The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Robot
The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Wind Waker gick från utskrattat till odödligt. En märklig resa. Det var tio år sedan. Nu är tiden inne för Nintendo att återberätta sin vackraste saga. Och vi lyssnar.

#the-legend-of-zelda-the-wind-waker, #the-legend-of-zelda-majoras-mask, #the-legend-of-zelda-wind-waker-hd, #nintendo, #the-legend-of-zelda-links-awakening, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time, #the-legend-of-zelda-a-link-between-worlds


Medlem
The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Nu blir det en Wii U!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Nu blir det en Wii U!

Välkommen till klubben så fall! Ser fram emot sparka igång WiiU:et för uppleva denna klassiker för första gången!

Medlem

Överväger starkt ett Wii-U i framtiden! Det är något TV:n fortfarande klarar av(ja, jag har hög standard) så behöver inte tänka på att införskaffa en ny sådan. (Till skillnad från andra konsoler för tillfället, vilket får bli på datorskärmen istället.)

Medlem

Jag är ingen som vill ha den absolut snyggaste grafiken MEN denna grafikstil är så vidrig så jag klarar inte av det.

Förbannad stil de har valt på de senare Zelda spelen. Usch och fy.

Drömmer mig tillbaka till Zelda A Link To The Past på SNES...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är ingen som vill ha den absolut snyggaste grafiken MEN denna grafikstil är så vidrig så jag klarar inte av det.

Förbannad stil de har valt på de senare Zelda spelen. Usch och fy.

Drömmer mig tillbaka till Zelda A Link To The Past på SNES...

Något mer bakåtsträvande får man vara... Och skillnaden mellan Wind Waker och dom andra Zelda-spelen som kommit ut på senare tid skiljer ju sig stilmässigt väldigt stort!

Medlem

saknar gulliga spel! borde kanske bli nån form av nintendo maskin snart!

Medlem

"Det finns inga spel till Wii U" , ord som aldrig mer kommer yttras.

Medlem

Sanslöst hur bra den här grafiska designen har åldrats. Jag blir nästan, nästan lite Wii U-sugen nu.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är ingen som vill ha den absolut snyggaste grafiken MEN denna grafikstil är så vidrig så jag klarar inte av det.

Förbannad stil de har valt på de senare Zelda spelen. Usch och fy.

Drömmer mig tillbaka till Zelda A Link To The Past på SNES...

Jag tycker fortfarande att den gamla Gamecube-versionen är ett av de snyggaste spelen som finns!

Medlem

Vill ha begäret är stort nu, synd att man varken har tid eller pengar

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är ingen som vill ha den absolut snyggaste grafiken MEN denna grafikstil är så vidrig så jag klarar inte av det.

Förbannad stil de har valt på de senare Zelda spelen. Usch och fy.

Drömmer mig tillbaka till Zelda A Link To The Past på SNES...

Alltid tyckt att WW är det Zelda spel som kommer närmast SNES-grafiken. Kraftiga tydliga färger och monster med överdrivna och knasiga former.

Ocarina of Time och Twilight Princess skiljer sig mycket mer från den ursprungliga stilen i min mening med sina mörka och ibland lite mer gråa toner.

Medlem

Anita Sarkeesian tyckte ju zelda serien var sexistisk så är lite förvånad och samtidigt glad att spelet inte fick en massa minus på grund av det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesian tyckte ju zelda serien var sexistisk så är lite förvånad och samtidigt glad att spelet inte fick en massa minus på grund av det.

Det är Fredrik Eriksson som recenserat spelet.


signatur

I am the black wizards.

Så detta spel som är ett gamlat spel får alltså 5/5 i betyg medan nya spel som visserligen kanske kan anses vara kopior av sina äldre i många fall samt säljer SJUKT mycket och har enorm spelarbas inte får det.

Jaja, square ge mig en redig remake av FF 7!!!


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Går det att köpa spelet på eshopen nu?

Ahh, såg att det inte släppts tidigare digitalt i Europa...


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är ingen som vill ha den absolut snyggaste grafiken MEN denna grafikstil är så vidrig så jag klarar inte av det.

Förbannad stil de har valt på de senare Zelda spelen. Usch och fy.

Drömmer mig tillbaka till Zelda A Link To The Past på SNES...

Medhåll, fast för min del är det orginalet till NES som gäller, klarar inte av 3D Zelda.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kommer inget Bundle med Wii U och detta spel? Man kan ju hoppas, för då köper jag direkt. (Köper det nog ändå)

Medlem
Medlem

ni hörde va jag sa!

Medlem

Har dom tagit bort "Tingle Tuner"-funktionen? Var ju underbart att sitta två pers och lira tillsammans!


signatur

no remorse

Medlem

Trevligt. Dock är jag rätt trött på regionssläpp, vi lever på 2000- talet hur svårt ska det vara att släppa en produkt i samtliga länder (där köpkraft finns)

Medlem

Föga förvånande. Det är det bästa Zelda spelet och ngt annat än maxbetyg är otänkbart. Har dock inte tid att spela förän efter den 10:e. Måste plugga

Medlem

Det börjar bli dags att plocka fram dammsamlaren igen känner jag. Om det bara vore så enkelt som att kliva upp på vinden... Börjar ångra att jag lämnade kvar den hemma i Sverige. Undrar om man vågar skicka efter konsolen hemifrån och vad det skulle kosta :/


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Det finns många som gillar detta spelet men personligen blev jag djupt besviken och tycker att det är det enda Zelda spelet som jag ogillar. Jag är en av dem som såg fram emot ett spel med den stil som de hade demonstrerat tidigare. Men jag vande mig vid grafiken efter någon timma och störde mig inte på den. Jag föredrar dock fortfarande inte den här typen.

Initialt var spelet bra, jag gillade särskilt där man smyger runt i tunnor. Men sedan tog segling och fiskandet för mycket tid. Det är den delen som gör att jag ogillar spelet. Några år efter att jag hade spelat det första gången så testade jag det igen och tänkte att det kanske inte var så farligt utan att jag bara hade överreagerat på att det inte var som jag hade förväntat mig. Nope, jag ogillade fortfarande det.

Mitt favorit Zelda kommer nog alltid att vara Zelda: A link to the Past.

Men som sagt det finns massor av folk som gillar detta spelet och till och med tycker att seglingen var det bästa med spelet.

När det gäller remaken så tycker jag att det ser ut som om de har gjort ett bra jobb.

Medlem

Inget dry storage dock

Medlem

Kommer bli underbart att segla igen, så sjukt mysigt när man hör båten knarra och solnedgången befinner sig. Nintendo-magi är det på hög nivå!

Medlem
Skrivet av Owro:

Det finns många som gillar detta spelet men personligen blev jag djupt besviken och tycker att det är det enda Zelda spelet som jag ogillar. Jag är en av dem som såg fram emot ett spel med den stil som de hade demonstrerat tidigare. Men jag vande mig vid grafiken efter någon timma och störde mig inte på den. Jag föredrar dock fortfarande inte den här typen.

Initialt var spelet bra, jag gillade särskilt där man smyger runt i tunnor. Men sedan tog segling och fiskandet för mycket tid. Det är den delen som gör att jag ogillar spelet. Några år efter att jag hade spelat det första gången så testade jag det igen och tänkte att det kanske inte var så farligt utan att jag bara hade överreagerat på att det inte var som jag hade förväntat mig. Nope, jag ogillade fortfarande det.

Mitt favorit Zelda kommer nog alltid att vara Zelda: A link to the Past.

Men som sagt det finns massor av folk som gillar detta spelet och till och med tycker att seglingen var det bästa med spelet.

När det gäller remaken så tycker jag att det ser ut som om de har gjort ett bra jobb.

Jag tyckte likadant som du till en början. Även jag lade ner spelet men plockade upp det efter några år igen och lirade igenom det. Gillade slutet skarpt. Även om det inte når upp till Ocarina of Time nivåer är det ett grymt spel.

Medlem

''Vackrare än någonsin''

Eh, Nej?

Medlem

Undrar om Fredrik hann komma fram till Triforce-letandet. Tycker spelet är helt briljant ändå fram dit, sen blir det rätt tråkigt. Har alltid svårigheter att spela klart. Det känns som grinding, ett spelkoncept som jag personligen inte har mycket till övers för, och det sänker spelet lite i mina ögon.

12
Skriv svar