dem pengar ända sedan de utannonserade spelet från början.

3pv i sig är inte ett problem, men utvecklarnas lögner kring dess funktion och implementation ÄR.

Battletech har nästan 30 år av skrivet material att hämta inspiration ifrån, och trots det är allt vi fått ett slags arena spel utan syfte.

Tycker att det oftast visar sig att communitys i allmänthet ofta har fel och inte vet sitt eget bästa. Men det är min egen åsikt. Har de någonsin lovat något annat än en arena? Hur har folk tänkt sig ett uppdrag baserat upplägg skulle se ut? FInns ju mech spel som testat det, bland annat det där som fanns på 360, vilket failed hårt eftersom ingen köpte det även fast det var ett av de bästa mech spelen som någonsin funnits.

Tycker dessutom att folket på forumen i MMO och som spelar det, är nästan pågränsen värre än random MOBA community. För de verkar äldre men lika omogna och oresonliga.

De har allt sedan starten för drygt två år sedan lovat vad de kallar Community Warfare. Ursprungligen skulle det kretsa kring en karta över galaxen där olika faktioner anfaller och försvarar sina planeter från de andra, planeter byter ägandeskap, och vissa outposts skulle även kunna "ägas" av spelare/klaner.

Det senaste som är sagt så har Community Warfare nedgraderas till nått i still med "en handfull" planeter som kan byta ägare men övrigt en statisk karta, egentligen utan funktion. Spelar/klan ägda outposts verkar helt borta.

Även det omnämnda "Dropship mode" som skulle låta spelarna välja 3-4 mechs att ta med sig in i strid, och först när samtliga är trasiga så är man ute ur spelet, och som skulle införa något sorts "objectives" verkar vara helt uteslutet numer.
Men 3pv, som 90% av det aktiva communityt INTE vill ha, det fixade de...

De har lovat guld och gröna skogar, något jag aldrig tar för givet, men jag förväntar mig iaf nått i närheten, och MWO som det är idag är INTE i närheten av vad som lovats.

Det är ju bara att starta MWO...Ingen i sina sinnes fulla bruk skulle tro att detta är vad PGI och Pirahna kallar ett "färdigt spel".

Exakt det jag ville ha sagt med min tidigare post.

Är väldigt synd då jag gillar själva grund gameplayet väldigt mycket.
Men känns som jag växt upp och vill ha annat än bara kills på en scorebord.

1
Skriv svar