Project Reality blir fristående gratisspel

Robot
Project Reality blir fristående gratisspel

Project Reality 2 presenterat, ger dig som längtar efter hyperrealistiskt krigande något att längta efter.

#battlefield-2, #arma-2, #project-reality-2


Medlem
Project Reality blir fristående gratisspel

Hmm..
Jag hade faktiskt hoppats på PR till/i ARMA3. Är inte säker på detta, men avvaktar och ser hur de får ihop det i Cryengine.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det kan ju vara något att hålla ögonen på, tyvärr kommer det väl att dröja väldigt länge innan det finns något spelbart.

Medlem

Yeeeeeeesh! Fan va gött! Älskar PR. Finns ju inget bättre än när man joinar en server i PR och hamnar i en squad med en bra squadleader. Sjukt spännande, speciellt när det är jämna lag så "matchen" håller på i ett par timmar.

Avstängd

PR var rätt roligt då jag testade det till bf2, aningen svårt var det då jag minns att jag hade rört mig in i en byggnad och därefter fått ett skott i skallen och visste inte från vars. Men detta blir att hålla ögonen på

Medlem

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Har du spelat PR?

Jag är inte det minsta intresserad av det längre, men jag har aldrig spelat ett spel (mod) som har kommit i närheten av kravet på lagarbete det kräver.

VOIP var ett krav så till den grad att du blev kickad ur servern ifall du inte hade och använde det. Att dö hade enorma konsekvenser då det tog både riktigt lång tid att ta sig från sin spawn till punkterna av intresse samt att respawn tiden var bra lång, typ en kvart som jag mins det.

Förvisso kunde man placera spawn punkter som ledare, men spawntimern var kvar oavsett och den kunde enkelt förstöras om den blev funnen.

Individuell skicklighet var värt väldigt lite i det här sammanhanget, allt handlade om kommunikation, strategi och taktik.

Om det lockar samma typ av spelare, har jag svårt att tänka mig en mer hardcore upplevelse.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Men det som är bra med BF2 - PR är att det har en bra spelarbas/comunity, den är liten men bra. Man blir mörkrädd när man träffar comunityn i ex BF3, hemskare människor får man leta efter.

Medlem

PR är anledningen varför jag inte klarar av att spela bf3 och 4 :). Hade inte förväntat mig en 2a med cry engine 3, låter helt ok dock. Hoppas det blir bra. Dock så tar dom för lång tid på sig att fixa saker och ting och borde egentligen sälja det för en slant.

Avstängd
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Men det som är bra med BF2 - PR är att det har en bra spelarbas/comunity, den är liten men bra. Man blir mörkrädd när man träffar comunityn i ex BF3, hemskare människor får man leta efter.

Oja kan inte göra annat än hålla med, träffade på en svensk idag för ca en timma sedan på bf3, han gnällde över att folk körde tanks.
Man tänkte då att man kunde påpeka lite trevligt att det bara är ett spel och i bf är tanken att man ska köra stridsvagnar, då bröt helvetet lös, då var jag uppkäftig och vice versa.
Föredrar fatiskt communityn i quake 3 på modden excessive plus. Där är dom trevliga, aldrig varit med om shitstorming där.

Medlem

Äntligen! Har väntat och väntat på att de ska göra ett fristående PR, då jag fast jag älskar spelet inte orkar med de småbuggar som modden lider utav. Hoppas CryEngine 3 funkar för deras ändamål, rent grafiskt kan det nog bli finfint.

Inaktiv

Project Realitys framtid ser minst sagt ljus ut! Tack FZ! Mer sånt här!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...

ahh, den gamla goda tiden. Visst ska man låta bli att säga att det var bättre förr, men ibland var det verkligen det.

Jag saknar bf2 (och PR) och 2142. Man får inte samma känsla i bf3.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Avstängd
Skrivet av Propy:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...

ahh, den gamla goda tiden. Visst ska man låta bli att säga att det var bättre förr, men ibland var det verkligen det.

Jag saknar bf2 (och PR) och 2142. Man får inte samma känsla i bf3.

Håller med, har funderingarna att installera bf2 igen just för att det är en del som spelar det än, nu slipper man ju också ha expansionerna för att få spela med dom andra vapen samt banorna då senaste patchen som kom till bf2 innehöll allt detta.

Tror även jag såg att det var igång ca 5 styckna svenska bf servrar då och det kan jag leva med

Medlem

Tror jag läste i tråden på forumet att de gör det hellre gratis för annars hade EA viljat ha 50% (WTF?) av alla intäkter för att de använder cryengine motorn.

Hoppas iallafall att det blir minst lika bra som BF2 modden, bästa modden jag nånsin spelat.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Propy:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...

ahh, den gamla goda tiden. Visst ska man låta bli att säga att det var bättre förr, men ibland var det verkligen det.

Jag saknar bf2 (och PR) och 2142. Man får inte samma känsla i bf3.

Håller med, har funderingarna att installera bf2 igen just för att det är en del som spelar det än, nu slipper man ju också ha expansionerna för att få spela med dom andra vapen samt banorna då senaste patchen som kom till bf2 innehöll allt detta.

Tror även jag såg att det var igång ca 5 styckna svenska bf servrar då och det kan jag leva med

jaså, är det så? har dålig koll på det. Sist jag gjorde en snabb sökning så var den allmänna åsikten att det var mest en massa fuskare...kanske man ska ta och installera det igen då? kul med patchen! jag har iof alla expansionerna


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Du kan inte vinna en match i pr om inte alla samarbetar

Medlem

Ser fram emot detta. Även om det floppar.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...

Jodå. Fan att man ska behöva säga det, men jag är 31. Men va de flesta här som kritiserade min "obildade" kommentar verka missa är att PR var en mod till ett spel som var tvungen att ha betalt för innan, dvs Battlefield 2. Och ALLA spel som har F2P modell, har troll. Och i lagbaserade spel som kräver att man måste jobba tillsammans så är troll mer irriterande. Och för övrigt tyckte jag "guldåren" var under BF1942, utan alla heatseekers och chaffs, o command skit. Forgotten Hope var min favoritmod till det, och Desert Combat andra.
Vad jag ville säga är att av egen erfarenhet, så har F2P och teamwork inte funkat riktigt bra.

Avstängd
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Propy:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...

ahh, den gamla goda tiden. Visst ska man låta bli att säga att det var bättre förr, men ibland var det verkligen det.

Jag saknar bf2 (och PR) och 2142. Man får inte samma känsla i bf3.

Håller med, har funderingarna att installera bf2 igen just för att det är en del som spelar det än, nu slipper man ju också ha expansionerna för att få spela med dom andra vapen samt banorna då senaste patchen som kom till bf2 innehöll allt detta.

Tror även jag såg att det var igång ca 5 styckna svenska bf servrar då och det kan jag leva med

Jo för många av banorna kände jag inte igen förca 2 år sedan då jag installerade det,då fick jag höra att dom satte in alla expansionerna i en patch istället

Inte riktigt säker på om det var 5 servrar jag såg när jag kikade på någon tracker sida som visade vilka som var online men får för mig att det var det i alla fall

Medlem
Skrivet av Shimo:

Hmm..
Jag hade faktiskt hoppats på PR till/i ARMA3. Är inte säker på detta, men avvaktar och ser hur de får ihop det i Cryengine.

De håller på med en PR-mod till arma 3.

Medlem

YES HELT UNDERBART!

Har nyligt börjat lira lite PR BF2 efter ett långt uppehåll och faan vad nice det är! 8 år gammalt spel som fortfarande bjuder på en av de mest realistiska och mest spännande spelupplevelser jag tror är möjligt.

Och hur de lyckats omvandla BF2 (som i sin tur var underbart) till detta mästerverk bådar verkligen gott för framtiden!

Detta kommer jag följa och backa utan tvekan!

EDIT:
För de intresserade, det finns så gott som alltid minst 2-3 fulla servrar med bra ping att lira på fortfarande, och detta är ganska bra med tanke på att varje server husar 100 spelare
Finns även några 64spelars co-op servrar om man känner för det.

Och BF2 Complete Edition (som fungerar alldeles utmärkt med PR och man behöver inte ens använda origin efter nedladdningen) kostar 49kr på Origin Store.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kommer vara inblandad i ljuden o effekter även i PR2. O vi är ännu fler snart i PR2 teamet än i PR:BF2. Förhoppningsvis kommer det snabba upp utvecklingen rejält.
Men jag har fortf. jobb att göra i BF2:PR 1.0. Fortfarande massa buggar och prestanda problem som måste fixas för att vi alla ska gå vidare med PR2.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Pholiage:

"Realistiskt"!?? Guys, har ni spelat F2P shooters? Lagsamarbete finns inte ens med i samma galax.

Tror inte du har koll på vilket spel detta är....Tror du är lite för ung för att ha varit med under guldåren med BF2 och alla moddar...

Spelar PR ofta fortfarande... det är inte dött

Medlem
Citat:

Men det som är bra med BF2 - PR är att det har en bra spelarbas/comunity, den är liten men bra. Man blir mörkrädd när man träffar comunityn i ex BF3, hemskare människor får man leta efter.

Du kan du kolla på MOBA och CS:GO-communityn stinker så man blir illamående. Tyvärr så älskar jag CS.

Medlem

Ska fan leta upp BF2skivan när jag kommer hem!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Det är lite sorgligt egentligen hur få som spelat PR. Det finns många grejer i den modden som är oöverträffade i spelvärlden.

Medlem

Min önskelista: Oculus Rift, PR 2.

mums

Medlem

Trevligt värre, har nästan bara goda minnen från PR..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

12
Skriv svar