Playstation-spel i din Steambox eller telefon?

Robot
Playstation-spel i din Steambox eller telefon?
Medlem
Playstation-spel i din Steambox eller telefon?

Dom insåg att dom inte kunde begränsa remote-play till bara PS Vita, eftersom ingen har en.

Skribent
Skrivet av Luftman:

Dom insåg att dom inte kunde begränsa remote-play till bara PS Vita, eftersom ingen har en.

Elller att dom kommer tjäna multum på Gaikai genom att låta fler kunna använda tjänsten.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Känns som något som kommer bli annonserat i veckan i så fall..

Du har sedan år tillbaka kunnat logga in på ditt PSN konto via Steam, Sony skulle tjäna på att va lite mer cross platform.

k3m
Medlem

Såna här nyheter gillar jag Där ett företag går ut och säger. Vi skiter i exklusivitet, vi vill att alla ska få chansen att spela våra spel och vi vill tjäna pengar också.

Skribent
Skrivet av k3m:

Såna här nyheter gillar jag Där ett företag går ut och säger. Vi skiter i exklusivitet, vi vill att alla ska få chansen att spela våra spel och vi vill tjäna pengar också.

Jag med, nu får vi ju se vad Sony och eventuella partners kommer fram till, men det hade varit en dröm med lite färre begränsningar på konsolsidan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Detta skulle vara riktigt bra, kanske kan spela lite spel som jag missat då jag bara haft pc och Nintendo i mitt liv.

Medlem

Jag tror att vissa gaikai titlar kommer att vara exlusiva till Vita och PS4.

ELF
Medlem

<sarcasm>Äntligen ett DRM of EPIC scale</sarcasm>

Skrivet av k3m:

Såna här nyheter gillar jag Där ett företag går ut och säger. Vi skiter i exklusivitet, vi vill att alla ska få chansen att spela våra spel och vi vill tjäna pengar också.

Håller med. Har dock tagit ett litet tag för dem att få tummen ur det ökända hålet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av omgponies:

Jag tror att vissa gaikai titlar kommer att vara exlusiva till Vita och PS4.

Vi ska nog inte räkna med de hetaste titlarna först nej


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är inte omöjligt om man tittar på sidan där Valve gör dessa avslöjanden.

Först en cirkel som är ett OS/system.

Nästa del ser ut att vara en cirkel inom klamrar - detta OS/system i hårdvara (Steambox).

Tredje är en cirkel plus en till cirkel (ett till system). Kan detta vara SteamOS + Gaikai?

Medlem

Eller multiboot /parallella OS kanske?

Medlem
Skrivet av motionfield:

Eller multiboot /parallella OS kanske?

Möjligt, men jag tycker inte att det riktigt känns som något så stort att man måste göra en "grej" av avslöjandet.

Medlem

Buhuhu Playstation vill ta över världen!!!!

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av omgponies:

Jag tror att vissa gaikai titlar kommer att vara exlusiva till Vita och PS4.

Vi ska nog inte räkna med de hetaste titlarna först nej

iom VitaTV så ökar riskeken/chansen att nån knåpar ihop ett illa fungerande alternativt OS för surfplattor och annat, så ev kanske de vill förekomma dessa och släppa ett riktigt alternativ själva först. och då går det ju inte att begränsa strömmningen artificiellt gärna, eftersom det inte finns nån riktig anledning till det, vare sig från PS4 eller Gaikai. särskillt inte det senare skulle jag säga eftersom kontrollproblem där inte kan göra sig påminda i särskilt många fall, i motsats möjligen PS4.

sen lär nog utbudet i sig vara begränsat ett bra tag, iaf om PSNs retroutbud är nått att gå efter.

Inaktiv

Om man kan lira Playstationspel på andra plattformar riskerar inte Sony då att försäljningen av Playstation konsollerna minskar ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Playstation Vita TV är en bra början på deras vision. Att kunna streama exempelvis Playstation 3-spel på sin mobil, Steambox, TV, är riktigt trevligt.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Om man kan lira Playstationspel på andra plattformar riskerar inte Sony då att försäljningen av Playstation konsollerna minskar ?

Marginalerna på spelen är mycket högre än på hårdvaran.
Sedan vet vi ju inte hur hela modellen kommer att se ut. Kanske måste du installera på din PS4 först innan du kan aktivera spelet på Gaikai.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Avstängd

Tycker jag låter som en bra idé! Jag är för detta

1
Skriv svar