Inaktiv
Vilket UT?

Nu har jag tänkt mig skaffa ett Unreal Tournament spel. Men vilket av dom ska jag skaffa? Vilket är bäst och vilket har flest spelare?


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem

Hehe
Är nog lite tycke och smak. Många (däribland jag) gillar UT99 bäst men det kan ju vara för att man började med det och har mest minnen från det. Var en väldig aktivitet i UT99 i början av 2000-talet.
Sen kom ju UT2k3 vilket vissa inte gillade men det spelades rätt mycket ändå. Sen UT2k4 som i princip är en förbättring? av UT2k3. Spelades rätt så mycket och var bra med klaner och aktivitet i det också.
Det senaste UT3 kändes dock som det floppade rejält. Är väl en del som spelar men verkar inte alls vara samma aktivitet som t.ex. UT2k4 hade från början.
Personligen tyckte jag UT3 var rätt så ok och hade fler spelat det hade jag varit nöjd med det. Tyvärr tror jag att hårdvarukraven i det gjorde att många inte ville/kunde spela det + att fps genren överlag legat på dekis rätt länge nu.

Så, vad ska du köpa? Jag tror att både UT99 och UT2k4 är rätt så billiga nu för tiden så köp båda skulle jag säga. UT3 kan du ju prova om du har en riktigt bra dator och inte har dåligt med pengar. Aktiviteten i UT3 tror jag dock att du blir besviken på. Åtminstonde i jämförelse med UT99 och UT2k4.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Funderar på UT99 men är det fortfarande många som kör det?


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem

UT2k4 är det spel som folk runt mina kretsar spelar mest.
dvs många av oss är gammla UT rävar, som inte gillade UT3 och kör på med UT2k4.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det finns alltid folk på ett 10-tals public servrar bara i CTF i UT99.
I UT2k4 finns det nog ett par dm public servrar, vet inte med ctf (gillar det inte i ut2k4). UT3 har dåligt med ctf och så där med dm tror jag. Finns ju en del onslaught i både ut2k4 och ut3 som antagligen många nybörjare/casualties spelar.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag tycker att UT3 fungerar alldeles ypperligt för lite allmänt "casual-spel" (inga casualties här inte ;p) men vill man lira lite mer seriöst ska du nog satsa på UT2k4, även om ingen spelar de absolut bästa spelsätten från 2k4 längre.
UT99 var ju riktigt bra när det begav sig men jag tycker nog ändå det är dags för "de gamla rävarna" att inse fakta och gå vidare. De upplevelser jag har av att ha återinstallerat det ganska nyligen (händer varje halvår ungefär ) är att den fenomenala känslan man minns inte riktigt lever upp till ens minnesbild. Men vill du verkligen uppleva UT-serien är det helt klart UT99, UT2k4 (2003 är exakt samma spel; undantaget onslaught och några banor), UT3 i den ordningen.

Som lite kuriosa kan man nämna att Epic Games till och med gav folk som köpte UT2004 rabatt (tror jag fick 200kr om jag inte minns fel!) till dem som redan ägde 2003, eftersom de kände att 2004 borde vara spelet de släppte från början.

Medlem

UT2k3 och UT2k4 är verkligen absolut inte "exakt samma spel"
det är stor skillnad på dom två, till UT2k3 fördel, imo. (även om de flesta föredrar UT2k4)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Beror väl vad man menar med stora ändringar. För en casual-spelare ( ) så ser det nog rätt så lika ut. För hardcore-entusiasterna så är det en massa små detaljer som är annorlunda.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

i mina ögon är UT2k3 som en perfekt hoppande kanin på LCD
medans UT2k4 är en kanin som har gått upp, och är för trött för att röra på sig.
UT3 är som en kanin som är helt jälva sten död.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Ser att du har en necromanser från Heroes 3 might of magic som avatar, har du spelet:O jag vill köpa(min skiva är borta:( )

Men tillbax till topic har presic köpt Ut3 till steam vetande att det är några som spelar men det verkar vara värre än jag trot, det senaste inlägget på detta forum var ju 9dagar sedan:/

