Company of Heroes 2 får två nya kartor imorgon

Robot
Company of Heroes 2 får två nya kartor imorgon
Medlem
Company of Heroes 2 får två nya kartor imorgon

Nice, nu skall man bara se till att börja spela också


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är detta spelet värt att skaffa?

Är en stor Dawn of War 2 spelare och är sugen på något nytt

Skribent
Skrivet av IceKing:

Är detta spelet värt att skaffa?

Är en stor Dawn of War 2 spelare och är sugen på något nytt

Space Marines har blivit utbytta mot ryssar bara. Du lär inte bli besviken


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fixa ettan för fan! Steam verisionen är knapptspelbar...

Medlem

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av IceKing:

Är detta spelet värt att skaffa?

Är en stor Dawn of War 2 spelare och är sugen på något nytt

Skrivet av PaperPlane:

Fixa ettan för fan! Steam verisionen är knapptspelbar...

Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Från oss alla, till er alla, en riktigt bra modd!

Med fullt multiplayer-stöd, såklart. Två nya lag + gamla lagen omgjorda, en uppsjö nya banor, kraftigt förbättrad AI, bättre prestanda, snyggare grafik...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceKing:

Är detta spelet värt att skaffa?

Är en stor Dawn of War 2 spelare och är sugen på något nytt

Space Marines har blivit utbytta mot ryssar bara. Du lär inte bli besviken

Heh, riktigt så enkelt är det väl ändå inte?...

Skrivet av PaperPlane:

Fixa ettan för fan! Steam verisionen är knapptspelbar...

Vad har du haft för problem? Jag har spelat den mycket, utan problem.

Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Nja. Personligen tycker jag att dom är ungefär lika bra. Det är bara lite olika spelstilar. Det känns som om ettan bjöd på mer support från generalerna och lite mer resurser för enheter, men tvåan är mer taktiskt och det går inte bara att spamma ett par enheter utan man måste tänka på sten, sax och påse lite mer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av PaperPlane:

Fixa ettan för fan! Steam verisionen är knapptspelbar...

Vad har du haft för problem? Jag har spelat den mycket, utan problem.

Får se här nu, kan ta upp till 40 minuter att få ett game, input lagg, massor med fuskare, kan inte veto kartor och leaderboarden är en stor röra.

Så spelar vi samma spel?

Medlem
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av conthox:
Skrivet av PaperPlane:

Fixa ettan för fan! Steam verisionen är knapptspelbar...

Vad har du haft för problem? Jag har spelat den mycket, utan problem.

Får se här nu, kan ta upp till 40 minuter att få ett game, input lagg, massor med fuskare, kan inte veto kartor och leaderboarden är en stor röra.

Så spelar vi samma spel?

Veto kartor och leaderboard är inget jag använt, men resten.... har jag inte haft några problem med. Jag hade lite lagg, men det berodde på min anslutning. Försvann efter att jag fått den nya med lite mer krut i. Spel har alltid gått snabbt att få upp.

Pröva tvåan istället, du kanske har bättre tur med den


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Nja. Personligen tycker jag att dom är ungefär lika bra. Det är bara lite olika spelstilar. Det känns som om ettan bjöd på mer support från generalerna och lite mer resurser för enheter, men tvåan är mer taktiskt och det går inte bara att spamma ett par enheter utan man måste tänka på sten, sax och påse lite mer.

Mja, det slutar ju alltid med att det är de tunga fordonen som avgör om man vinner matchen eller inte. Så fort man har tillräckligt med resurser och har de byggnader som krävs så är det sällan lönt att bygga infanteri - eller är det jag som spelar fel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Mja, det slutar ju alltid med att det är de tunga fordonen som avgör om man vinner matchen eller inte. Så fort man har tillräckligt med resurser och har de byggnader som krävs så är det sällan lönt att bygga infanteri - eller är det jag som spelar fel?

Jag som brukar förlora en tanks eller två för att det är en infanterigrupp eller AT som lyckas ta ut dom... måste skydda tanksen med anti-infanteri på ett annat sätt i tvåan. I alla fall vad jag känner. Men det kanske är jag som är klantig .P


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Pröva tvåan istället, du kanske har bättre tur med den

Input lagg är ännu värre i tvåan sen så är nästan allting med det spelet sämre än ettan. Vilken besivkelse...

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Nja. Personligen tycker jag att dom är ungefär lika bra. Det är bara lite olika spelstilar. Det känns som om ettan bjöd på mer support från generalerna och lite mer resurser för enheter, men tvåan är mer taktiskt och det går inte bara att spamma ett par enheter utan man måste tänka på sten, sax och påse lite mer.

Mja, det slutar ju alltid med att det är de tunga fordonen som avgör om man vinner matchen eller inte. Så fort man har tillräckligt med resurser och har de byggnader som krävs så är det sällan lönt att bygga infanteri - eller är det jag som spelar fel?

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.[/quote]

Infanteri är viktigt hela matchen, då dessa ska skydda ens fordon, försökt många gånger köra enbart fordon men blivit totalt överkörd om jag skitit i att ha infanteri som skyddar mot annat infanteri.

