Vapenfrossa i Battlefield 4

Avstängd
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av olafpawbelt:

Vad gör dom med spelet? ... saknar gamla goda bf tiden från 1942 till bf2. Sedan har det egentligen bara ballat ur totalt.

Snälla Olaf, spel kan inte stå och stampa på samma ställe hela tiden. Vi är många som ser framemot det här.

Det gör det ju i princip hela tiden i alla fall, bara det att dom har gett en några nya gamemodes samt andra vapen. Men annars är det snarlikt bf3, men mycket är ju kvar sedan dom äldre bf spelen.
Men det är korkad och köra en slaktfest av bf serien som dom började med i bf3 med tdm gamemode, det är inte ens en utmaning att förtjäna nya sikten m.m. I bf2 tog det lång tid att lyckas göra vissa saker men i bf3 är det bara att knäppa med fingrarna så har man grejer.

Jag ogillar inte bf, jag tycker bara dom förstör något som jag har hållit kärt sedan länge tillbaka, jag kommer bland annat testa bf4 betan för att göra en vettigare bedömning men jag undrar ändå hur dom tänker. Det måste jag ju få göra eller hur?

BF2 finns ju kvar om man föredrar det.

Jag ser inte hur DICE har "ballat ur" genom att erbjuda en uppdaterad grafikmotor, grymt ljud och fler kartor. Den senaste videon visar många förbättringar hur man ska kunna spela mer effektivt och inte snubbla omkring bland menyerna för mycket. Trevligt att man kan ändra snabbt bland sina vapen, och lite paintjobb kan också vara kul att testa.

Som sagt, alla gamla spel finns kvar om man föredrar det, själv tycker jag det är positivt saker och ting rör sig framåt. Året är 2013, DICE har blivit del av en stor internationell spelscen, då förändras saker och ting.

Om du läser det jag skriver så nämnde jag inget om grafiken, ljudet eller kartorna. Jag påpekade att dom har ballat ur att ha gjort bf mer till an slaktfest där tdm existerar. tycker inte riktigt det hör hemma i bf men det är jag.

Jag hade gärna kört 1942 om det hade varit fler som lirar det, när jag laddade ner det till origin så var det mer bottar än spelare och det kände jag inte alls för, samma gäller det bf vietnam.

Bf 2 vet jag att folk ännu spelar, men när jag söker en server på bf 3 att spela på ser jag mer folk som lirar tdm än conquest, rush är helt ok men tdm hör inte hemma i bf.

Gör som jag, filtrera bort tdm-servrar så är problemet löst.

Mjo får väl ta och göra det, men tror fler hade lirat om inte tdm hade funnits, för jag får cod vibbar i bf när jag tänker på tdm där och även när jag testat det. Bf3 är ju fortfarande roligt så det säger jag inget om, men min åsikt är att tdm inte ska existera samt så tycker jag att det ska ta längre tid att få nya vapen m.m som typ i bf2. Annars ser jag inget fel med spelet alls.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av olafpawbelt:

Vad gör dom med spelet? ... saknar gamla goda bf tiden från 1942 till bf2. Sedan har det egentligen bara ballat ur totalt.

Snälla Olaf, spel kan inte stå och stampa på samma ställe hela tiden. Vi är många som ser framemot det här.

Det gör det ju i princip hela tiden i alla fall, bara det att dom har gett en några nya gamemodes samt andra vapen. Men annars är det snarlikt bf3, men mycket är ju kvar sedan dom äldre bf spelen.
Men det är korkad och köra en slaktfest av bf serien som dom började med i bf3 med tdm gamemode, det är inte ens en utmaning att förtjäna nya sikten m.m. I bf2 tog det lång tid att lyckas göra vissa saker men i bf3 är det bara att knäppa med fingrarna så har man grejer.

Jag ogillar inte bf, jag tycker bara dom förstör något som jag har hållit kärt sedan länge tillbaka, jag kommer bland annat testa bf4 betan för att göra en vettigare bedömning men jag undrar ändå hur dom tänker. Det måste jag ju få göra eller hur?

BF2 finns ju kvar om man föredrar det.

Jag ser inte hur DICE har "ballat ur" genom att erbjuda en uppdaterad grafikmotor, grymt ljud och fler kartor. Den senaste videon visar många förbättringar hur man ska kunna spela mer effektivt och inte snubbla omkring bland menyerna för mycket. Trevligt att man kan ändra snabbt bland sina vapen, och lite paintjobb kan också vara kul att testa.

Som sagt, alla gamla spel finns kvar om man föredrar det, själv tycker jag det är positivt saker och ting rör sig framåt. Året är 2013, DICE har blivit del av en stor internationell spelscen, då förändras saker och ting.