Inaktiv

Här har det hänt en del sen sist jag var och kollade :). Tror det kommer bli UT99 eftersom det är billigt,funkar på farsans dator(säljer min under veckan och sparar till en ny) och jag tyckte det var mest roligast när jag provade demot på UT99 och 2k4.

lagg, ja jag har Heroes 3...typ....en släkting(typ 5 år äldre) hade spelet och kopierade spelet åt mig, har använt en kopia hela tiden(men inte kört online). Men du kan annars köpa det billigt på Webbhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=4601


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem
Skrivet av lagg:

Ser att du har en necromanser från Heroes 3 might of magic som avatar, har du spelet:O jag vill köpa(min skiva är borta:( )

Men tillbax till topic har presic köpt Ut3 till steam vetande att det är några som spelar men det verkar vara värre än jag trot, det senaste inlägget på detta forum var ju 9dagar sedan:/

En sak att tänka på är att det är sommar och tidigare erfarenheter är att ut dött ganska bra under sommaren.


signatur

thank you, come again

Medlem

UT3. Varför? Jo det är bäst.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Då har jag köpt UT99 GOTY(39 kr på cdon.com ).


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem

Hoppas du kommer gilla det. Jag gillar det fortfarande efter 6 års spelande.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

UT3. Varför? Jo det är bäst.

Beklagar men jag håller inte med om det. UT3 följer tyvärr samma mönster som Quake4, dvs att om man jämför UT3 med UT2004 så är det ungefär som Quake4 vs Quake3. Skillnaden är att man nu har bättre grafik (som tyvärr nästan stör spelandet, för vem vill väl att gräs och spindelväv och liknande stör spelet?) men med ett tempo som det nästan gått klister i (både Quake4 och UT3 står nästan stilla i jämförelse med sina föregångare).

Jag tycker inte att utvecklingen gått åt rätt håll. Grafiken har förbättrats, men på bekostnad av spelet som blivit väsentligt långsammare. Det kan så vara att föregångarna (Quake3 / UT2004) inte hade så bra grafik, men det spelade inte någon större roll då spelen i sig var betydligt roligare. Tyvärr.

Ps. Jag har alla spelen.

Medlem

Jag tycker inte grafiken blivit bättre alls på sista åren. Visst, ett par miljoner fler saker med skuggor som kan ritas upp men är det lika snyggt/snyggare än äldre spel? Inte enligt min mening. Bara för att man klämmer in mer detaljer så blir det inte snyggare. Dagens grafiker har fallit offer för hetsen från grafikkortstillverkarna som vill få oss att köpa nya grafikkort.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

”Ps. Jag har alla spelen.”

Och jag har UT 2004 DVD special edition oöppnad.

Nu smyger jag försiktigt ut och ställer min i garderoben igen.

Medlem

Hehe, du är precis som min FD rumskamrat, en riktigt samlare ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av johanp:
Skrivet av mosoloa1:

UT3. Varför? Jo det är bäst.

Beklagar men jag håller inte med om det. UT3 följer tyvärr samma mönster som Quake4, dvs att om man jämför UT3 med UT2004 så är det ungefär som Quake4 vs Quake3. Skillnaden är att man nu har bättre grafik (som tyvärr nästan stör spelandet, för vem vill väl att gräs och spindelväv och liknande stör spelet?) men med ett tempo som det nästan gått klister i (både Quake4 och UT3 står nästan stilla i jämförelse med sina föregångare).

Jag tycker inte att utvecklingen gått åt rätt håll. Grafiken har förbättrats, men på bekostnad av spelet som blivit väsentligt långsammare. Det kan så vara att föregångarna (Quake3 / UT2004) inte hade så bra grafik, men det spelade inte någon större roll då spelen i sig var betydligt roligare. Tyvärr.

Ps. Jag har alla spelen.

Ehmm, klart det är bra med snyggare grafik ,hallå? Liksom vem vill sitta och köpa 04 grafik på en superdator (om man nu har det). En till grej som du nästan måste klämma ur dig om att det äger fett. Är att man kan göra en egen profil, en egen "gubbe" där du väljer klass, kläder, hjälm, namn mm. Sedan är miljöerna mycket snyggare nu också, mycket beror väl på grafiken men själv älskar jag det som allt vatten. Hur snyggt som helst.

