Köpråd, stabil, billig smartphone

Medlem
Köpråd, stabil, billig smartphone

Hej,

Flickvännen letar efter ny telefon, hon vill uppgradera från sin HTC Wildfire som är fullständigt värdelös(får fullt minne efter X antal SMS, vilket leder till att den inte klarar av att radera dessa SMS utan att krascha mobilen, hamnar i en ond cirkel), så jag skulle vilja ha lite förslag på vilken mobil jag kan rekommendera för henne.

Krav:

  • Stabilitet, både fysiskt och logiskt

  • Relativt lågt pris

Det hon först tittat på är iPhone 4, en likadan som jag har, men då hon inte är särskilt intresserad av teknik tycker hon att det är overkill för henne att betala 3500 kronor eller vad den nu kostar fortfarande, hon vill framförallt ha en mobil som håller länge och har ett stabilt operativsystem.

Förslag uppskattas!

Medlem

Någon av Xperia-telefonerna kanske? Eventuellt LG Optimus 2X. Lite av en doldis, men jag har haft en och älskade den. Har man inte entusiast-krav så funkar den nog grymt!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vad sägs om en av ZTE's lurar ? ZTE Blade III eller ZTE Blade G


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Good call Parzec! ZTE är ett märke som ofta underskattas som ett "kinamärke". De gör dock riktigt bra telefoner för sitt pris!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tack för tipsen, fortsätt gärna komma med fler, tar en titt på telefonerna ni tipsat om idag.

phi
Medlem

Hon får ju visserligen en iPhone 4 8GB för under 3000 kr. Om det är ett stabilt och intuitivt operativsystem som ligger som hög prio så är iPhone svårslaget oavsett vad man nu tycker om dem.

Vore ju trist om hon köper en androidlur som är fylld med bloatware, som mer eller mindre kräver att den rootas och att man slänger in en custom rom eller att man byter launcher på för att den ska fungera på en acceptabel nivå. Med tanken på hur dåligt min S4 (jämfört med min iPhone 5) funkade direkt ur lådan så kan jag tänka mig att det är ännu värre med "budgetlurar".

Android funkar så klart också men det är ingenting jag skulle rekommendera för någon som varken har intresse eller ork att pilla med telefonen.

Medlem

Fast det billigaste(välkända) stället att köpa en iPhone 4 på(enligt prisjakt) är NetOnNet där den kostar 2990, skulle helst hitta en billigare än så, kanske närmare 2000 kronor istället. Men tack för info.

1
Skriv svar