TakeDown: Red Sabre

Medlem
TakeDown: Red Sabre

Verkar som att FZ till skillnad mot andra sajter, inte alls uppmärksammar detta spel som är en slags uppföljare till Rainbow Six spelen, fast ändå inte. (Eller så smyger de, de finurliga fz-grabbarna o tjejerna).

Ta en kik, bland annat är det utvecklare från Ghost Recon 2 inblandade, men även från Rainbow Six spelen. Det finns ju en brist på taktiska shooters, det skall detta spelet råda bot på.

På fredag släpps det, förbokar du innan så får du med Killhouse

http://store.steampowered.com/app/236510/ Steam

http://youtu.be/S79C8NJCntQ Preview

http://youtu.be/JbVWOUKYNe8 Preview

http://takedownthegame.com/

Absolut värt att kolla in!!!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jo ger trevliga vibbar men min höst ser ut att bli mindre spel tid så nöjer mig med BF4 som det ser ut nu.
(när valet står mellan en ny fantastisk kvinnas tid eller mer spel tid så är valet ganska lätt)
Men kommer väl att klämma in spelet till våren


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Haha Chopper, jag förstår!

Ja det är inget svårt val, hoppas du dyker upp senare i communityn och spelet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jodå, jag håller koll på detta spel. Jag har efterlyst taktiska pangare länge. Spel där man faktiskt måste samarbeta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jodå, jag håller koll på detta spel. Jag har efterlyst taktiska pangare länge. Spel där man faktiskt måste samarbeta.

Härligt, hoppas du köper och joinar in!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ja, det var ju verkligen ett bra spel. LMFAO.

Bland det absolut sämsta jag installerat på min dator någonsin. Och då har jag hunnit med ett par riktiga lågvattenmärken under mina 35 år.

Medlem

Det släpptes antingen ofärdigt eller extremt opolerat. Tänkter vänte några dagar på patches, sen blir det refund.

Medlem

Rekommenderar att de som inte köpt det än väntar med köp. I nuläget hade jag aldrig rekommenderat detta till någon som vill ha ett spel som SWAT 4 eller Rainbow Six enbart för att köra solo då det uppenbarligen är ett MP spel. Man har ingen direkt kontroll över ens egna AI, man kan enbart ge order om att ROE och att stanna kvar eller följa efter en. Det går inte heller att växla mellan ens lagmedlemmar, alla dörrar är öppna m.m.

Som en som Kickstartat det är detta inte vad jag hoppats på men jag är beredd att vänta med mitt omdöme av spelet tills de fixat de mer allvarligare buggarna.

TB har gjort en PSA för att varna folk om spelet tills detta är fixat

Medlem

Ja detta var tyvärr inget bra släpp. fifan


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ok hade hoppats att detta skulle kunna stilla suget efter ett SWAT 4 eller Rainbow Six liknande spel,kostar runt hundringen så man får inte ha för höga förväntningar.
Fem kartor tre olika spelsätt co-op story,terroristhunt och bombdisarm.
Grafiken är inte den senaste,grafiken på fienden ser gammal ut typ Rainbow Six Ravenshield,

Spelet ser ofärdigt ut och borde ha en early access märkning,precis som flera på Steams forum har skrivit.

Nån som har förslag på taktiska fps i co-op.
Kör bla SWAT 4 med moddar ,Ghost Recon serien, Rainbow Six serien och liknande.

Medlem

Jag har bara kört SP delen och den upplever jag som en besvikelse kontra Rainbow Six och SWAT 4 i nuläget. Jag har läst att många har haft problem med AI´n något jag till viss del även själv sett prov på (som att den egna AI´n fastnade, AI som rapporterar om att de ser fiender men inte skjuter (antagligen för att de "ser" genom väggar). Men jag har även sett prov på en AI som ibland ändå imponerar. Spelet har potential, nivåerna är utan tvekan i samma stil som Rainbow Six med många ställen för taktiskt spelande om man kör mot mänskliga spelare.

Som det är nu verkar det som att de som kör med en kompis eller med flera mänskliga spelare gillar spelet även om det fortfarande finns en del spelbuggar kvar att fixa.

Serellan gör nog allt de kan för att fixa de mer kritiska buggarna så att MP delen går att spela. Jag har inte själv märkt av den bugg som gör att man inte kan göra ett SP spel (verkar vara ett problem för de som spelat MP och sedan försöker spela SP). Jag har heller inte märkt av den bugg som gör att man måste avsluta spelet via Task Manager.

Ångrar jag att jag deltog i den här Kickstartern? Nej det gör jag inte, det som gör det så svårt är att jag kan se ett Rainbow Six/SWAT 4 spel i Takedown. De har som sagt var lyckats med banorna och vapen ser ut att fungera som de gör i verkligheten men även här finns det buggar (som att ibland så låter inte vapen alls, vissa har råkat ut för att vapnet helt försvinner och det tycks bero på att spelet fortfarande "tror" att man står vid en vägg).

Sky one, har du laddat ner Iron Wrath till Rainbow Six 3? Förvånande bra och Chris ska tydligen ha varit lead designer för den expansionen.

Medlem

japp drog ned den när den kom och har kört den ett antal gånger,brukar bli en omgång Ravenshield både iron Wrath och moddar på våra LAN när vi tar en paus från tex BF2 och BF3.
Nu ser jag fram emot Ravenshield modden Projekt Six,av samma gäng som gjorde modden Ravenshield 2.0
SWAT 5 får man väl fortsätta drömma om.

men tack för tipset

Medlem

Misstänkte att du kört det men man kan ju aldrig veta säkert=). Delta Force var ett riktigt roligt spel och kom ut samma år som Rainbow Six. Kollade lite snabbt på nätet efter en mod och hittade då denna video, kanske kan vara värt att kolla upp=)?

En annan gammal pärla är ju Hidden & Dangerous 1-2 som utspelar sig under WW II, vet inte hur bra de åldrats rent grafiskt men jag minns denna serie som väldigt utmanande och jag har för mig att den hade stöd för fler än en spelare mot AI´n. Första spelet verkar numera vara gratis och kan laddas ner via http://www.hidden-and-dangerous.net/deluxe/download.php

Medlem

De spelen är gamla bekanta för en lanare men tack återigen.
Bodde i Hidden & Dangerous 1,i del två hade de tagit bort co-op läget men satt tillbaka det i expansionen Sabre squad,som tur är hade ett gäng moddare gjort så hela del två gick att köra i co-op.
Hiddel and Dangeous 1 var en utmaning.
jag fortsätter min jakt på taktiska co-op spel,har slutat hoppas på Fallen Angel, av samma gäng som gjorde Delta Force och Joint operations.
Uppskattar hjälpen.

Medlem

Ja misstänkte att så var fallet men det var värt ett försök. Du har garanterat kört alla spel som jag kan komma på och tyvärr finns det ju inte så många spel som är som de äldre Rainbow Six spelen. Har kört en hel del Takedown och läst på deras forum samt andra ställen vad folk tycker om det. Det verkar vara många som gillar att spela det med en kompis eller på nätet och det är utan tvekan där spelet nog verkligen är som bäst.

Här är en video från en som från början inte gillar det men efter att ha kört det en del anser att det ändå är ett kul spel (en av hans kompisar "rage quittar" då han inte alls gillar det).

Fler videos från andra spelare finns länkade på spelet officiella forum

Jag har länge väntat på en ny taktisk shooter och jag tror och hoppas på att Takedown kan komma att bli riktigt bra efter ett antal patchar. Mitt råd är att följa utveckligen av spelet för det finns helt klart stor potential.

1
Skriv svar