Nu blev det sluddrigt men som en sammanfattning:

Motorn har förbättras (UT3Engi) som är mycket bra, bättre editor för modding och skapelse av maps.

Alla models ser mer levande ut om du förstår vad jag menar

Känslan är där

... Det som är minus är nog att det inte är speciellt mycket folk inne på servrarna.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ehmm, klart det är bra med snyggare grafik ,hallå? Liksom vem vill sitta och köpa 04 grafik på en superdator (om man nu har det). En till grej som du nästan måste klämma ur dig om att det äger fett. Är att man kan göra en egen profil, en egen "gubbe" där du väljer klass, kläder, hjälm, namn mm. Sedan är miljöerna mycket snyggare nu också, mycket beror väl på grafiken men själv älskar jag det som allt vatten. Hur snyggt som helst.

Nu blev det sluddrigt men som en sammanfattning:

Motorn har förbättras (UT3Engi) som är mycket bra, bättre editor för modding och skapelse av maps.

Alla models ser mer levande ut om du förstår vad jag menar

Känslan är där

... Det som är minus är nog att det inte är speciellt mycket folk inne på servrarna.

problemet är väl när det blir kluddigt.
Jag stör mig nog mest på staticmeshes, de tar allt för stor plats, de finns överallt och själva kartan förändras eftersom de inte hör till den. Hatar när man skjuter en shockboll, men den träffar en static mesh som kräver sitt utrymme och bollen bara dör.
Eller när man ska hoppa över nåt i en fight, men det är nåt kludd där så man fastnar och tappar rörelsen och blir fraggad.
Visst får det vara snyggt, men det ska inte störa gameplay.


signatur

thank you, come again

Medlem

39 spänn är de ju värt, men köp UT3!

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av mosoloa1:

Ehmm, klart det är bra med snyggare grafik ,hallå? Liksom vem vill sitta och köpa 04 grafik på en superdator (om man nu har det). En till grej som du nästan måste klämma ur dig om att det äger fett. Är att man kan göra en egen profil, en egen "gubbe" där du väljer klass, kläder, hjälm, namn mm. Sedan är miljöerna mycket snyggare nu också, mycket beror väl på grafiken men själv älskar jag det som allt vatten. Hur snyggt som helst.

Nu blev det sluddrigt men som en sammanfattning:

Motorn har förbättras (UT3Engi) som är mycket bra, bättre editor för modding och skapelse av maps.

Alla models ser mer levande ut om du förstår vad jag menar

Känslan är där

... Det som är minus är nog att det inte är speciellt mycket folk inne på servrarna.

problemet är väl när det blir kluddigt.
Jag stör mig nog mest på staticmeshes, de tar allt för stor plats, de finns överallt och själva kartan förändras eftersom de inte hör till den. Hatar när man skjuter en shockboll, men den träffar en static mesh som kräver sitt utrymme och bollen bara dör.
Eller när man ska hoppa över nåt i en fight, men det är nåt kludd där så man fastnar och tappar rörelsen och blir fraggad.
Visst får det vara snyggt, men det ska inte störa gameplay.

Shit du! Du gav mig en idé på hur jag ska göra en bana till UT3:an tack tack!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

hu,, har computer som klarar ut3 bra men alla goa moves e ju borta.
mars pannkaka tebax till ut2004


signatur

senare väntas ett delbetänkande..

Inaktiv

Köpte idag Unreal Anthology for 199 kr där det ingick Unreal,Unreal 2, UT99 och UT2k4! Av det jag spelat än så länge så tycker jag att UT2k4 är roligast. Och jag har kört UTIII och jag gillar det inte!


signatur

<Skriv in Signatur här>

Inaktiv
Skrivet av johanp:
Skrivet av mosoloa1:

UT3. Varför? Jo det är bäst.