Om du läser det jag skriver så nämnde jag inget om grafiken, ljudet eller kartorna. Jag påpekade att dom har ballat ur att ha gjort bf mer till an slaktfest där tdm existerar. tycker inte riktigt det hör hemma i bf men det är jag.

Jag hade gärna kört 1942 om det hade varit fler som lirar det, när jag laddade ner det till origin så var det mer bottar än spelare och det kände jag inte alls för, samma gäller det bf vietnam.

Bf 2 vet jag att folk ännu spelar, men när jag söker en server på bf 3 att spela på ser jag mer folk som lirar tdm än conquest, rush är helt ok men tdm hör inte hemma i bf.

Gör som jag, filtrera bort tdm-servrar så är problemet löst.

Mjo får väl ta och göra det, men tror fler hade lirat om inte tdm hade funnits, för jag får cod vibbar i bf när jag tänker på tdm där och även när jag testat det. Bf3 är ju fortfarande roligt så det säger jag inget om, men min åsikt är att tdm inte ska existera samt så tycker jag att det ska ta längre tid att få nya vapen m.m som typ i bf2. Annars ser jag inget fel med spelet alls.

har aldrig kört tmd i bf3. kör i enbart conquest. Det är det bf är för mig. Körde iof squad deathmatch, men bara för att klara professional russian


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag lirar både BF3 och BF2 (med mods) regelbundet. Joho, det går. Världen går inte under. Spela det ni vill och låt bli det ni inte vill...

Medlem

Om jag hoppar in och tar över ett fordon, ändras då bestyckningen osv automatiskt till det jag valt?

Känns lite knasigt om det skulle gå till på detta vis..

Medlem

väntar fortfarande på uppföljaren till bf2


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det enda de har visat är customization, levolution och multiplayer klipp där du ser saker o ting i en halv sekund innan nästa frekvens.

Gameplayet kommer vara lite tråkigt som BF3 där varje sak kommer att suppressa dig med en värdelös hit client side detection. Jag ska inte ens nämna DLC men kul att vissa har svalt Dice/EAs marknadsföring.

Håller med att 4an är i rättare riktning än vart 3an tog oss till men fortfarande långt kvar tills de övertygar mig. Tills dess håller jag mig till Planetside 2

Inaktiv
Skrivet av donhenri:

Det enda de har visat är customization, levolution och multiplayer klipp där du ser saker o ting i en halv sekund innan nästa frekvens.

Gameplayet kommer vara lite tråkigt som BF3 där varje sak kommer att suppressa dig med en värdelös hit client side detection. Jag ska inte ens nämna DLC men kul att vissa har svalt Dice/EAs marknadsföring.

Håller med att 4an är i rättare riktning än vart 3an tog oss till men fortfarande långt kvar tills de övertygar mig. Tills dess håller jag mig till Planetside 2

Supression kommer knappt existera i BF4.

Medlem

Tiered reloading.. Löjligt namn på ett system som jag skulle skulle vilja se i många många fler fps.

Medlem
Medlem
Skrivet av Satheus:

Tiered reloading.. Löjligt namn på ett system som jag skulle skulle vilja se i många många fler fps.

CS som började med det tog bort det pga balans problem.

dock är detta mer förfinat.

Medlem

Blivit precis som man trodde, mainstream. Ingen vågar göra något eget koncept längre utan det är tryggare att bara göra som "alla andra". Då vet man med säkerhet att man säljer ett par x i alla fall.

Medlem
Skrivet av GeneralOddball:

Vilket skräp... Blivit precis som Call of Duty. Customization everywhere!

Nä sista Battlefield som var bra: Battlefield 2

För man kunde ju inte alls låsa upp vapen osv i Battlefield 2... Jo, jo det kunde man. Eller menar du att skräddarsydda saker och ting är en negativ aspekt i spel? Är du även emot moddar?

Allt som allt, det är bara gnäll utifrån nostalgi av ett gammalt spel. Battlefield 2 är bra, men det håller inte dagens mått. Jag hade blivit rastlös åtminstone...

Jag gillar grejen med att låsa upp nya saker och ting och erfarenhetspoäng. Det gör inte dig till någon ostoppbar goliath, snarare bara ger dig möjligheten att uppleva spelet på det viset du föredrar det. En duktig spelare kommer fortfarande kunna spöa skiten ur dig med sitt nybörjarvapen även om du sitter på alla uppgraderingar av samma vapen.

Det enda jag kan tänka mig är negativt är att fordon som flygplan och helikoptrar inte börjar med raketer eller flares? Det känns ändå som något som bör vara en standard...

Medlem

Bara jag som gillar reload tiern ?

grymt skönt att slippa göra om en sak man redan har gjort : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Det är förstås ingen nyhet att EA DICEs kommande tillskott (Battlefield 4) till Battlefield-serien har sjunkit allt för lågt, likt Battlefield 3, vilket förstås leder till att jag inte kommer att köpa spelet.

