En interaktiv film för Techlands Hellraid

Robot
En interaktiv film för Techlands Hellraid
Medlem
En interaktiv film för Techlands Hellraid

Som vanligt funkar inte länkar i youtubes videor för mig *suck*

Medlem

"Spelade" just klart videon... Jag gillar själva temat skarpt, men tyvärr syns det redan i trailern att spelet kommer vara enormt begränsat av Techlands bruk av sin motor och speciellt deras obefintliga balanserande av spelet.

Dö av att öppna en kista. Health Potions ligger och skräpar, och finns till och med på zombiers lik. Varför? Allt du stöter på dör också av ett enda slag, från vapenlösa zombier till skelett med klubbor, till jättar med yxor. Poff så dör allt direkt. Rensa ett helt rum med en enda "explosive potion" som inte ens har FX'en att matcha sin smäll. Interiörerna kändes väldigt nakna, lite copy-paste i nivåeditorn. Stidsmekaniken får nästan Skyrims att se bättre ut i jämförelse (som behöver en del moddar för att bli bra). Et cetera.

Kommer testa det här spelet så fort det bara går när det släppts, men jag känner mig oroad. Dels för att jag vet att Techland inte är så vassa på balans av stats i spelet, dels för att de med all trolighet - som vanligt - inte släpper mod tools. För ett spel som kommer kräva moddar för att bli OK eller kanske till och med grymt.

Apprehensive excitement är väl vad jag har inför detta.

Medlem

Rolig och annorlunda trailer, spelet ser helt okej ut och verkar ha en skön atmosfär.

Medlem
Skrivet av KatOne:

"Spelade" just klart videon... Jag gillar själva temat skarpt, men tyvärr syns det redan i trailern att spelet kommer vara enormt begränsat av Techlands bruk av sin motor och speciellt deras obefintliga balanserande av spelet.

Dö av att öppna en kista. Health Potions ligger och skräpar, och finns till och med på zombiers lik. Varför? Allt du stöter på dör också av ett enda slag, från vapenlösa zombier till skelett med klubbor, till jättar med yxor. Poff så dör allt direkt. Rensa ett helt rum med en enda "explosive potion" som inte ens har FX'en att matcha sin smäll. Interiörerna kändes väldigt nakna, lite copy-paste i nivåeditorn. Stidsmekaniken får nästan Skyrims att se bättre ut i jämförelse (som behöver en del moddar för att bli bra). Et cetera.

Kommer testa det här spelet så fort det bara går när det släppts, men jag känner mig oroad. Dels för att jag vet att Techland inte är så vassa på balans av stats i spelet, dels för att de med all trolighet - som vanligt - inte släpper mod tools. För ett spel som kommer kräva moddar för att bli OK eller kanske till och med grymt.

Apprehensive excitement är väl vad jag har inför detta.

Tror ju knappast att spelet är så lätt/svårt som i videon. Man dör med största sannolikhet inte på direkten av att öppna en kista med en fälla i, däremot kanske man tar skada. Inte heller rensa ett helt rum bara sådär. Nu var det här ju en interaktiv video så en hel del lär ju vara annorlunda i spelet.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Tror ju knappast att spelet är så lätt/svårt som i videon. Man dör med största sannolikhet inte på direkten av att öppna en kista med en fälla i, däremot kanske man tar skada. Inte heller rensa ett helt rum bara sådär. Nu var det här ju en interaktiv video så en hel del lär ju vara annorlunda i spelet.

Det tragiska med det hela är att Techlands track record kraftigt emotsäger att spelet kommer frångå en, om än olik, så lika ojämn balansering av sitt spel, garanterat kantad med en uppsjö av diverse ologiska designbeslut. Tveksamma lootlistor är t.ex. en klassiker från dem.

Men vi får se, jag hoppas på det bästa. Oddsen är dock knepiga.

Medlem

dog 3 gånger innan jag klarade det

som blackwolfe säger lär spelet inte reflektera hur det visades här, utan det kommer nog involvera hp system även, dvs fällor kan väl oneshota men du kan säkert trigga en fälla och sidesteppa och ingen inbiten gamer går runt som han gör utan du rör dig mer vettigt.

detta vart ju bara ett "rpg" smakprov antagligen

Medlem
Skrivet av FuzioN:

dog 3 gånger innan jag klarade det

som blackwolfe säger lär spelet inte reflektera hur det visades här, utan det kommer nog involvera hp system även, dvs fällor kan väl oneshota men du kan säkert trigga en fälla och sidesteppa och ingen inbiten gamer går runt som han gör utan du rör dig mer vettigt.

detta vart ju bara ett "rpg" smakprov antagligen

Ni verkar haka upp er lite på det här att man

dog av att öppna kistan

. Uppenbarligen så kan man ju inte ha ett HP-system i en jämrans click-through av videosnuttar på räls. Det är inte min egentliga poäng, alls.

Jag bara menar att risken är att det i det faktiska spelet blir vilda rådjur som droppar diamantringar ibland, om ni känner till referensen.

Som i flertalet av Techlands tidigare spel, i liknande stuk, på exakt samma (gamla) motor.

Min egentliga beef med Techland är att de - historiskt sett alltid - erbjuder sjukt dåligt modd-stöd för sina spel, detta kombinerat med att de - historiskt sett alltid - har väldigt bristfällig QA och ett nästan obefintligt balanserande av spelet. Och det är synd med en titel som har den potential som Hellraid uppenbarligen besitter.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av FuzioN:

dog 3 gånger innan jag klarade det

som blackwolfe säger lär spelet inte reflektera hur det visades här, utan det kommer nog involvera hp system även, dvs fällor kan väl oneshota men du kan säkert trigga en fälla och sidesteppa och ingen inbiten gamer går runt som han gör utan du rör dig mer vettigt.

detta vart ju bara ett "rpg" smakprov antagligen

Ni verkar haka upp er lite på det här att man

dog av att öppna kistan

. Uppenbarligen så kan man ju inte ha ett HP-system i en jämrans click-through av videosnuttar på räls. Det är inte min egentliga poäng, alls.

Jag bara menar att risken är att det i det faktiska spelet blir vilda rådjur som droppar diamantringar ibland, om ni känner till referensen.

Som i flertalet av Techlands tidigare spel, i liknande stuk, på exakt samma (gamla) motor.

Min egentliga beef med Techland är att de - historiskt sett alltid - erbjuder sjukt dåligt modd-stöd för sina spel, detta kombinerat med att de - historiskt sett alltid - har väldigt bristfällig QA och ett nästan obefintligt balanserande av spelet. Och det är synd med en titel som har den potential som Hellraid uppenbarligen besitter.

Jag förstår vad du menar och visst risken finns där, men jag tvivlar ytterst då blir exakt så, men jag kan ha fel, vi får helt enkelt se hur det blir när det väl släpps

Sen ja, jag förstod att jag skulle dö där vart bara så jävla nyfiken

Medlem

Ok... Så Hellraid är alltså världens sämsta äventyrsspel? Av denna video att dömma.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar