32 spelare i GTA Online?

Robot
32 spelare i GTA Online?

Nya läckor tyder på att spelarantalet i Grand Theft Auto 5:s onlinedel kan fördubblas.

#grand-theft-auto-v


Medlem
32 spelare i GTA Online?

Hur kommer lagget att vara för PS3 spelare?
Vet att oavsett vart jag joinade på GTA IV så vart det rubberbanding heeela tiden.
Och jag har för mig att jag läste att det var PS3 internetskod som var kass, är det så eller var det GTA IV som var dåligt optimerat?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur kommer lagget att vara för PS3 spelare?
Vet att oavsett vart jag joinade på GTA IV så vart det rubberbanding heeela tiden.
Och jag har för mig att jag läste att det var PS3 internetskod som var kass, är det så eller var det GTA IV som var dåligt optimerat?

Finns ju andra PS3 spel som funkar utmärkt. Så troligast att GTA4 var dåligt optimerat.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av totte1015:

Hur kommer lagget att vara för PS3 spelare?
Vet att oavsett vart jag joinade på GTA IV så vart det rubberbanding heeela tiden.
Och jag har för mig att jag läste att det var PS3 internetskod som var kass, är det så eller var det GTA IV som var dåligt optimerat?

Finns ju andra PS3 spel som funkar utmärkt. Så troligast att GTA4 var dåligt optimerat.

Bra. Vart orolig för detta, men det är bra att det verkar vara GTA IV då.

Så GTA V online kommer att dyka upp som ett nytt spel i biblioteket eller hur får jag tillgång till det?

Inaktiv
Skrivet av totte1015:
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av totte1015:

Hur kommer lagget att vara för PS3 spelare?
Vet att oavsett vart jag joinade på GTA IV så vart det rubberbanding heeela tiden.
Och jag har för mig att jag läste att det var PS3 internetskod som var kass, är det så eller var det GTA IV som var dåligt optimerat?

Finns ju andra PS3 spel som funkar utmärkt. Så troligast att GTA4 var dåligt optimerat.

Bra. Vart orolig för detta, men det är bra att det verkar vara GTA IV då.

Så GTA V online kommer att dyka upp som ett nytt spel i biblioteket eller hur får jag tillgång till det?

Om du i GTA5 trycker på start så du kommer till menyn så har du fliken Online till höger.

Medlem

32?

Jag förväntade mig omkring 100...

Den nya konsolgenerationen är överskattad antar jag.
Still ain't got shit on PC master race.

Medlem
Skrivet av Draug:

32?

Jag förväntade mig omkring 100...

Den nya konsolgenerationen är överskattad antar jag.
Still ain't got shit on PC master race.

När jag kollade på gta online trailern trodde jag man skulle kunna vara pissmånga, nästan lite som mmo, men nej,.

Medlem

Hoppas de ökar antalet till pc-versionen

Avstängd

På PC borde begränsningen vara kring 64 pers eller liknande som i andra moderna spel. Det klarar man av galant nu för tiden.

Medlem

Mer än 32 personer tror jag blir mindre rolig upplevelse i det här spelet. Man vill ju att världen fortfarande ska känna sig levande och trovärdig, och blir det för många som flyger och kör omkring och kraschar in i allt så blir det bara frustrerande. I GTA4 tyckte jag det var nog hemskt att köra free roam med för många spelare, det blev bara kaos av allt till slut.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur kommer lagget att vara för PS3 spelare?
Vet att oavsett vart jag joinade på GTA IV så vart det rubberbanding heeela tiden.
Och jag har för mig att jag läste att det var PS3 internetskod som var kass, är det så eller var det GTA IV som var dåligt optimerat?

Nätkoden till GTA IV (iaf på PC) är ju ganska värdelös.

Medlem

Kommentar till Artikeln. Dan Houser har bekräftat att de inte har några planer för att porta GTA V till varken PS4 eller Xbox1 just för stunden, vad de nu menar med det.

Källa: http://www.psu.com/a021029/No-plans-for-GTA-V-on-PS4-says-Roc...


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

jkw
Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Kommentar till Artikeln. Dan Houser har bekräftat att de inte har några planer för att porta GTA V till varken PS4 eller Xbox1 just för stunden, vad de nu menar med det.

Källa: http://www.psu.com/a021029/No-plans-for-GTA-V-on-PS4-says-Roc...

"Speaking with The Guardian, Houser was asked what the company feels about the release of next-generation systems, and how a potential sixth instalment in the GTA series would look like on PS4."

Missledande artikel, de säger att de inte har planer på att göra GTA VI (6) till nextgen.

Medlem

Tror 16 räcker gott och väl i ett spel som GTA, 32 är välkommet dock om det stämmer. Men mer än det skulle nog bara leda till totalt haveri.

Ser mest fram emot free-roam och att glida runt med polarna i ett gäng som man gjorde i red dead redemption.

Medlem
Skrivet av Draug:

32?

Jag förväntade mig omkring 100...

Den nya konsolgenerationen är överskattad antar jag.
Still ain't got shit on PC master race.

Kanske. Men spelas inte GTA V på denna generations konsoler, alltså PS3 och XBOX360?


signatur

Niet.

Medlem

Spelar man SA-MP (San Andreas Multiplayer) så har ju vissa servrar flera hundra spelare, är lite annat det.

Men blir väl svårt att köra något sånt över XBOX/PS då det inte direkt finns några regler allt följa då det inte är privata servrar.

jkw
Medlem

Med tanke på hur stor världen är så kommer den nog kännas rätt tom om man bara kan vara 16st i den.

Jag hoppas att man kan skapa egna låsta servrar, utifall man vill vara ett gäng polare som spelar tillsammans och inte vill ha random idioter hoppa in och förstöra.

Medlem

Av de trailers jag fått sätt har jag förväntat mig en MMO värld. Alltså hundratals spelare. Gäng möter gäng etc.

Det här är ju bara löjligt. GTA SA:MP klarar 200 spelare utan problem och det är ett gratis mod!

Medlem

För er som letar efter fler hints om PC release datum:
http://www.product-reviews.net/2013/09/21/gta-v-pc-release-da...

Ish
Medlem

Kommer nog hålla mig till coop läget ändå så 16 är rätt mycket.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

16 är på gränsen på för lite enligt mig. 32 räcker gott och väl. Mer än så behövs inte. Spelade mycket DayZ och det var sällan vi betydligt mycket fler än 32 på samma server. Ibland kanske 40~50 stycken och ändå var det tillräckligt med folk.

DayZ ön är betydligt mycket större än GTA5 världen dessutom, så 16~32 spelare i GTA5-världen tror jag säkert räcker gott och väl.

Hoppas det blir kul. Jag väntar ändå till PS4/Xbone/PC releasen.

Inaktiv

Bekräftat av RockstarGames twitterkonto (runt kl 17 svensk tid idag) att ryktet är falskt. Citatet lyder:

"@Stemo666 Not sure where that rumor came from but GTA Online will support 16 players."

För er som tvivlar så kan ni ta och kolla till höger i länken jag bifogar nedan.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51400/gtav-laun...

Medlem
Skrivet av REALIN:

På PC borde begränsningen vara kring 64 pers eller liknande som i andra moderna spel. Det klarar man av galant nu för tiden.

Det klarade man av galant för över 10 år sen också..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar