Veckans betyg – stor GTA V-dominans

Robot
Veckans betyg – stor GTA V-dominans
Medlem
Veckans betyg – stor GTA V-dominans

En liten notis, det vore kul med något fler indiespel bland recensionerna överlag(även om det har blivit bättre).
Jag förstår också den redaktionella logiken i att intresset hos läsarna är störst för mainstreamspel, men ändå.

Medlem

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Medlem

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

Medlem

Som svar för Sethernis tror jag att de mest recenserar spel som de får en recensionskod till, men jag kanske har fel?


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Inaktiv
Skrivet av Taklagarn:

Som svar för Sethernis tror jag att de mest recenserar spel som de får en recensionskod till, men jag kanske har fel?

Stämmer nog, dock borde det inte vara omöjligt för indiespel heller.

Medlem

Precis som Sethernis hade jag gärna sett mer indiespel här, men förstår av samma skäl varför det inte blir så mycket av det.

Kan tipsa http://www.indiedb.com/ till de som vill hålla koll på indiespel, och deras systersida http://www.moddb.com/ om ni vill hålla koll på moddar.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

En liten notis, det vore kul med något fler indiespel bland recensionerna överlag(även om det har blivit bättre).
Jag förstår också den redaktionella logiken i att intresset hos läsarna är störst för mainstreamspel, men ändå.

Håller med fullkomligt, vore underbart!

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Taklagarn:

Som svar för Sethernis tror jag att de mest recenserar spel som de får en recensionskod till, men jag kanske har fel?

Stämmer nog, dock borde det inte vara omöjligt för indiespel heller.

Det brukar vara hur enkelt som helst. Ställ frågan bara. Vilken indieutvecklare skulle inte byta en recensionskod mot att synas här?

Medlem
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Hehe, alltså är det inte bara jag som tröttnat på Assassins Creed 4 marknadsföringen?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

håller med, har spelat igenom hela storyn på min 360 med noll buggar eller frysningar eller något sånt, det ända är dålig fps men inte alls så mycket jag trodde det skulle vara


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Mer indie åt folket!

Nästa vision: att ni också tar upp stora releaser/uppdateringar från ambitiösa moddar till populära spel (iallfall till en större utsträckning än ni gör idag)!

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Ja det är väl kul att det folk gillar olika saker? Hade liksom vart tråkigt om det bara fanns en spelgenre som de flesta spelade. Nu kan iofs indiespel innefatta i princip alla spelgenrer, antar att du tycker om någon form av spel? Eller är det bara en fråga om hur många hundratals miljoner ett spel lyckas kosta i slutändan?

Sen det här med att oberoende spelutvecklare inte skulle ha en chans mot dyra spelproduktioner. Detta är inte riktigt sant i dagens läge. För att ta ett bra exempel på indiespel som sålt EXTREMT mycket mer än nästan samtliga "mångmiljonprojekt" de senaste åren är minecraft med över 20 miljoner kopior sålda (dyker fortfarande upp på tio-i-topp listor varje månad världen över). Terraria är också ett bra exempel på spel som inte lagt ett öre på någon riktig marknadsföring och ändå sålt över tio miljoner exemplar på kort tid.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Mer indie åt folket!

Nästa vision: att ni också tar upp stora releaser/uppdateringar från ambitiösa moddar till populära spel (iallfall till en större utsträckning än ni gör idag)!

Detta hade även jag uppskattat! Finns verkligen extraordinärt flitiga och välgjorda moddar som t.ex Black Mesa och Falskaar

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av totte1015:

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

håller med, har spelat igenom hela storyn på min 360 med noll buggar eller frysningar eller något sånt, det ända är dålig fps men inte alls så mycket jag trodde det skulle vara

Jag råkade bara ut för 1 glitch när jag jag spelade igenom, jag kunde inte klättra upp för en stege med simfötter under ett story-uppdrag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sethernis:

En liten notis, det vore kul med något fler indiespel bland recensionerna överlag(även om det har blivit bättre).
Jag förstår också den redaktionella logiken i att intresset hos läsarna är störst för mainstreamspel, men ändå.

Absolut. Vi försöker täcka indiespel så gott det går, och var inte rädda att komma med tips om intressanta titlar.


signatur
Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Ja, låt oss göra värdelösa generaliseringar över saker vi inte känner till.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

Efter så många 3D gta spel som de har släppt kan man tycka att de borde lyckas med bättre kontroller för att åka bil och skjuta samtidigt, men tydligen inte. Fast det är det enda negativa jag har att säga om spelet i det stora hela.

