Mikrotransationer i GTA Online?

Robot
Mikrotransationer i GTA Online?

Spår på Rockstars hemsida tyder på att riktiga pengar kan användas i multiplayer.

#gta-v-2


Medlem
Mikrotransationer i GTA Online?

Skall bli intressant om alla P2Win-/mikrotransaktionshatare kommer gå loss nu också, eller om det är Ok bara för att det är GTA.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tänkte mig att GTA Online skulle varit bra, men nu är det säkert anpassat för att man ska köpa massa grejer med riktiga pengar. Kasst och mitt förtroende för Rockstar kommer sjunka något enormt, med tanke på att det är/varit ganska högt...

Medlem

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.
Inte det att jag inte är för eller emot mikrotransaktioner (Beror på hur de "används") Utan det att, om jag inte håller fingrarna i styr, då kommer jag ha ett stycke sur plånbok.

Många bäckar små...

Medlem

För tidigt att säga om det är ok eller inte. Om det innebär P2Win så kan de slänga sig i väggen men om det enbart är kostemika det handlar om så har jag inga som helst problem med det.

Medlem

se johan han har just köpt sin första sportbil för pengar tjänade i spelet, se mikael han har just köpt ett stridsplan för svenska kronor och är påväg att göra johans liv riktigt surt xD


signatur

always use the nubs for cover

Avstängd

Tur då att jag aldrig varit för online delen, är mer för singleplayer endast även om det bara är ca 65 uppdrag vad jag såg som man får köra i SP.
Men småsaker är ju alltid roligt med att göra, sedan är det awesome att bara få skapa chaos.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Tur då att jag aldrig varit för online delen, är mer för singleplayer endast även om det bara är ca 65 uppdrag vad jag såg som man får köra i SP.
Men småsaker är ju alltid roligt med att göra, sedan är det awesome att bara få skapa chaos.

du menar att det finns uppdrag ? har mest spenderat pengar i aktier å spelat golf hitills jag xD


signatur

always use the nubs for cover

Avstängd
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av olafpawbelt:

Tur då att jag aldrig varit för online delen, är mer för singleplayer endast även om det bara är ca 65 uppdrag vad jag såg som man får köra i SP.
Men småsaker är ju alltid roligt med att göra, sedan är det awesome att bara få skapa chaos.

du menar att det finns uppdrag ? har mest spenderat pengar i aktier å spelat golf hitills jag xD

Haha går det med ;P har själv inte det ännu, men var och lämnade igen två spel till en jag känner igår och fick då se en stund av GTA V hämtade mig en 360 igår som jag fick ärva av systersonen då han tänkte införskaffa sig en ny så blir att skaffa gta så fort ekonomin tillåter

Medlem

Om det bara är typ kostymer och dumma hattar man kan köpa så kan jag inte se why not, låt folk spendera sina pengar om de vill. Men det irriterar mig om man kan köpa världens vapen arsenal och mörda allt och alla i sin omgivning.

Avstängd
Skrivet av marhed:

Om det bara är typ kostymer och dumma hattar man kan köpa så kan jag inte se why not, låt folk spendera sina pengar om de vill. Men det irriterar mig om man kan köpa världens vapen arsenal och mörda allt och alla i sin omgivning.

Är väl det jag bör oroa mig mest för ifall man ska lira online, för det känns som att du kommer kunna köpa precis allt.
Men tur då att mp i gta aldrig fallit mig i smaken, var roligt i si sådär 10-20 minuter på GTA IV sedan så valde jag SP istället efter jag att sprängt några med rpg som försökt köra över mig med sina bilar.

Medlem

Och så KLAGAR ALLA på att the Elder Scrolls Online vill använda prenumerationer och inte free-to-play micro transaktioner! Fy fan för FZ!

Medlem

Pengagiriga mjölkande Rockstar!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag har egentligen inget emot microtransaktioner i spel om det uppfyller vissa kriterier.
Att nå framgången man kan köpa till sig även gratis utan att det ska ta evigheter x10. Eller Att det man betalar för är permanent dvs ingen "tidsbegränsad boost"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur kan ni tycka att det är ok att betala för kostymer och hattar, när du redan har betalat för spelet?. Ska man inte ens få hela spelet nu för tiden när man köpt skiten för vad nu det kostar.

Avstängd
Skrivet av Gameboy:

Och så KLAGAR ALLA på att the Elder Scrolls Online vill använda prenumerationer och inte free-to-play micro transaktioner! Fy fan för FZ!

Varför ge FZ skiten? Det är väl vi som kommenterar du ska skylla på som klagar eller hur?

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Och så KLAGAR ALLA på att the Elder Scrolls Online vill använda prenumerationer och inte free-to-play micro transaktioner! Fy fan för FZ!

Är väl lite annorlunda att införa mikrotransaktioner när du redan betalat fullpris för ett spel?

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Och så KLAGAR ALLA på att the Elder Scrolls Online vill använda prenumerationer och inte free-to-play micro transaktioner

Två olika saker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Någonting kommer ju, går man in på Ammunation i SP så finns det en genvägsknapp till "Playstation store", så antar att det kommer någon form av mikrotransaktioner senare.

Frågan är bara vad och hur, att bara ta betalt för mer vapen är ju helt klart fel, men iaf tur att dom inte har snålat in på vapen i spelet, finns ju mer än någonsin.

