Alla är så J*vla bittra.

Inaktiv
Alla är så J*vla bittra.

Jag blir så less på människorna på den här sidan, varje dag så kommer jag och in läser lite spelnyheter och så går man ner till kommentarerna och oavsett vad det är för nyhet så är det alltid fler som gnäller än säger något positivt.

Jag som sitter inne på fler sidor än FZ så måste jag säga att FZ är nog värst bland bittra människor.

Fanboys hit och dit, vi alla sitter här för att vi älskar spel men vi gnäller på alla andra som föredrar Call of Duty istället för Battlefield. Jag är riktigt less på skiten.

Nu vet jag att inget kommer hända för att försöka förbättra stämmningen eftersom människor är patetiska.

Aja, det var vad jag hade på tanken.

inb4 Jag tänker inte skaffa en blogg.

Medlem
Skrivet av fall:

Jag blir så less på människorna på den här sidan, varje dag så kommer jag och in läser lite spelnyheter och så går man ner till kommentarerna och oavsett vad det är för nyhet så är det alltid fler som gnäller än säger något positivt.

Jag som sitter inne på fler sidor än FZ så måste jag säga att FZ är nog värst bland bittra människor.

Fanboys hit och dit, vi alla sitter här för att vi älskar spel men vi gnäller på alla andra som föredrar Call of Duty istället för Battlefield. Jag är riktigt less på skiten.

Nu vet jag att inget kommer hända för att försöka förbättra stämmningen eftersom människor är patetiska.

Aja, det var vad jag hade på tanken.

inb4 Jag tänker inte skaffa en blogg.

Fan vad bitter du är då!

Inaktiv

Varken Call of Duty eller Battlefield!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

phi
Medlem

Gäsp. Ja ä int' bitter.

Medlem
Skrivet av fall:

Jag blir så less på människorna på den här sidan, varje dag så kommer jag och in läser lite spelnyheter och så går man ner till kommentarerna och oavsett vad det är för nyhet så är det alltid fler som gnäller än säger något positivt.

Jag som sitter inne på fler sidor än FZ så måste jag säga att FZ är nog värst bland bittra människor.

Fanboys hit och dit, vi alla sitter här för att vi älskar spel men vi gnäller på alla andra som föredrar Call of Duty istället för Battlefield. Jag är riktigt less på skiten.

Nu vet jag att inget kommer hända för att försöka förbättra stämmningen eftersom människor är patetiska.

Aja, det var vad jag hade på tanken.

inb4 Jag tänker inte skaffa en blogg.

Antar att du ser ironin i ditt egna inlägg?

Inaktiv

Är inte jag inkluderad i ordet alla?

Alla växer väl upp någon gång.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Tur man inte är som alla andra och kan hålla de bittra för sig själv

Medlem

Jag vet inte om det bara är jag men jag har fått uppfattningen om att folk är mer bittra nuförtiden än vad man var för kanske ett år sedan.

Dock så tycker jag inte detta är den enda sidan som är sådan här. På Gamereactor är det precis likadant. Iallafall i nyheternas kommentarsfält.


signatur

Everybody needs help.

KoP
Medlem

Kan bara hålla med. Det har blivit för mycket gnäll i trådarna. Många som skulle behöva en kaka för att få lite socker i sig.

Personligen så undviker jag att skriva något alls om det jag hade tänkt skriva hade blivit ett menlöst bitterinlägg. Fokuserar istället på att kommentera positivt (oftast) istället kring något som intresserar mig.

Medlem

Jag håller med, folk kan knappt skriva någonting utan att det finns någon som helt struntar i det som skrivs eller det personen försöker få fram utan snarare är ute efter någon slags skalp till sitt eget ego.

Jag skriver bara när jag känner starkt positivt, eller också så skriver jag om jag är besviken på något specifikt. Dock aldrig genom att idiotförklara andra användare på FZ eller liknande. Det är väl en mognadsfråga som Shady skrev här ovan. Men för den skull så är ju detta en plats vi alla delar, så det är ju vi som sätter kulturen.

Medlem

Visst är det gnälligt.. Men det är väl priset en site som är stor får betala.. För några år sedan så var det lite trevligare å lugnare.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Verkligen inte svaret eller lösningen på problemet, men en del tror jag faktiskt har med att göra att hela spelindustrin fördummar sig och nästan kränkande (populärt nu för tiden hehe) fördummar sina spelare/fans med idiotiska simpla och enkla spel - allt för att 12-18-åringar ska älska spelet, aldrig behöva möta en motgång i spelet och inte hinna bli uttråkade på 30 sekunder...

"Det kanske inte var bättre förr, men det är sämre nu"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

"Det kanske inte var bättre förr, men det är sämre nu"

Detta sammanfattar nog det hela bra

Sedan så är nog dagens spelare vana vid kvalitet, så kraven har höjts och ligger på en nivå som är svårt att nå.

Plus att många klagar för att man kan, för att man vill göra sin röst hörd snarare än att man verkligen bryr sig så mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Jag tycker ändå stämningen har blivit bättre senaste åren, antalet anmälningar och personangrepp har minskat drastiskt och kikar man på en Arnroth-krönika om sexism är inte alla neggo, som för ett år sedan.

Det enda man kan göra är att inte gå i klinch med bittra kommentarer, skriva konstruktivt själv och strunta i personerna man inte kommer överrens med.


signatur
Inaktiv

Kallas inte gnäll-FZ för intet.

