Okej att använda FZ's logotyp?

Medlem
Okej att använda FZ's logotyp?

Tjenare alla pigga!

Mitt nästa chassi blir ett Cooler Master Stryker i vitt. Jag kommer köra mycket ROG-delar och liknande, vilket gör att datorn kommer få ett tema i rött. Vattenkylning och belysning kommer också köras i rött när det väl installeras.

Jag kommer även att custom-måla chassit med detaljer osv för att matcha det interna temat, och det slog mig då att det vore riktigt nice att måla på logotypen från mitt kära favoritforum på sidan av burken. Är detta okej?

Vill såklart inte göra det om det bryter mot... något. Det är mest en nice touch tillsammans med musmattan och (När det väl kommer en!) muggen.

Så vad sägs det från crew? Är det okej eller inte?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Tycker det känns larvigt med att visa företagslojalitet på det viset samt det ser förmodligen fult ut. Men, vem skulle hindra dig?

Medlem

Bespara dig själv ett designmässigt snedsteg och låt chassit vara.

Medlem

Han syftar väl knappast till att visa "företagslojalitet" mot Egmont genom att vilja ha FZ-loggan på sin burk, snarare handlar det väl om att han gillar att hänga i den här communityn. Ser absolut inget fel med det här, varken designmässigt eller något annat.

On-topic: Sålänge du inte planerar att tävla med datorn i chassi-tävlingar så borde det ju vara lugnt.

Medlem

Tycker frågan verkar märklig faktiskt. Jag menar, även om det skulle bryta mot någon lag på mikroskopisk nivå, vem skulle egentligen bry sig om ifall Stag på forumet kluddrade dit en FZ-logga på sitt chassi? Ingen skulle få för sig att fråga om de fick rita loggan på ett papper och de skulle knappast oroa sig för legala repressalier. Kanske vill OP bara fråga för att vara artig, men märklig fråga oavsett. Genomför det du, det är säkert inga problem.

Edit: Rättade ett mindre stavfel.


signatur

Burn in the light.

Jag ser inget problem med att du målar din egen burk med loggan.
Problem skulle det bli om någon försöker masstillverka för försäljning utan tillstånd, då blir det problem.

Men bara för din egen burk så, och om du nu vill ha loggan, likt en tatuering som kommer sitta där, så gör det inget.

Att be om lov innan visar på respekt och omtanke, Och det är definitivt artigare och mer uppskattat att fråga först, speciellt när det gäller varumärken.
Så kudos till dig Stag och tack för att du frågade!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av User:

Tycker det känns larvigt med att visa företagslojalitet på det viset samt det ser förmodligen fult ut. Men, vem skulle hindra dig?

Då jag varit medlem på FZ i 6+ år nu, och det är den sida där jag hänger mest tycker jag att det är ett nice sätt att visa var jag "hör hemma". Det är inte konstigare än att det står FZ på 500+ musmattor just nu. Men det kanske också är löjligt? FZ har kanske inte samma betydelse för dig som varit medlem i fyra månader och har en handfull posts. För mig innebär det en del i min dagliga rutin, en mötesplats där jag har många vänner och en plats där jag har träffat många av mina "IRL-kompisar".

Skrivet av Megaloman:

Bespara dig själv ett designmässigt snedsteg och låt chassit vara.

Kul att du vet precis vilken typ av målning jag ska göra, och hur det ska målas osv. Alltid skönt med folk som kan rätta till ens misstag innan man gjort de, och dessutom utan att de vet någonting om vad som ska göras. Det är inte min första rodeo med chassi-moddning.

Skrivet av redruM:

Tycker frågan verkar märklig faktiskt. Jag menar, även om det skulle bryta mot någon lag på mikroskopisk nivå, vem skulle egentligen bry sig om ifall Stag på forumet kluddrade dit en FZ-logga på sitt chassi?

Det handlar egentligen inte om att undvika rättsliga procedurer, utan att respektera de som står bakom märket FZ .Då de tekniskt sett kan säga nej, tycker iallafall jag att det är sjysst att fråga om lov innan man gör det.

Skrivet av Traveller in time:

Jag ser inget problem med att du målar din egen burk med loggan.
Problem skulle det bli om någon försöker masstillverka för försäljning utan tillstånd, då blir det problem.

Men bara för din egen burk så, och om du nu vill ha loggan, likt en tatuering som kommer sitta där, så gör det inget.

Att be om lov innan visar på respekt och omtanke, Och det är definitivt artigare och mer uppskattat att fråga först, speciellt när det gäller varumärken.
Så kudos till dig Stag och tack för att du frågade!

Huvudet på spiken, och inga problem! Det känns inte rätt att göra det utan att kolla med crew först. Det är bara min egen burk, och det får jag då rakt inget betalt för såvida inte FZ anser att jag är en reklampelare.

OnT: Jag vill alltså förtydliga för er som verkar tro att jag kommer sitta med ögonbindel och vattenfärgspenslar mellan tårna att det kommer målas professionellt av en kompis som jobbar på lack-firma, och att det designmässigt finns ett tema bakom hela burken. Vi pratar alltså inte att random måla dit en FZ-logotyp mitt på sidan, utan det finns planering och tankar bakom detta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av User:

Tycker det känns larvigt med att visa företagslojalitet på det viset samt det ser förmodligen fult ut. Men, vem skulle hindra dig?

Då jag varit medlem på FZ i 6+ år nu, och det är den sida där jag hänger mest tycker jag att det är ett nice sätt att visa var jag "hör hemma". Det är inte konstigare än att det står FZ på 500+ musmattor just nu. Men det kanske också är löjligt? FZ har kanske inte samma betydelse för dig som varit medlem i fyra månader och har en handfull posts. För mig innebär det en del i min dagliga rutin, en mötesplats där jag har många vänner och en plats där jag har träffat många av mina "IRL-kompisar".

Måla på, Stag!

FZ må vara ett företag, so what... De började en gång som en enkel spelsajt på en server. Och de levererar ju samma anda än idag. Eller finns det någon som tycker att de antar form som ett ondskefullt multinationellt företag? (Något vi alla önskar att vi kunde härska över ;P )

Edit: Sågade bort lite wot.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Ta en bild sen!


signatur

Burn in the light.

Medlem

visa oss bara resultat we wants to see !!!


signatur

I got an offer you cant refuse!

Exakt vi vill ha bilder sen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Absolut!

Det är en hel del jobb först. Först ska delar väljas ut, därefter ska allt monteras, kabeldragning ska tamigfan vara perfekt. Därefter ska vattenkylning custombyggas och neonrör inköpas.

Kanske gör en bildserie av det hela.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ah, vad trist att jag inte har någon bild på ett chassi jag gjorde för massor av år sedan. Köpte aluminiumfärg som rostar så hela chassit var rostigt. Sedan kapade jag ut Lambda-loggan från half-life på sidan och ersatte startknappen med ett sånt där vrede som killen hade i ögat. Aja, hoppas ni förstår Var ganska likt chassit på bilden nedan ( fast coolare förstås )

Medlem

Hmm... Hade du vattenkylning med grönt vatten i? Eller så var det kanske bara dummy-behållare med grön vätska för syns skull. Isånafall har jag sett din burk!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hmm... Hade du vattenkylning med grönt vatten i? Eller så var det kanske bara dummy-behållare med grön vätska för syns skull. Isånafall har jag sett din burk!

Nej, hade jag inte. Har heller inte haft den utanför hemmet. Ska höra med någon av mina föräldrar om de kanske sitter på en bild av chassit. Jag gjorde ju ändå detta när jag kanske var i 13-14 års-åldern.

Medlem

Ah!

Det är kanske flera som har haft samma idé som dig.

Min blir en Republic of Gamers-burk i tema röd-vit-svart. Målet är ett riktigt monster.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Kul att du vet precis vilken typ av målning jag ska göra, och hur det ska målas osv. Alltid skönt med folk som kan rätta till ens misstag innan man gjort de, och dessutom utan att de vet någonting om vad som ska göras. Det är inte min första rodeo med chassi-moddning.

Du är välkommen!

Ta gärna en bild när du är klar.

Medlem

Samma som megalo sa, ta gärna bild när det är klart! Är intresserad av hur det kommer se ut!

1
Skriv svar