Vill minnas att Rockstar tidigare har sagt att efter GTA IV så kommer det inte DLC i samma form som tidigare, utan det kommer att bli mindre. Så vi kan helt enkelt glömma ett nytt Gay Tony osv. Kan vara så att dom tänker om med en 12miljoner sålda ex första dagen.

Det enda som är bra är ju att dom inte verkar ha strippat spelet för att därefter sälja det i smådelar efteråt, utan vi har fått valuta för våra pengar utan problem. Frågan är dock vad dom kommer att ta betalt för?

Får hoppas att eventuella småköp endast rör kosmetiska saker, och inte spellägen eller vapen, absolut inte pay 2 win, då sänks Rockstars trovärdighet något enormt.

Medlem

Ja men det var ju ingen överraskning?

Det var ganska lätt att förutspå, har gott kallat det för "Grand Theft Money Grab" ett tag nu

Dessvärre finns det folk som utnyttjar mikrotransaktioner på spel som är "AAA" och fullpris, hade "gamers" varit smarta hade de inte gjort detta utan bojkottat mikrotransaktionerna, och publishers/devs hade insett att det inte är acceptabelt att ha mikrotransaktioner i en fullpris titel....

Men men, spel industrin är på väg mot en "rolig" framtid.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Och så KLAGAR ALLA på att the Elder Scrolls Online vill använda prenumerationer och inte free-to-play micro transaktioner! Fy fan för FZ!

är en jävla skillnad på micro å micro, vissa låter dig köpa rena fördelar medans andra bara är skins å inget mer, kan tänkas folk vill se eso som gw2 där det finns micro men det mesta ger inga riktiga fördelar, å boostitems kan man ju tom hitta i spelet utan att pröjsa


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av Gameboy:

Och så KLAGAR ALLA på att the Elder Scrolls Online vill använda prenumerationer och inte free-to-play micro transaktioner! Fy fan för FZ!

Är väl lite annorlunda att införa mikrotransaktioner när du redan betalat fullpris för ett spel?

Jo precis. Det borde i så fall vara värre att införa mikrotransaktioner i ett spel som man redan har betalat fullt pris för, än att ta betalt för extrasaker i ett spel dom man inte har betalat fullpris för.

Men det där med logik är ju inte människors starka sida...

// edit

Tilläggas bör att jag inte är emot "ingame-köp", DLC eller extrasaker sålänge det 1) inte innebär en fördel mot dom som inte köper och 2) är ett rimligt pris och inte kostar 100 kr för ett par tröjor eller liknande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men jesus vad alla börjar såga och spika direkt efter en upptäckt i en fil, gömd på deras hemsida!! Är det inte bättre att väntavpåbatt online-delen släpps och ser då om dom har mikrotransaktioner eller ej. Alla blir helt rabiata och galna så fort nån nyser om något här på FZ. Ibland känns det som folk sitter i sina hem och bara väntar på en nyhet som dom kan gå bananaz på!
Visst syn om det blir p2w men det är ju faktiskt inte "confirmed" än.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skall bli intressant om alla P2Win-/mikrotransaktionshatare kommer gå loss nu också, eller om det är Ok bara för att det är GTA.

Det är aldrig okej med P2W. Endast när det handlar om kosmetiska köp är mikrotransaktioner okej.

Medlem

Är väl skoj att man kan köpa "unika" kläder o grejer, dock inte kul med saker som gör en oövervinnelig


signatur
Medlem
Skrivet av warh0g:

Pengagiriga mjölkande Rockstar!

Och där tappade jag förtroendet för rockstar.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av warh0g:

Pengagiriga mjölkande Rockstar!

Och där tappade jag förtroendet för rockstar.

Å där tappade jag lusten att läsa fler av era inlägg!

Är inte GTA online en Gratis bonus till alla som köpt GTA V?
Så ser iaf jag det...

Om ni läser citatet ett par gånger till så tycker iaf jag att det står att om man är lat och inte orkar tjäna/stjäla pengar i spelet så kan man fylla på genom att "köpa kontaktpaket" (stavfel?)

Sen innebär ju onlinespel att det måste finnas servrar och kosta pengar, eller tror ni att sånt är gratis?
Lämna tillbaks spelet om ni inte är nöjda och sprid inte dynga här

Medlem
Skrivet av Usagi:

Men jesus vad alla börjar såga och spika direkt efter en upptäckt i en fil, gömd på deras hemsida!! Är det inte bättre att väntavpåbatt online-delen släpps och ser då om dom har mikrotransaktioner eller ej. Alla blir helt rabiata och galna så fort nån nyser om något här på FZ. Ibland känns det som folk sitter i sina hem och bara väntar på en nyhet som dom kan gå bananaz på!
Visst syn om det blir p2w men det är ju faktiskt inte "confirmed" än.

Håller helt och hållet med dig. Inget är ju skrivet i sten än, och trots att de håvar in hundratals miljoner dollar på försäljning kan de ändå erbjuda kostymer och bling till fordonen för en liten peng för att marginalisera driftkostnaderna för servrarna.

Pay to win är ju en annan femma, det gör inte spelet roligt för någon i längden.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Muehehe, blir till att punga ut 500SEK för en minigun och sen är jag King of The Vinewood Hill! Käka bly, pöbeln!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
123
Skriv svar