Bärbara Fifa 14 är nästan samma spel som förra året

Robot
Bärbara Fifa 14 är nästan samma spel som förra året
Medlem
Bärbara Fifa 14 är nästan samma spel som förra året

Korad till världens sämsta företag av en anledning.
Är inte ett dugg förvånad

Medlem

Vidrigt


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Är inte alla sportspel i stort sett samma varje år?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Neatherblade:

Är inte alla sportspel i stort sett samma varje år?

Det är ju fortfarande sport, men oftast händer det ju i alla fall lite mer än ett tröjbyte.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tycker det är dags att sportspel återinför slagsmål där den som får mest stryk åker på en utvisning.


signatur
Medlem

En dlc en gång om året hade räckt gott och väl till många sportspel

Medlem

De kan man kalla fulspel ja... EA har alltså i princip 0kr i utgifter för utvecklandet för detta "nya" spelet men bergär nypris.

Lite som att märka om köttfärsen kan jag tycka... finns det inte regler och lagar om sånthär?

Skribent
Skrivet av wallde:

De kan man kalla fulspel ja... EA har alltså i princip 0kr i utgifter för utvecklandet för detta "nya" spelet men bergär nypris.

Lite som att märka om köttfärsen kan jag tycka... finns det inte regler och lagar om sånthär?

Så länge man inte säger att det är något annat så är det nog fritt fram att göra så.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Inte för att vara den-som-är-den men har inte detta varit känt nu i en månad eller två? Känns som att FZ ligger lite efter sina internationella konkurrenter gällande skandalerna

Skribent
Skrivet av anon_98854:

Inte för att vara den-som-är-den men har inte detta varit känt nu i en månad eller två? Känns som att FZ ligger lite efter sina internationella konkurrenter gällande skandalerna

Många som tar upp 3DS-versionen nu, känns rätt aktuellt med tanke på att spelet släpps om tre dagar och vi har inte tagit upp det innan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av wallde:

De kan man kalla fulspel ja... EA har alltså i princip 0kr i utgifter för utvecklandet för detta "nya" spelet men bergär nypris.

Lite som att märka om köttfärsen kan jag tycka... finns det inte regler och lagar om sånthär?

Så länge man inte säger att det är något annat så är det nog fritt fram att göra så.

Men dem marknadsför det som Fifa14 när det i själva verket är Fifa13 :/ ?

Medlem

OMG, jag som tänkte skaffa detta till VITA. Nu kan man ju köpa Fifa 13 för typ 99:- istället

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Är inte alla sportspel i stort sett samma varje år?

Du har ju aldrig spelat ett sport spel iaf...

Medlem

FIFA 14, FIFA 13 samt FIFA 12 till PS Vita är exakt samma spel men med uppdaterad roaster (beroende på vilken version du köper). Istället för att släppa en roaster DLC på kanske ~30:- så menar de att folk ska slänga 400:- på samma spel de köpte förra året. Vart är all respekt till de som är fans av FIFA bärbart? Tycker det är synd om dem.

Konami borde ge EA världens bitchslap genom att släppa PES som är byggt från grunden till 3DS och PS Vita.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Är inte alla sportspel i stort sett samma varje år?

Nej det är de inte. Oftast är det rätt så stor skillnad mellan dem. Något man märker om man spelar dem.

Medlem
Skrivet av pAaz:

FIFA 14, FIFA 13 samt FIFA 12 till PS Vita är exakt samma spel men med uppdaterad roaster (beroende på vilken version du köper). Istället för att släppa en roaster DLC på kanske ~30:- så menar de att folk ska slänga 400:- på samma spel de köpte förra året. Vart är all respekt till de som är fans av FIFA bärbart? Tycker det är synd om dem.

Konami borde ge EA världens bitchslap genom att släppa PES som är byggt från grunden till 3DS och PS Vita.

Man spelar inte Fifa på vita.... Det är respekt löst....

Medlem
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av Neatherblade:

Är inte alla sportspel i stort sett samma varje år?

Du har ju aldrig spelat ett sport spel iaf...

Har kört en hel del NHL och tycker att dom inte har ändrats mycket sen NHL på PS2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tur det är stor skillnad på xbox iaf. Vem fan bryr sig om 3ds och vita...

Medlem

Ganska självklart att marknaden för fotbollsspels på bärbara konsoler är ganska tunn. Så minimala utgifter resulterar plus i en skral spelarbas. Rätta mig om jag har fel.
Anser att de helt sonika borde strunta i den bärbara marknaden. Vissa spel gör sig bättre på specifika konsoler.

1
Skriv svar