Lär dig spela gitarr med Rocksmith 2014

Robot
Medlem
Lär dig spela gitarr med Rocksmith 2014

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Skrivet av HardRenaLine:

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Plocka upp en vanlig gitarr istället, och plinka på. Det kommer imponera mer på festen än om du tar upp en plastplanka och låtsas spela


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Haha, jag som tyckte det var svårt att hålla reda på dom vanliga färg glada proickarna på skärmen från det första spelet... nu ska man åka bil och hoppa med gubbar?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av HardRenaLine:

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Plocka upp en vanlig gitarr istället, och plinka på. Det kommer imponera mer på festen än om du tar upp en plastplanka och låtsas spela

Man spelar ju med en vanlig elgitarr? wtf..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av kill455:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av HardRenaLine:

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Plocka upp en vanlig gitarr istället, och plinka på. Det kommer imponera mer på festen än om du tar upp en plastplanka och låtsas spela

Man spelar ju med en vanlig elgitarr? wtf..

Där fick jag så jag teg, rätt åt mig. Trodde det var en plastbit som i de flesta liknande spel. My bad. Play on.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kill455:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av HardRenaLine:

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Plocka upp en vanlig gitarr istället, och plinka på. Det kommer imponera mer på festen än om du tar upp en plastplanka och låtsas spela

Man spelar ju med en vanlig elgitarr? wtf..

Där fick jag så jag teg, rätt åt mig. Trodde det var en plastbit som i de flesta liknande spel. My bad. Play on.

Guitar Hero = Plastgitarr

Rocksmith = Riktig elgitarr

Har aldrig kört Guitar Hero men tycker Rocksmith är riktigt kul. Dock kan jag redan spela gitarr, så kan inte uttala mig om hur bra verktyg det är för att lära sig spela..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kill455:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av HardRenaLine:

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Plocka upp en vanlig gitarr istället, och plinka på. Det kommer imponera mer på festen än om du tar upp en plastplanka och låtsas spela

Man spelar ju med en vanlig elgitarr? wtf..

Där fick jag så jag teg, rätt åt mig. Trodde det var en plastbit som i de flesta liknande spel. My bad. Play on.

Guitar Hero = Plastgitarr

Rocksmith = Riktig elgitarr

Har aldrig kört Guitar Hero men tycker Rocksmith är riktigt kul. Dock kan jag redan spela gitarr, så kan inte uttala mig om hur bra verktyg det är för att lära sig spela..

Guitar Hero = Lära sig spela War Ensemble av Slayer på 3 minuter.
Rocksmith = Lära sig spela blinka lilla stjärna efter 3 veckor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Haha, det låter som en bra beskrivning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Input lag? Har aldrig lyckats koppla in gurkan till PC:n utan detta djävulens påfund till input lag, vare sig det är Guitar rig eller multieffekt direkt i datorn


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Input lag? Har aldrig lyckats koppla in gurkan till PC:n utan detta djävulens påfund till input lag, vare sig det är Guitar rig eller multieffekt direkt i datorn

Ett vettigt musikljudkort löser problemet med input lag. Inte gratis dock.

Det räcker inte med ett asus dx sonar för 6-7 hundra alltså


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

om ni vill lära er spela gitarr, så rekommenderar jag inte detta. Det är som att läsa tabs, fast i spelet så är det färger som går i sin egen takt

Medlem
Skrivet av sinan:

om ni vill lära er spela gitarr, så rekommenderar jag inte detta. Det är som att läsa tabs, fast i spelet så är det färger som går i sin egen takt

Du har alltså inte testat?
Du får små lektioner under spelets gång för att sakta lära dig nya saker och beroende på hur bra du är ju mer avancerade blir tabsen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sinan:

om ni vill lära er spela gitarr, så rekommenderar jag inte detta. Det är som att läsa tabs, fast i spelet så är det färger som går i sin egen takt

Du har alltså inte testat?
Du får små lektioner under spelets gång för att sakta lära dig nya saker och beroende på hur bra du är ju mer avancerade blir tabsen.

jo, jag har första versionen. Inte så många bra låtar och låtarna man vill ha, albert king och SRV saker, kostar 150kr DLC och massa andra saker. Det är helt enkelt inte värt pengarna tycker jag, kolla på någon video turtorial på youtube verkar mycket bättre

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Input lag? Har aldrig lyckats koppla in gurkan till PC:n utan detta djävulens påfund till input lag, vare sig det är Guitar rig eller multieffekt direkt i datorn

Jag har märkt att det kan vara mer input lag om man kör på fel bitrate och hertz. Funkar bra med 16 bit, 48000 Hz för mig. Men byter jag till 16 bit, 44100 Hz blir det lag på ca 1 sekund.