Så gäller ha en blandning för att vinna.
Kör oftast artilleri, shock troops/conscripts och 2 Su-85 och en KV1, brukar krossa det mesta men kör också enbart 3on3 och 4on4 så ska inte uttala mig om hur det är 1on1.

Jag vänter fortfarande på SLI

Inaktiv
Skrivet av fARLIGT:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Nja. Personligen tycker jag att dom är ungefär lika bra. Det är bara lite olika spelstilar. Det känns som om ettan bjöd på mer support från generalerna och lite mer resurser för enheter, men tvåan är mer taktiskt och det går inte bara att spamma ett par enheter utan man måste tänka på sten, sax och påse lite mer.

Mja, det slutar ju alltid med att det är de tunga fordonen som avgör om man vinner matchen eller inte. Så fort man har tillräckligt med resurser och har de byggnader som krävs så är det sällan lönt att bygga infanteri - eller är det jag som spelar fel?

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Skrivet av fARLIGT:

Infanteri är viktigt hela matchen, då dessa ska skydda ens fordon, försökt många gånger köra enbart fordon men blivit totalt överkörd om jag skitit i att ha infanteri som skyddar mot annat infanteri.

Så gäller ha en blandning för att vinna.
Kör oftast artilleri, shock troops/conscripts och 2 Su-85 och en KV1, brukar krossa det mesta men kör också enbart 3on3 och 4on4 så ska inte uttala mig om hur det är 1on1.

Vad är det som är avskalat från ettan? Har lirat både ettan och tvåan en del och det jag saknar från ettan är doktrinerna, tycker att de nya generalerna inte känns lika bra eller starka helt enkelt. Älskade defensedoktrinen som tysk i ettan, med bunkrar o grejer.

Men annars är det inga större skillnader, eller missar jag något?

Infantry är ju viktiga genom hela spelet, en eller två trupper med antitank och några engineers med flames gör stor skillnad, om man nu använder dom för att flankera osv.

edit: den här trasiga editeringen alltså..

Medlem

Unlock systemet i tvåqn suger. 10% snabbte trupp tillverkning märks i mp ;s


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

suger att man inte kan spela som tysk eller så.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Jag spelar ettan fortfarande. Den är fett bra. Det är fel saker som man hört har förbättrats med tvåan. Och gud vad jag saknar COHO, det skär i hjärtat när jag tänker på det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Ettan är mycket bättre än tvåan enligt mig.

Kort sagt; Tvåan må vara bättre rent visuellt, men utöver det känns det enbart som en avskalad version av ettan.

Knappt snyggare visuellt va? Tycker inte det är några större skillnader alls grafiskt!
Gameplay var inte i närheten av så underhållande som första
Blev inte den fantastiska uppföljare jag hade hoppats på!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

CoH2 är och förblir en stor flopp, tråkigt att många inte inser detta(inte minst FZ som gav ett betyg på 4/5). Till alla er som fortfarande tycker CoH2>1 kan jag kopiera in lite från min recension som borde säga det mesta;

"Summary

What I like about CoH2 (Compared to CoH1)
- Truesight
- Nice weather system
- Vaulting & Reverse driving
- Feels more like real war

What I dont like about CoH2 (Compared to CoH1)

- Lack of depth
- Less intense
- Less competitive
- MP floating less important
- Pop cap less important
- Early gameplay almost gone (har blivit fixat till viss del)
- Micro almost gone (blivit lite bättre atm)
- UI very confusing
- Minimap confusing colors
- Abilities require buildings/battle phases (har TACK OCH LOV blivit fixat!)
- Vehicles should only be abandoned if I CHOOSE to abandon it
- Dont promote bad gameplay with veterancy
- Keeping units alive less important
- Terrible pathing
- Terrible mine system
- Snipers way too nerfed
- No more Cat and Mouse gameplay (jeep/bike vs sniper)
- Commanders lack usefull abilities
- Weather system slowing the gameplay down

I dont get why you remove good features(who needed some improvements) like the FHQ, or why mess up features who WORKED OUT GREAT like the UI and minimap?

I honestly can not believe this is the same team who made the epic awesome award winning Company of Heroes 1 with 93.93/100 on Gamerankings.com! Am I missing something here? What went wrong? So many mistakes..

Right now, you are doing the same thing Ensemble Studios did after the big success with AoE2, they messed up big time with AoE3. What you should have done Relic, what we, the fans, wanted, is what Blizzard Entertainment did with Starcraft 2. Starcraft 1 in a new engine with new graphics and improvments. We all just wanted a new CoH1 in a new engine, with new graphics and improvments. Not another AoE3.

My suggestion; Delay the game till late 2013(earliest) and fix all the things stated above if you want CoH2 to survive above 2 years. This game(in its current form) risk to die when people are reaching the lvl 20 battle honor 5!

NOTE*Please excuse me for grammar errors*"

Company of Heroes 2 borde räknas, tillsammans med AoE3, en av de största flopparna till en av världens största RTS spel genom alla tider.

Tack och hej

Inaktiv

Ni ska spela Sudden Strike 2, Close Combat: Cross of Iron istället.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

1
Skriv svar