Beklagar men jag håller inte med om det. UT3 följer tyvärr samma mönster som Quake4, dvs att om man jämför UT3 med UT2004 så är det ungefär som Quake4 vs Quake3. Skillnaden är att man nu har bättre grafik (som tyvärr nästan stör spelandet, för vem vill väl att gräs och spindelväv och liknande stör spelet?) men med ett tempo som det nästan gått klister i (både Quake4 och UT3 står nästan stilla i jämförelse med sina föregångare).

Jag tycker inte att utvecklingen gått åt rätt håll. Grafiken har förbättrats, men på bekostnad av spelet som blivit väsentligt långsammare. Det kan så vara att föregångarna (Quake3 / UT2004) inte hade så bra grafik, men det spelade inte någon större roll då spelen i sig var betydligt roligare. Tyvärr.

Ps. Jag har alla spelen.

Stämmer inte riktigt det dära, när folk lärde sig movementen i Q4 så vart det faktiskt snabbare än Q3.
Crouchsliding är lite svårkontrollerat innan man fått häng på det, men det ger ruggig fart i gameplayet.

Anledningen för att det aldrig tog sig är det sedvanliga, helt crap "out of the box", gick inte ens att hålla fart i trappor då man fastnade på vartenda jävla trappsteg.
Men allt sånt fixade sig, men då hade folk redan givit upp i princip.

Synd att spelutvecklare inte lär sig, nu för tiden funkar det absolut inte att släppa ett spel som inte är polerat vid release, folk har inte tålamod eller ork att vänta på patchar.

Medlem

Unreal Tournament III (3)


signatur

You can't win the game...

Inaktiv

[quote=[FOE]VioL8oR"]

Skrivet av johanp:
Skrivet av mosoloa1:

UT3. Varför? Jo det är bäst.

Beklagar men jag håller inte med om det. UT3 följer tyvärr samma mönster som Quake4, dvs att om man jämför UT3 med UT2004 så är det ungefär som Quake4 vs Quake3. Skillnaden är att man nu har bättre grafik (som tyvärr nästan stör spelandet, för vem vill väl att gräs och spindelväv och liknande stör spelet?) men med ett tempo som det nästan gått klister i (både Quake4 och UT3 står nästan stilla i jämförelse med sina föregångare).

Jag tycker inte att utvecklingen gått åt rätt håll. Grafiken har förbättrats, men på bekostnad av spelet som blivit väsentligt långsammare. Det kan så vara att föregångarna (Quake3 / UT2004) inte hade så bra grafik, men det spelade inte någon större roll då spelen i sig var betydligt roligare. Tyvärr.

Ps. Jag har alla spelen.

Det här inlägget tycker jag var totalt missvisande på grund av en sak.. om du ska jämföra något spel i UT serien med quake 3 så är det ut99 du ska rikta in dig på eftersom att dom två släpptes samtidigt. (nästan) ut2004 skulle jag säga är mer nån blandning mellan quake 3 och quake 4 i ut världen.. ett mellansteg..

UT3 är i dagsläget i mitt tycke det bästa av dom och då har jag ändå spelat vääldigt mycket av UT99, en hel del av ut2004 och mer av ut3.

Jag föredrar som sagt ut3 på grund av hur man rör sig då ut2004 tenderar att bli för hitscan baserat på grund av de öppna kartorna och dodgejump.

UT99 eller UT3 i mitt tycke de bästa.

Inaktiv

Inse grabbs, allt har en ände. Början är kul men sen kommer slutet. Och allt börjar om. En evig cirkus med hårdvara som ska passa de senaste spelen. UT2k4 håller än, för väldigt många har inte den senaste hårdvaran.

Medlem
Skrivet av sniffern:

Inse grabbs, allt har en ände. Början är kul men sen kommer slutet. Och allt börjar om. En evig cirkus med hårdvara som ska passa de senaste spelen. UT2k4 håller än, för väldigt många har inte den senaste hårdvaran.

Du behöver inse att det finns andra saker som får folk att stanna kvar med äldre spel, tex att de tycker att den gamla verren var bättre

Själv jag har hårdvaran för ut3, men ut2004 håller ändå. För mig är det nog gemenskapen som gör att jag trivs bäst med det just nu.


signatur

thank you, come again

12
Skriv svar