Medlem

Jag fick en (tyvärr rätt kass) gitarr i våras och efter det införskaffade jag Rocksmith för att lära mig spela. Det fick igång mitt gitarrintresse ordentligt och det slutade med att jag för ca 1 månad sen köpte en bra gitarr för att lära mig spela ordentligt.

För mig var det ett bra verktyg som hjälpte mig "våga" plocka upp och börja lära mig ett instrument på ett avslappnat och opretentiöst sätt.

Medlem

Fan va najs, Ska kollas in

Medlem

Har det första rocksmith och kan inte spela Guitar för det. Man lär sig knappt nått när man bara stirrar på en skärm och trycker på det som kommer mot en. Fingerfärdigheten kanske blir lite bättre.

Medlem

Hoppas de släpper det i Europa den här ggn...

sen är frågan om det är bättre till PC eller PS3
I förra spelet var det nån delay i ljudet till ps3 (det kanske var så för alla?)

Medlem

Nu kan jag iof redan spela gitarr. Tror detta kan vara ett bra sätt att fixa muskulatur och rörlighet i fingrarna på ett lite roligare sätt än bara gymnastisera dem ^^

Skrivet av Dromme:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Input lag? Har aldrig lyckats koppla in gurkan till PC:n utan detta djävulens påfund till input lag, vare sig det är Guitar rig eller multieffekt direkt i datorn

Jag har märkt att det kan vara mer input lag om man kör på fel bitrate och hertz. Funkar bra med 16 bit, 48000 Hz för mig. Men byter jag till 16 bit, 44100 Hz blir det lag på ca 1 sekund.

aha ska testa...laddade ner nått asio low latency drivers, blev märkbart bättre men inte ok


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Q'aman:

Jag fick en (tyvärr rätt kass) gitarr i våras och efter det införskaffade jag Rocksmith för att lära mig spela. Det fick igång mitt gitarrintresse ordentligt och det slutade med att jag för ca 1 månad sen köpte en bra gitarr för att lära mig spela ordentligt.
Grattis låter ju kanon! Ska köpa detta också
För mig var det ett bra verktyg som hjälpte mig "våga" plocka upp och börja lära mig ett instrument på ett avslappnat och opretentiöst sätt.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av Q'aman:

Jag fick en (tyvärr rätt kass) gitarr i våras och efter det införskaffade jag Rocksmith för att lära mig spela. Det fick igång mitt gitarrintresse ordentligt och det slutade med att jag för ca 1 månad sen köpte en bra gitarr för att lära mig spela ordentligt.
Grattis låter ju kanon! Ska köpa detta också
För mig var det ett bra verktyg som hjälpte mig "våga" plocka upp och börja lära mig ett instrument på ett avslappnat och opretentiöst sätt.

Jättebra ska köpa detta också! Precis vad jag letat efter

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av HardRenaLine:

Skulle vara kul att prova eftersom jag är absolut sämst på gitarr

Plocka upp en vanlig gitarr istället, och plinka på. Det kommer imponera mer på festen än om du tar upp en plastplanka och låtsas spela

Man använder ju riktig gitarr i Rocksmith, det är ju hela poängen!

Medlem

Glöm inte att man kan spela bas vad fan. Gitarr? Joll.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Glöm inte att man kan spela bas vad fan. Gitarr? Joll.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Frugan säger att killar som kan spela gittar är sexigt O_O! Kanske något o tänka på :)? Men hur fan lyckades jag då gifta mig med min fru då jag inte ens kan spela NÅGOT instrument... DUM DUM DUM..........

Medlem
Skrivet av slarron:

Frugan säger att killar som kan spela gittar är sexigt O_O! Kanske något o tänka på :)? Men hur fan lyckades jag då gifta mig med min fru då jag inte ens kan spela NÅGOT instrument... DUM DUM DUM..........

Stor... plånbok?

Skrivet av slarron:

Frugan säger att killar som kan spela gittar är sexigt O_O! Kanske något o tänka på :)? Men hur fan lyckades jag då gifta mig med min fru då jag inte ens kan spela NÅGOT instrument... DUM DUM DUM..........

Stor...eh..Dingelidong?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar