The Whispering Tide – nya hemskheter i The Secret World

Robot
The Whispering Tide – nya hemskheter i The Secret World
Medlem
The Whispering Tide – nya hemskheter i The Secret World

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Medlem
Skrivet av Zero303:

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Håller med. Jag försökte också tycka om spelet men oavsett hur mycket lattjo lore de hade tryckt in så var och förblev det trist att spela. Synd på sådan potential.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sjukt bra spel, men håller med med ovanstående kommentarer.

ELF
Medlem

Är det värt tiden?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Ish
Medlem
Skrivet av Zero303:

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Ok, alla är olika etc, men för svårt? What?!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Zero303:

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Ok, alla är olika etc, men för svårt? What?!

jo jag menar för oss dödliga

Medlem

Svårt var spelet verkligen inte, okey kanske lite högre inlärningskurva än t.ex WoW, men inte så jättesvårt, sen är det riktigt kul, spännande och underhållande.

Det enda riktigt stora problemet är att det inte finns nog med varierande saker att göra när man är på "max lvl". Åtminstone i i WOW vanilla var grinding ok tidsfördriv ifall man ville köra BWL/AQ40/Naxx. Simpelt och man kunde lätt multitaska och titta på serier eller tjöta me folk osv.

Inget spel har hittils lyckats göra ett spel med så värdelös grinding som känns så meningsfullt som i wow!

Dessutom så är ju världen inte så himla stor i TSW så går fort att se klart allt och bli less! jag har då slutat spela efter jul typ, tar väl upp det igen efter nästa jul kanske det finns nog med kontent och mer farmande att göra!

Medlem

Jag tröttnade aldrig på det här spelet men slutade spela några månader efter att det släpptes av andra orsaker. Minns dock att jag kände mig lite begränsad i kombinationerna av vapen och skillblock.
Jag ska nog börja spela igen för det finns inget som slår TSW när det gäller story och äventyr.

Avstängd
Skrivet av Ish:
Skrivet av Zero303:

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Ok, alla är olika etc, men för svårt? What?!

Jag har hört och läst samma sak som ovanstående sagt att det ska vara svårt, själv har jag inget emot att det är svår inlärning i det utan finner det positivt.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Zero303:

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Ok, alla är olika etc, men för svårt? What?!

Jag har hört och läst samma sak som ovanstående sagt att det ska vara svårt, själv har jag inget emot att det är svår inlärning i det utan finner det positivt.

Det är inte så svårt, men det skiljer sig i hur det lägger upp motståndet. Istället för att allting tål mer och slår hårdare kommer fienderna att kräva olika strategier som kräver mer samarbete för att utnyttja svagheter. Många som är vana vid traditionella MMO:n har tolkat detta som att de springer in i en vägg, men det är anpassning efter motståndet som gäller.

Personligen gillar jag systemet mer än ännu ett spel med "tank 'n spank", så att säga. Att inte behöva välja klass är riktigt skönt och tillåter en att göra det man tycker är intressant utan att byta mellan olika karaktärer.

Skribent

Angående svårighetsgraden:

Vid lanseringen uppmuntrade Funcom folk att experimentera med olika vapen och kombinationer för att "spela på sitt sätt", vilket var jättekul och givande - i två zoner.

I det tredje området blev fienderna genast väldigt mycket svårare och mer eller mindre krävde att man hade en väldigt nischad och stark build till sin karaktär om man spelade ensam (vilket man ofta tvingades göra under många uppdrag).

Resultatet blev att folk tvingades gå tillbaka till föregående zoner och grinda poäng för att bygga om sina karaktärer, något som inte underlättades av att spelet redan på den här tidiga nivån krävde en god dos theory crafting med siffror och symbios mellan olika abilities.

Men det var då, och det är möjligt att de balanserat om spelet både en och två gånger sedan dess.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Ish
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Zero303:

faan jag ville verkligen gilla detta spelet. lovecraft och nutid.
monster varulvar och spöken.
plus hagelbrakarer.
men det sket sig,för svår inlärningkurva, och det är jävligt svårt i sig.
samma med conan , ville verkligen gilla det , men hatade fighting systemet. antar att man antingen gillar eller hatar det.
blä, detta är mina 20 ören är lite seg så hoppas det inte blev för många stavfel och sånt.

Ok, alla är olika etc, men för svårt? What?!

Jag har hört och läst samma sak som ovanstående sagt att det ska vara svårt, själv har jag inget emot att det är svår inlärning i det utan finner det positivt.

Det beror väl på vilka spel man spelat innan kanske. Sen tycker jag att det är väldigt trist. Jag gav det några månader. Efter storyn är det bara grind precis som alla andra MMO's. Jag finner personligen ingen glädje alls i MMO's längre.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

1
Skriv svar