Inaktiv
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Ja, låt oss göra värdelösa generaliseringar över saker vi inte känner till.

Ja jag menar kolla det dära MineCraft som alla kids pratar om, bara skit, har inte en chans mot stora mångmiljonprojekt. Notch, gå och lägg dig, du kan ta dina miljoner och försvinna för du har ingen chans!

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sethernis:

En liten notis, det vore kul med något fler indiespel bland recensionerna överlag(även om det har blivit bättre).
Jag förstår också den redaktionella logiken i att intresset hos läsarna är störst för mainstreamspel, men ändå.

Absolut. Vi försöker täcka indiespel så gott det går, och var inte rädda att komma med tips om intressanta titlar.

Ni får hålla ögonen öppna på Shovel Knight när de dyker upp ;).

Medlem

Det är inte självklart att alla jagar öppna spel med frihet att göra vad man vill. Hellre spelar jag något mer koncentrerat och inramat.

Skrivet av Lesnitsky:

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Vilka indiespel har du spelat?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av totte1015:

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

Efter så många 3D gta spel som de har släppt kan man tycka att de borde lyckas med bättre kontroller för att åka bil och skjuta samtidigt, men tydligen inte. Fast det är det enda negativa jag har att säga om spelet i det stora hela.

Ja!
Det är nog en utav dom få sakerna jag irriteras över med.
För mig är det helt omöjligt att skjuta samtidigt som jag kör, det ända jag gör är att slösa ammunition på gatan istället för att ens försöka träffa bilen som jagar mig.

Har för mig att GTA IV hade bättre kontroll för det, men jag kommer inte ihåg riktigt

Inaktiv
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av totte1015:

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

Efter så många 3D gta spel som de har släppt kan man tycka att de borde lyckas med bättre kontroller för att åka bil och skjuta samtidigt, men tydligen inte. Fast det är det enda negativa jag har att säga om spelet i det stora hela.

Ja!
Det är nog en utav dom få sakerna jag irriteras över med.
För mig är det helt omöjligt att skjuta samtidigt som jag kör, det ända jag gör är att slösa ammunition på gatan istället för att ens försöka träffa bilen som jagar mig.

Har för mig att GTA IV hade bättre kontroll för det, men jag kommer inte ihåg riktigt

Siktet är för litet också, bara en mikroskopisk prick på mitten av skärmen, eller är det bara för mig? Har inte hittat något sätt att ändra på det. Det händer ibland att man siktar och skjuter som en idiot och inser sen att man ligger 2cm fel :P.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av totte1015:

Jag är positivt förvånad över hur få buggar jag har stött på i GTA V faktiskt

Efter så många 3D gta spel som de har släppt kan man tycka att de borde lyckas med bättre kontroller för att åka bil och skjuta samtidigt, men tydligen inte. Fast det är det enda negativa jag har att säga om spelet i det stora hela.

Ja!
Det är nog en utav dom få sakerna jag irriteras över med.
För mig är det helt omöjligt att skjuta samtidigt som jag kör, det ända jag gör är att slösa ammunition på gatan istället för att ens försöka träffa bilen som jagar mig.

Har för mig att GTA IV hade bättre kontroll för det, men jag kommer inte ihåg riktigt

Siktet är för litet också, bara en mikroskopisk prick på mitten av skärmen, eller är det bara för mig? Har inte hittat något sätt att ändra på det. Det händer ibland att man siktar och skjuter som en idiot och inser sen att man ligger 2cm fel :P.

Det ända jag vet ändrar siktet är "simple" och "complex" siktet som finns någonstans i Options.
Tykcer överlag att siktet är dåligt med faktiskt. Hade hellre velat ha det som i GTA IV

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det är inte självklart att alla jagar öppna spel med frihet att göra vad man vill. Hellre spelar jag något mer koncentrerat och inramat.

Skrivet av Lesnitsky:

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Vilka indiespel har du spelat?

Den verkliga frågan är vilka indiespel du spelat innan du har rätt att attackera mig.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Ja, låt oss göra värdelösa generaliseringar över saker vi inte känner till.

Ja jag menar kolla det dära MineCraft som alla kids pratar om, bara skit, har inte en chans mot stora mångmiljonprojekt. Notch, gå och lägg dig, du kan ta dina miljoner och försvinna för du har ingen chans!

Minecraft kanske säljer. men ta en titt på detta videoklipp http://www.youtube.com/watch?v=Q3W4FbsAqIY&hd=1 och fråga dig själv om någon indieutvecklare klarar av att göra samma sak. Eller har indiespelen pengar och tid till att balansera spelen, ljudeffekter, buggtesta, verktyg till att göra karaktärerna verklighetstrogna, grafikmotor, spelkänslan och mycket mer. Ni tror att Notch är bästa programmeraren för att han är i rampljuset, det finns många bättre kodare för stora företag som är mer anonyma än Notch. Anledningen till att alla tror att notch är bäst är pga att ingen utmanar han. Finns folk som skulle skriva ett bättre minecraft i sömnen.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Paddington:

Det är inte självklart att alla jagar öppna spel med frihet att göra vad man vill. Hellre spelar jag något mer koncentrerat och inramat.

Skrivet av Lesnitsky:

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Vilka indiespel har du spelat?

Den verkliga frågan är vilka indiespel du spelat innan du har rätt att attackera mig.

Bwahaha. Du var mig ett roligt litet troll. Han attackera inte dig. Han fråga helt enkelt vilka indie spel du kört. Antagligen för att kanske komma med tips på något bra indie spel. Finns många bra indie, och extremt mycket skräp indie. Sluta generalisera

Inaktiv
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Ja, låt oss göra värdelösa generaliseringar över saker vi inte känner till.

Ja jag menar kolla det dära MineCraft som alla kids pratar om, bara skit, har inte en chans mot stora mångmiljonprojekt. Notch, gå och lägg dig, du kan ta dina miljoner och försvinna för du har ingen chans!

Minecraft kanske säljer. men ta en titt på detta videoklipp http://www.youtube.com/watch?v=Q3W4FbsAqIY&hd=1 och fråga dig själv om någon indieutvecklare klarar av att göra samma sak. Eller har indiespelen pengar och tid till att balansera spelen, ljudeffekter, buggtesta, verktyg till att göra karaktärerna verklighetstrogna, grafikmotor, spelkänslan och mycket mer. Ni tror att Notch är bästa programmeraren för att han är i rampljuset, det finns många bättre kodare för stora företag som är mer anonyma än Notch. Anledningen till att alla tror att notch är bäst är pga att ingen utmanar han. Finns folk som skulle skriva ett bättre minecraft i sömnen.

Ja för det har med programmerarna att göra, det har inte med mängden pengar de slänger på det. Dice har visat hur bra de är på att göra kampanjer, pateteiskt värdelösa är vad de är. Och det du glömmer eftersom att du är du är så korkad som du är, är att du glömmer att Dice var en indie studio när de började.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av bavver:

Håller med sethernis, mer indiespel och mindre spam med "detta spel har släppt 2nya bilder" för sedan nästa dag komma en ny nyhet om 2andra bilder dom lagt ut osv

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Ja, låt oss göra värdelösa generaliseringar över saker vi inte känner till.

Ja jag menar kolla det dära MineCraft som alla kids pratar om, bara skit, har inte en chans mot stora mångmiljonprojekt. Notch, gå och lägg dig, du kan ta dina miljoner och försvinna för du har ingen chans!

Minecraft kanske säljer. men ta en titt på detta videoklipp http://www.youtube.com/watch?v=Q3W4FbsAqIY&hd=1 och fråga dig själv om någon indieutvecklare klarar av att göra samma sak. Eller har indiespelen pengar och tid till att balansera spelen, ljudeffekter, buggtesta, verktyg till att göra karaktärerna verklighetstrogna, grafikmotor, spelkänslan och mycket mer. Ni tror att Notch är bästa programmeraren för att han är i rampljuset, det finns många bättre kodare för stora företag som är mer anonyma än Notch. Anledningen till att alla tror att notch är bäst är pga att ingen utmanar han. Finns folk som skulle skriva ett bättre minecraft i sömnen.

Ja för det har med programmerarna att göra, det har inte med mängden pengar de slänger på det. Dice har visat hur bra de är på att göra kampanjer, pateteiskt värdelösa är vad de är. Och det du glömmer eftersom att du är du är så korkad som du är, är att du glömmer att Dice var en indie studio när de började.

Har allt med pengar att göra. Bra utbildning, bra löner, lång utvecklingstid, bra program, grafikmotor, ljud, kompetent folk osv. Sen att dice gör dåliga kampanjer skiter jag i sålänge dom har bästa multiplayern.

12
Skriv svar