Hjälp uppgradera för battlefield 4

Medlem
Hjälp uppgradera för battlefield 4

Hej hoppas att ni kan hjälpa mig med att hitta rätta uppgradera den jag har just nu, det billigaste alternativet skulle ju vara trevliga men samtidigt vill man ha en väldiga bra prestanda dator som klarar av Battlefield 4 på alla Ultra då jag är ganska kräsen med grafik i spel som ska vara riktig bra grafik

Ta en titt på bild det är min dator som behöver uppgradera, tack!

Medlem

664mhz ram hastighet? Det kan väll inte stämma, låter ju sjukt.

Annars är det väll bara att köpa ett 770 lr liknande så borde det inte vara några problem?


signatur

Rwa?

Medlem

Det är ju fan inget här som behövs upgraderas...

Medlem

ram minne är perfekt men däremot grafikkort tror jag inte de kommer klara till maxxar i BF4...

Vadå köpa ett 770 lr? :/

Skrivet av Forsiman:

ram minne är perfekt men däremot grafikkort tror jag inte de kommer klara till maxxar i BF4...

Vadå köpa ett 770 lr? :/

Ja, köp ett GeForce 770-kort, så kommer du inte ha några problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Forsiman:

ram minne är perfekt men däremot grafikkort tror jag inte de kommer klara till maxxar i BF4...

Vadå köpa ett 770 lr? :/

Men det kan väll inte stämma att det är 664mhz hastighet, finns det ens så långsamma?

Är väll inget fel på ditt kort i sig. Men inte fel att uppgradera heller. 770 skulle jag personligen välja, då 780 år väldigt dyrt. Men sen bror det ju på hur mycket man vill lägga också


signatur

Rwa?

Testpilot

Instämmer med föregående talare , 770 eller värre kort om plånboken medger
O sen kommer kommer det rulla på som en dröm.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Forsiman:

ram minne är perfekt men däremot grafikkort tror jag inte de kommer klara till maxxar i BF4...

Vadå köpa ett 770 lr? :/

Men det kan väll inte stämma att det är 664mhz hastighet, finns det ens så långsamma?

Är väll inget fel på ditt kort i sig. Men inte fel att uppgradera heller. 770 skulle jag personligen välja, då 780 år väldigt dyrt. Men sen bror det ju på hur mycket man vill lägga också

Du menar väl 669 mhz, är den för långsamma eller? Har dubbelkollat och de stämmer väl..

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Instämmer med föregående talare , 770 eller värre kort om plånboken medger
O sen kommer kommer det rulla på som en dröm.

Tack, det är okej att lägga på lite fetare plånboken
Jag har funderar på köpa en MSI GeForce GTX 770 4GB
dem kommer i Sverige den 25 september..

Medlem

Kanske en skärm som klarar 1920x1080?

Skrivet av Annanaz:

Men det kan väll inte stämma att det är 664mhz hastighet, finns det ens så långsamma?

DDR = Double Data Rate.
666.5MHz * 2 = 1333MHz. Minnesfrekvensen kan variera lite, därför blir det inte exakt 1333MHz.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Tycker du ska vänta på prestandatester med bf4 för att vara på säkra sidan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av Annanaz:

Men det kan väll inte stämma att det är 664mhz hastighet, finns det ens så långsamma?

DDR = Double Data Rate.
666.5MHz * 2 = 1333MHz. Minnesfrekvensen kan variera lite, därför blir det inte exakt 1333MHz.

Stämmer, dock är är det inte snabbt längre.
Ang BF4, så finns det indikationer på att det spelat kanske vill ha mer än 2Gb i minne.
Sen hur relevant det är...


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av magma:

Tycker du ska vänta på prestandatester med bf4 för att vara på säkra sidan.

Håller med dig jag får väntar tills bf4 beta har kommit och testa se hur mycket min dator klara av spel.

Vet jag har tillräckligt bra på processor, SSD, minne så skulle jag satsa på grafikkort. Helst 2st GTX 780 alternativt 1st GTX 780. Men först testa med min 580 GTX och se hur mycket den klarar av spelprestanda

Medlem

Jag sitter och oroar mig för att inte mina 680s 2gb kommer att klara det på max..

1
Skriv svar