Ny betapatch till Total War: Rome 2
Creative Assembly fortsätter att putsa på sitt storskaliga krig.
#total-war-rome-2, #creative-assembly
Får otroligt mycket stuttering med den här patchen! Speciellt på kampanjkartan!
Med vissa av de tidigare patcherna så dök det upp många problem med tidigare saves och man var tvungen att starta en helt ny campain för att få bort problemen...
Har inte hunnit testa men det är inte helt omöjligt att det är samma problem
Jag som precis klurade på när man skall kunna börja spela. Har installerat det men har inte velat starta det på grund av att jag inte riskera att buggarna sabbar upplevelsen och får mig att ogilla spelet och lägga det på hyllan för gott. Nu riskerar man att aldrig komma igång istället...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jag som precis klurade på när man skall kunna börja spela. Har installerat det men har inte velat starta det på grund av att jag inte riskera att buggarna sabbar upplevelsen och får mig att ogilla spelet och lägga det på hyllan för gott. Nu riskerar man att aldrig komma igång istället...
Spela något annat och vänta några månader.
Jag har bara spelat 2h men var några av mina värsta 2h i mitt liv. Jag kommer vänta minst 2-3månader till innan jag ens startar det och väntar på modar.
Får otroligt mycket stuttering med den här patchen! Speciellt på kampanjkartan!
Med vissa av de tidigare patcherna så dök det upp många problem med tidigare saves och man var tvungen att starta en helt ny campain för att få bort problemen...
Har inte hunnit testa men det är inte helt omöjligt att det är samma problem
Jag startar alltid om när det kommer en ny patch, har testat med flera olika faktioner men ändå massor med stuttering, hur jag än vrider och vänder på inställningarna
Spelet tror att grafikminnet är slut hela tiden... och AIn är ungefär lika smart som min katt när det gäller att leda trupper.
Annars är spelet helt OK enligt mig.
Mer historiskt korrekt också när det gäller enheter. Sånt gillar jag som har läst militärhistoria...
Not realy now.
Går ju inte ens stand your ground/Guard mode på Legionärer och kasta pilums samtidigt som get gick i ettan.
Gör spelet ospelbart för mig iaf.
When an army in forced march is attacked on the Campaign Map, an ambush battle is now triggered, rather than a baggage train Victory Point battle .
Perfekt
Nu kanske ´jag får se lite mer ambush battles, har sett en på två avklarade kampanjer¨
Edit: Blir också större "penalty" att hela tiden gå runt med forced march
Kan någon berätta för mig varför i hela helsike man inte kan välja "shields" eller någon annan "stand ground"-taktik och samtidigt kasta spjuten mot fi när de kommer nära? Man måste ALLTID attackera fi och lämna sin position för att använda den otroligt viktiga funktionen. Blä!
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Kan någon berätta för mig varför i hela helsike man inte kan välja "shields" eller någon annan "stand ground"-taktik och samtidigt kasta spjuten mot fi när de kommer nära? Man måste ALLTID attackera fi och lämna sin position för att använda den otroligt viktiga funktionen. Blä!
Men spelet fick ju 4 av 5 i betyg av FZ. Jag antar FZ hittade ett sätt att göra detta på?
Om inte är ju spelet automatiskt en 1 av 5 men vad vet jag
Rome wasn't patched in a day...
Nej men man måste ge dom creds för att dom släpper så stora och så många patchar så snabbt.
Även om jag nu är en av dom som har haft väldigt lite problem med spelet. Så gillar jag at dom lyssnar på fansen och gör ett gott jobb att laga spelet.
Håller helt med, även om problem inte skulle funnits där så finns dom. Och det är bara för att dom att göra det vilket dom gör otroligt snabbt, snabbare patcher med större vikt får man leta efter!
De kommer säkert fixa till alla buggar, men det är väl inte allt som oroar. Gameplay features och så vidare, att man förenklar och fördummar.
Spelet var väldigt mycket dyrare att utveckla än föregående spel...ändå så har det blivit som det blev.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.