Medlem

Alla säger att BF2 var så mycket bättre, men det hade ju den sämsta hitboxen någonsin!

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av donhenri:

Det enda de har visat är customization, levolution och multiplayer klipp där du ser saker o ting i en halv sekund innan nästa frekvens.

Gameplayet kommer vara lite tråkigt som BF3 där varje sak kommer att suppressa dig med en värdelös hit client side detection. Jag ska inte ens nämna DLC men kul att vissa har svalt Dice/EAs marknadsföring.

Håller med att 4an är i rättare riktning än vart 3an tog oss till men fortfarande långt kvar tills de övertygar mig. Tills dess håller jag mig till Planetside 2

Supression kommer knappt existera i BF4.

Fast du har ju kunnat se oklippt multiplayer gameplay på många youtube-kanaler under sommarens gång, även Battlefields. De har tillochmed visat upp live streams och låtit kända youtubers spela in multiplayer på E3 och vid andra tillfällen. Har du missat detta så rekommenderar jag att du ser JackFrags eller Levelcap.

Medlem
Skrivet av Burrelito:

Alla säger att BF2 var så mycket bättre, men det hade ju den sämsta hitboxen någonsin!

Och, det hade en fin community och t.o.m en liten e-sport scen för en kort period.

Achievements är för barn, jag föredrar att spela lagspel.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av olafpawbelt:

Vad gör dom med spelet? ... saknar gamla goda bf tiden från 1942 till bf2. Sedan har det egentligen bara ballat ur totalt.

Snälla Olaf, spel kan inte stå och stampa på samma ställe hela tiden. Vi är många som ser framemot det här.

För att inte stampa på samma ställe med spel brukar man kunna uppgradera dem på olika vis. Då anser jag att community mods (vilket BF2 hade) med bra mod-verktyg (vilket BF2 inte hade) skulle vara bättre alternativ än DLC, men gärna både och om man fick välja.
DICE eller någon annan utvecklare kommer aldrig att kunna göra DLC bättre för sina spel än en engagerad community.
Vissa mods blir så pass populära att det antingen blir en helt ny genre eller ett nytt spel!
Ex. DayZ, Killing grounds, Dota just to name a few.

Medlem

Wow! Äntligen har de fixat så man inte laddar om samma vapen flera gångar! Fantastiskt att dice börjar ta tag i dessa små detaljer..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av dotque:

Wow! Äntligen har de fixat så man inte laddar om samma vapen flera gångar! Fantastiskt att dice börjar ta tag i dessa små detaljer..

Det är ju de små detaljerna som gör det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jepp ska fortfarande köpa BF4..

Medlem

Suck... kan de inte göra ett spel där alla har samma saker och spelar med samma förutsättningar, inte att de som inte har ett liv och spelar 12h per dygn har mer prylar än de som bara hinner spela 12h i veckan?

Medlem
Skrivet av blohm:

Suck... kan de inte göra ett spel där alla har samma saker och spelar med samma förutsättningar, inte att de som inte har ett liv och spelar 12h per dygn har mer prylar än de som bara hinner spela 12h i veckan?

Problemet är att de inte är så beroendeframkallande, och ganska...tråkigt faktiskt.

Medlem

Det är negativt på det sättet att player 1, rank 60, har ett ton vapen även dom bästa, med ett ton customizes även dom bästa upplåst.

Hade spelet låtit alla spelare ha allt upplåst hade det dels blivit mer balanserat, man hade sluppit folk som bara joxar runt och försöker med specifika dumheter för att låsa upp sina grejer osv osv.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Det enda de har visat är customization, levolution och multiplayer klipp där du ser saker o ting i en halv sekund innan nästa frekvens.

Gameplayet kommer vara lite tråkigt som BF3 där varje sak kommer att suppressa dig med en värdelös hit client side detection. Jag ska inte ens nämna DLC men kul att vissa har svalt Dice/EAs marknadsföring.

Håller med att 4an är i rättare riktning än vart 3an tog oss till men fortfarande långt kvar tills de övertygar mig. Tills dess håller jag mig till Planetside 2

Dom säger ju dock att nätverkskoden är det som utvecklats mest, och därmed hitboxen ? Upp till bevis, kan ju inte döma det innan man testat.

MFZ
Medlem

allt detta jobb, sen springer alla runt med m16, heavy barrel och grip iaf.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av supernaut:

allt detta jobb, sen springer alla runt med m16, heavy barrel och grip iaf.

Ja, det är rätt naivt att tro att 400 olika sikten kommer göra skillnad. Mer eller mindre alla, med undantag för dem som jagar nåt speciellt att låsa upp, kommer köra med "bäst".

Customize är väl halvkul en kort stund men sen inser man att 95% bara är dynga och unlocks för unlocks skull.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar