Totalt haveri!

Totalt haveri!

F-A-N-!!!

Tack för allt, trotjänaren, vila i frid.

(Tack till polarn som lät mig låna dennes datorn i några minuter för att posta)

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Totalt haveri!

Attans. Nu måste du ju köpa ny burk. Det är ju illa.

(Höehöehöe. Full fräs igen! yay \o/ )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

En liten fras som förklarar mitt predikament ytterligare:
"För vilka pengar då?"

Detta kunde inte ha hänt under en mer opassande tid, Grafikkortet visar enbart artefakter på rosa skärm, ljudkortet har lagt av och hårddisken har flippat och nätaggregatet grillats.

Förlorat så mycket, även alla förberedelser för årets Spookyum, ett antal studiepapper (redan inlämnade som tur var), plus mina favoritspel får nu stå i hyllan och samla damm.

Jag är en ledsen dräng.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Är inte problemet löst snabbt, typ innan det uppstått, för en tidsresare?

Om man inte har pengar suger det såklart och även mer om man inte har backup på sakerna och hårddiskarna gick till de sälla serverhallarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Därför du har varit försvunnen! I see.

Medlem

Kortslöt du datorn på något vis eftersom allting pajade på till synes samma gång?

Skribent

Var glad att du inte ska köpa en ny bil... Men fasiken vad drygt ändå.


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av Athaleos:

Kortslöt du datorn på något vis eftersom allting pajade på till synes samma gång?

Först dog ljudet, vilket fick mig att starta om datorn, men den vägrade starta tills jag plockade bort ljudkortet. = Skumt 1

Därefter visade skärmen enbart artefakter i rosa ton på skärmen, fick plocka ur grafikkortet. = skumt 2

Sedan när jag startade om med de integrerade kretsarna klonkade Nätaggregatet med en sprakande plonk. = skumt 3

Felsökte delarna var för sig med hjälp av min kompis, vars dator jag är på nu, allt är dött och hårddisken har även den get upp. =skumt 4

Mest irriterande är att allt funkade felfritt bara två timmar innan. Och nu har jag inget, inte ens pengar att slänga på en värdig ersättare.
Att vara datorlös i en tid där allt ska ske genom datorer har visat mig hur handikappad man blir utan dessa irriterande komplicerade högar av kretsar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar