EA: Apple betalade för att försena Plants vs Zombies 2 till Android

Robot
EA: Apple betalade för att försena Plants vs Zombies 2 till Android
Medlem
EA: Apple betalade för att försena Plants vs Zombies 2 till Android

fan vad tragiskt!

Medlem

Så här borde det inte få gå till, tycker jag.

Medlem

När MSN och Sony gör så kallas det tidsexklusivitet(puh).

Jag brukar inte gnälla på aftonbladetrubriker, men nu tycker jag nog allt det..

Medlem

That's business. Det är ju ett smart drag.

Medlem
Skrivet av Frisell:

När MSN och Sony gör så kallas det tidsexklusivitet(puh).

Jag brukar inte gnälla på aftonbladetrubriker, men nu tycker jag nog allt det..

Det ska givetvis så MS och inte MSN. Damn you auto Correct.

Medlem

Allt som har med tidsexklusivitet att göra spyr jag på, det är bara töntigt.

Medlem

Som om det inte har hänt liknande tidigare...

(btw, heter det inte iOS och inte Ios?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Microsoft brukar väl göra det rätt ofta?

Det ryktas om att de betalat 50 miljoner dollar för att Titanfall inte ska komma (eller komma senare) till PS. De betalade väl en enorm summa för att GTA4-DLC skulle komma (ett halvår?) senare till andra format. Det är lite synd att de lägger så mycket pengar på detta som inte gynnar deras kunder istället för att lägga dessa pengar på sina egna studior som knappt kommit med några spel de senaste åren. Låt Rare få lite pengar att göra "vettiga" spel för istället.

Medlem
Skrivet av Margy:

Microsoft brukar väl göra det rätt ofta?

Det ryktas om att de betalat 50 miljoner dollar för att Titanfall inte ska komma (eller komma senare) till PS. De betalade väl en enorm summa för att GTA4-DLC skulle komma (ett halvår?) senare till andra format. Det är lite synd att de lägger så mycket pengar på detta som inte gynnar deras kunder istället för att lägga dessa pengar på sina egna studior som knappt kommit med några spel de senaste åren. Låt Rare få lite pengar att göra "vettiga" spel för istället.

Typ som Sony och Battlefield 3 då.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Är det sant så är det ännu en orsak till att jag ska bojkotta Apple De får verkligen mer goodwill med sånt här...


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Margy:

Microsoft brukar väl göra det rätt ofta?

Det ryktas om att de betalat 50 miljoner dollar för att Titanfall inte ska komma (eller komma senare) till PS. De betalade väl en enorm summa för att GTA4-DLC skulle komma (ett halvår?) senare till andra format. Det är lite synd att de lägger så mycket pengar på detta som inte gynnar deras kunder istället för att lägga dessa pengar på sina egna studior som knappt kommit med några spel de senaste åren. Låt Rare få lite pengar att göra "vettiga" spel för istället.

Typ som Sony och Battlefield 3 då.

En viss skillnad på 1-2 veckor och 6-12 månader.

Medlem

Sker hela tiden.

Som utvecklare får man se vad man tjänar mest på, exklusivitet eller att sälja på alla plattformat samtidigt.

Antar att de tjänar bra med pengar på detta, att spelet senare kommer till android kommer ju troligen inte göra att de förlorar många av androidkunderna, bara att det skjutits lite...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och skillnaden på det här och exklusiva spel på konsol är? Är väl helt OK att ett företag betalar för exklusivitet.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Och skillnaden på det här och exklusiva spel på konsol är? Är väl helt OK att ett företag betalar för exklusivitet.

Skillnaden är att man när det gäller exklusiva spel betalar för utvecklingen av spelet från grunden och spelet hade kanske inte gjorts annars och i detta och liknande fall betalar man för att spelet ska släppas senare på andra format.

Medlem

Shock, horror!

Avstängd

Apple gör det igen, är det inte att försöka förbjuda en viss telefon pga "patentstöld" så är det detta.
Fler anledningar till att ogilla det där företaget, apple är inget annat än ett gäng patetiska clowner.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Och skillnaden på det här och exklusiva spel på konsol är? Är väl helt OK att ett företag betalar för exklusivitet.

Skillnaden är att oftast ägs spelstudion av det företag som det är exklusivt till. Tex. ägs Bungie av Microsoft.

Medlem
Skrivet av Hurin:

Är det sant så är det ännu en orsak till att jag ska bojkotta Apple De får verkligen mer goodwill med sånt här...

I så fall så får du nog ta och bojkotta Microsoft och Sony med.

