Multiplayer i Killzone: Shadow Fall

Robot
Medlem
Multiplayer i Killzone: Shadow Fall

I LIKE!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

DLC som det ska vara, gratis multiplayer maps så slipper man splittra spelarna. Sen friare övrigt, hörde mode, skins, liknande kan jag absolut betala för.
Sony går från klarhet till klarhet, när man jämför Killzonw med Halo ser man hur mycket Halo stagnerat medan Killxone rusar på...

Gratis mappacks, bottar både online och offline, custom games som "browser" med/utan bottar, alla vapen upplåsta direkt medan du låser upp modifikationer med tiden m.m. Saker många bett om/hoppats få i både Halo och BF länge

Medlem

Ser ut som att spelet "flyter på" i ungefär 20 svårmalda frames per seconds, kul!

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Ser ut som att spelet "flyter på" i ungefär 20 svårmalda frames per seconds, kul!

Ifall du inte visste så stödjer YouTube bara 30fps, de e nog därför du uppfattar det som laggigt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DLC som det ska vara, gratis multiplayer maps så slipper man splittra spelarna. Sen friare övrigt, hörde mode, skins, liknande kan jag absolut betala för.
Sony går från klarhet till klarhet, när man jämför Killzonw med Halo ser man hur mycket Halo stagnerat medan Killxone rusar på...

Gratis mappacks, bottar både online och offline, custom games som "browser" med/utan bottar, alla vapen upplåsta direkt medan du låser upp modifikationer med tiden m.m. Saker många bett om/hoppats få i både Halo och BF länge

Tycker detta är precis vad som är fel med DLC...
Redan innan spelet släppts har utgivarna planerat flera DLC i månader efter release...
I det här fallet två st som de inte vill avslöja...eller kanske har de ingen aning vad de ska innehålla, men marknadsstrategin kräver dem?

Killzone är dock ett rätt udda exempel då det innehåller väldigt mycket från start, men det har blivit vanligt idag att släppa ett halvt spel och sen släppa resten och kalla det DLC och ta betalt för det.
Så när jag hör utgivare prata om detaljerade DLC planer innan deras spel ens är släppt så blir jag i högsta grad skeptisk.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul, jag fick upp ögonen för serien igen genom Mercenary, så det här kan bli mitt första spel till PS4. Hoppas att serien fortsätter framåt!

Skribent
Skrivet av Megaloman:

Kul, jag fick upp ögonen för serien igen genom Mercenary, så det här kan bli mitt första spel till PS4. Hoppas att serien fortsätter framåt!

Har du spelat tvåan? Det är värt sin vikt i kött.

Edit: läste ditt inlägg igen, jag är en idiot.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tycker detta är precis vad som är fel med DLC...
Redan innan spelet släppts har utgivarna planerat flera DLC i månader efter release...
I det här fallet två st som de inte vill avslöja...eller kanske har de ingen aning vad de ska innehålla, men marknadsstrategin kräver dem?

Killzone är dock ett rätt udda exempel då det innehåller väldigt mycket från start, men det har blivit vanligt idag att släppa ett halvt spel och sen släppa resten och kalla det DLC och ta betalt för det.
Så när jag hör utgivare prata om detaljerade DLC planer innan deras spel ens är släppt så blir jag i högsta grad skeptisk.

Absolut, visat vore det trevligt om spelen blev klara först och DLC planerades senare, men å andra sidan förstår jag också att medan spelet avslutas finns folk som inte behövs och de får möjlighet att planera DLC. Bara för att de har en plan för framtida DLC och deras innehåll så betyder det ju inte att du blir blåst pån innehåll, bara att de planerar lite framåt...

Sen tycker jag de de gjort ett bra val, av två onda ting (dlc) så valde de att lägga det mindre viktiga, horde mode, son dlc och de som vill ha funktionen får köpa den medan de som inte är intresserade slipper. Detta medför att de indirekt kan ge bort alla mappacks gratis, någor som IMO är viktigare då det kunde splittrat spelarbasen annars, den är ju ett season pass billigt.
Jämför gäena med BF4 där season pass kostar nästan lika mycket som spelet, där du måste betala för kartorna, där du dessutom måste förhandsboka spelet för att få första dlcn, där en dlc är en ren återanvändning av gamla maps med minimala nyheter men ändå kostar ETC. Skamligt...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Megaloman:

Kul, jag fick upp ögonen för serien igen genom Mercenary, så det här kan bli mitt första spel till PS4. Hoppas att serien fortsätter framåt!

Har du spelat tvåan? Det är värt sin vikt i kött.

Edit: läste ditt inlägg igen, jag är en idiot.

Jag tyckte väldigt mycket om tvåan men del tre tyckte jag var ett steg i fel riktning.

Du är inte en idiot, du är en Good Guy

Skribent
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Megaloman:

Kul, jag fick upp ögonen för serien igen genom Mercenary, så det här kan bli mitt första spel till PS4. Hoppas att serien fortsätter framåt!

Har du spelat tvåan? Det är värt sin vikt i kött.

Edit: läste ditt inlägg igen, jag är en idiot.

Jag tyckte väldigt mycket om tvåan men del tre tyckte jag var ett steg i fel riktning.

Du är inte en idiot, du är en Good Guy

Jag läste fel gånger två... Trodde du inte rört serien innan Mercenary. Håller med dig angående trean, även fast det är det enda spelet jag spelat igenom två gånger på ett väldigt bra tag. Längtar efter ett spel som går in lite mer på djupet och låter oss få en bättre bild av Helghast.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar