UT3 från Steam funkar inte

UT3 från Steam funkar inte

Hej, detta skriver jag åt min kompis eftersom han inte gör det själv:)

Det är så att han har ett problem med sitt UT3 som han köpte från Steam. Han kan varken starta det från mappen det ligger i eller från spel-listan på Steam.

Vad jag vet så har han 2 hårddiskar så han har lagt in Steam och allt tillbehör till D istället för C.
Alla andra steam-spel funkar för honom iallafall.

Vet inte om det har nåt med att han lagt allt i D, vem vet? Om det är några som har samma problem, eller haft samma problem kan ni ju gärna ge ett tips på hur man ska göra;)
Både jag och han skulle vara väldigt tacksamma för svar!

//R.E.D

Medlem

Vad händer när han försöker köra spelet? Kommer det något felmeddelande?

Var på hårddisken spelet ligger ska inte ha någon betydelse såvitt jag vet. Snarare har sådana här problem oftare med (buggiga) drivrutiner att göra. Drivrutinerna för både grafikkort och ljudkort bör kollas upp och eventuellt uppdateras ifall de är gamla.

Vilken typ av grafikkort och drivrutinsversion har han? Om han redan kör med senaste drivrutinerna och det inte fungerar, kan det ibland även vara värt att testa en något äldre version av drivrutinerna.

Om ni kan lite engelska kan ni även se ifall ni hittar några tips på Epics officiella forum för felavhjälpning för UT3: [http://utforums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=342]

1
Skriv svar