Du får väl hålla dig till Nintendo, helt enkelt

Medlem
Skrivet av conthox:

Som om det inte har hänt liknande tidigare...

(btw, heter det inte iOS och inte Ios?)

Vadå iOS eller Ios? Står ju samma sak bara att du bytt plats på versaler. Det heter ju givetvis båda två, det vet väll du också?

Ungefär som att jag skulle påpeka din sista mening i parantes - "heter det inte Btw och inte btw?"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Skillnaden är att oftast ägs spelstudion av det företag som det är exklusivt till. Tex. ägs Bungie av Microsoft.

Är det därför Destiny får extra material till PS3-4?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Skillnaden är att oftast ägs spelstudion av det företag som det är exklusivt till. Tex. ägs Bungie av Microsoft.

Är det därför Destiny får extra material till PS3-4?

Jag vet att det finns exklusiviteter med tredjeparts tillverkare. Kan inte säga att jag gillar det. Det är en sak om de gör ett val för att spara tid eller att de inte har resurser till att utveckla till fler, men att göra det för en summa pengar är dumt. De går ju miste om extra inkomst också när de inte släpper de till andra konsoler.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Skillnaden är att oftast ägs spelstudion av det företag som det är exklusivt till. Tex. ägs Bungie av Microsoft.

Är det därför Destiny får extra material till PS3-4?

Jag vet att det finns exklusiviteter med tredjeparts tillverkare. Kan inte säga att jag gillar det. Det är en sak om de gör ett val för att spara tid eller att de inte har resurser till att utveckla till fler, men att göra det för en summa pengar är dumt. De går ju miste om extra inkomst också när de inte släpper de till andra konsoler.

Men Bungie ägs inte av Microsoft...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Skillnaden är att oftast ägs spelstudion av det företag som det är exklusivt till. Tex. ägs Bungie av Microsoft.

Är det därför Destiny får extra material till PS3-4?

Jag vet att det finns exklusiviteter med tredjeparts tillverkare. Kan inte säga att jag gillar det. Det är en sak om de gör ett val för att spara tid eller att de inte har resurser till att utveckla till fler, men att göra det för en summa pengar är dumt. De går ju miste om extra inkomst också när de inte släpper de till andra konsoler.

Poängen var att Bungie - som gör Destiny - inte ägs av MS.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Skillnaden är att oftast ägs spelstudion av det företag som det är exklusivt till. Tex. ägs Bungie av Microsoft.

Är det därför Destiny får extra material till PS3-4?

Jag vet att det finns exklusiviteter med tredjeparts tillverkare. Kan inte säga att jag gillar det. Det är en sak om de gör ett val för att spara tid eller att de inte har resurser till att utveckla till fler, men att göra det för en summa pengar är dumt. De går ju miste om extra inkomst också när de inte släpper de till andra konsoler.

Poängen var att Bungie - som gör Destiny - inte ägs av MS.

Jo, men innan var det. Min poäng var att många exklusiva spel är de som ägs av företaget.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Hurin:

Är det sant så är det ännu en orsak till att jag ska bojkotta Apple De får verkligen mer goodwill med sånt här...

I så fall så får du nog ta och bojkotta Microsoft och Sony med.

Du får väl hålla dig till Nintendo, helt enkelt

Nä, kom inte förstör detta nu... Apples bägare har runnit över för länge sedan! Sony har jag inget emot (än) men Microsoft....de klarar sig med hjälp av ytspänningen i muggen om du förstår vad jag menar


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Hurin:

Nä, kom inte förstör detta nu... Apples bägare har runnit över för länge sedan! Sony har jag inget emot (än) men Microsoft....de klarar sig med hjälp av ytspänningen i muggen om du förstår vad jag menar

Haha, f'låt...

Men faktum kvarstår att både Microsoft och Sony gör samma sak. Jag förstår dock hur du tänker, "många bäckar små", och vissa företag kan väl snart idka forsränning vid det här laget.

Medlem

mobilspel är lika kul som att sitta o skita på toan i 5min...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Staffan:

Hororna som styr EA

Det är ingen nyhet att EA har korrumperat spelindustrin!

Medlem

Nej men snälla någon, nu får hästen tygla sig ett par hekto! Vissa av kommentarerna här får det att verka som om de andra företagsjättarna ej sysslar med detta. Vilket naturligtvis inte är fallet. Skärpning! Visst är detta tråkigt och man kan ha synpunkter på huruvida det är rätt eller fel att den fetaste plånboken har makten. Men detta beteendet har förekommit mycket länge och varken MS, Sony eller Nintendo är oskyldiga i frågan. Kom igen bättre kan ni

12
Skriv svar