Och vadå om Arnroth och att alla inte är negga.. Får man inte vara kritisk eller ? Måste alla hålla med honom eller vad?

I debattartiklar får man vara "neggo" men är i alla artiklar om spel som det gnälls konstant som t,ex bf4-artiklarna.

Medlem

Man måse ju lära sig att inte bry sig. Bara för att folk gnäller i kommentarsfältet så får ju du fortfarande tycka vad du vill.

Sen tycker jag att vissa kan vara löjliga åt andra hållet, att man ska vara positiv om allt. Bara för att vissa inte tycker om vissa saker/''negativ'' så behöver inte det vara fel. Man måste ju får säga vad man tycker också.

Medlem
Skrivet av bleak:

Kallas inte gnäll-FZ för intet.

Och vadå om Arnroth och att alla inte är negga.. Får man inte vara kritisk eller ? Måste alla hålla med honom eller vad?

Man kan ju uttrycka sin kritik på ett sätt som uppmuntrar vidare diskussion. Många går in med inställningen att "sätta dit" t.ex. Arnroth med ett enda "dräpande" inlägg utan att tänka efter.

Medlem

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Kan väl hålla med om att kommentarfältet kan vara tråkigt ibland. Speciellt när det är en glad nyhet men kommentarfältet ska svänga iväg åt nåt helt annat och sluta i nåt "fanboy" gräll om något helt annat.

Men närmare 20 år av internet och dess många rövhål har väl lärt en att ta allt sånt med en klackspark antar jag.

Skribent

Problemet är att det är lätt att tycka saker på internet. Oftast skriver du, jag och han killen på gatan saker utan att tänka efter. Ser du inte personen du pratar med så tänker man inte att det är en annan människa. Jag tror vi alla skulle må bättre av att faktiskt tänka på vad vi skriver och hur det påverkar mottagaren, som är rätt många.

(Jag är absolut inte Jesus på en vit ponny själv.)


signatur

I am the black wizards.

Behandla folk som du själv vill bli behandlad. Om du har SM-böjelser är kanske inte FZ sidan för dig...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Varken Call of Duty eller Battlefield!

Jo välj ett nuuuuuu!

Jag väljer Battle of Duty! 50% battlefield, 50% call of duty!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker ändå stämningen har blivit bättre senaste åren, antalet anmälningar och personangrepp har minskat drastiskt och kikar man på en Arnroth-krönika om sexism är inte alla neggo, som för ett år sedan.

Det enda man kan göra är att inte gå i klinch med bittra kommentarer, skriva konstruktivt själv och strunta i personerna man inte kommer överrens med.

Jag finner den här sidan och dess community otroligt bra då den faktiskt ens vågar ta debatten om ex. sexism i spel som de flesta andra sidor helt struntar i (alt. inte bryr sig om alls).
Och är iofs rätt ny här, även om kontot funnits en tid, så har jag inte varit aktiv förrän på senare tid.
Så har inte så mycket och jämföra med hur det var här för ett år sedan. Men jag kan garantera att FZ lockar användare som tycker det är skönt att ni vågar ta ställning mot vissa trista inslag i spelvärlden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Lirar för övrigt på allt. Pc, konsol, mobil osv.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Mitt lag är bättre än ditt lag. Mitt band är bättre än ditt band. Min spelserie är bättre än din spelserie. Min pappa är bättre än din pappa. Osv osv.

Det är ju just den typen av attityd/tankesätt/jargong som barn och ungdomar som fortfarande går i skolan använder. Det är väl en hel del av dom här på FZ. Lite tröttsamt att höra på, men vad finns att göra?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Mitt lag är bättre än ditt lag. Mitt band är bättre än ditt band. Min spelserie är bättre än din spelserie. Min pappa är bättre än din pappa. Osv osv.

Det är ju just den typen av attityd/tankesätt/jargong som barn och ungdomar som fortfarande går i skolan använder. Det är väl en hel del av dom här på FZ. Lite tröttsamt att höra på, men vad finns att göra?

Mer moderatorer, varning/radera inlägg där man börjar gnälla om att pc är bättre än konsol osv? Dock så skulle det nog bli en demokratisk fråga då istället.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Lirar för övrigt på allt. Pc, konsol, mobil osv.

Det här med att lira på mobil har jag aldrig riktigt fastnat för. Vad för typ av spel kör man helst på en sådan ?!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Lirar för övrigt på allt. Pc, konsol, mobil osv.

Det här med att lira på mobil har jag aldrig riktigt fastnat för. Vad för typ av spel kör man helst på en sådan ?!

SquareEnix rpgs eller emulerade rpg/tur baserade spel som tex Fire emblem osv.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Lirar för övrigt på allt. Pc, konsol, mobil osv.

Det här med att lira på mobil har jag aldrig riktigt fastnat för. Vad för typ av spel kör man helst på en sådan ?!

SquareEnix rpgs eller emulerade rpg/tur baserade spel som tex Fire emblem osv.

Aha där ser man. RPGs alltså. Sådant vill ja ha stor bild till jag Så jag riktigt kan se alla gossiga magier dimpa ner i huvudet på fienderna


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Det var flera år sedan jag blev kallad bitter och det stämde inte då heller. Än så länge hinner jag. Om jag skulle få hjärnblödning skulle jag bli bitter och vilja dö. Det skulle vara så olägligt. Men då undrar jag varför jag inte redan har fått det.

Op verkar mer arg (som jag ungefär). Brukar du sitta och karva med morakniv i köksbordet?


signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

12
Skriv svar