Musiken från GTA V på Itunes och Spotify

Robot
Medlem
Musiken från GTA V på Itunes och Spotify

Någon som vet om Sleepwalking av The Chain Gang Of 1974 finns på någon radio kanal i spelet?

Medlem

Säga vad man vill om introduktionslåtarna till spelserien, men GTA 5 är förmodligen mitt favorit-theme i GTA.

Skrivet av PaperPlane:

Någon som vet om Sleepwalking av The Chain Gang Of 1974 finns på någon radio kanal i spelet?

Den hittar du på Radio Mirror Park.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Någon som vet om Sleepwalking av The Chain Gang Of 1974 finns på någon radio kanal i spelet?

Ja den finns på antingen Radio Mirror Park eller Space 103.2. Om jag kommer ihåg rätt. Var ju en stund sedan man spelat GTA V

Medlem

Man tackar! Har nämligen inte fått hem spelet ännu (förhoppningsvis imorgon), men nu vet jag vilken kanal jag ska lyssna på!

Medlem

Mycket drum n bass här ser jag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Youtube-proffs

Riktigt fantastiskt. Även om de kända låtarna till viss del lyser med sin frånvaro så har man funnit några nya band som man kan njuta av.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Det är Beethoven man ska lyssna till som spel som detta.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Kul att se Yeasayer på listan!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Inget som föll mig i smaken, dom skulle haft en metal kanal igen som i gta iv då hade jag blivit nöjd. Där var det många låtar som var helt ok att lyssna på.

Medlem
Skrivet av magma:

Mycket drum n bass här ser jag.

Eftersom DnB scenen började i Storbritannien och fortfarande är störst där så vore det väldigt konstigt om dom hade en DnB kanal på västkusten.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Inget som föll mig i smaken, dom skulle haft en metal kanal igen som i gta iv då hade jag blivit nöjd. Där var det många låtar som var helt ok att lyssna på.

Vad är det för fel på Los Santos Rock Radio och Radio X?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av olafpawbelt:

Inget som föll mig i smaken, dom skulle haft en metal kanal igen som i gta iv då hade jag blivit nöjd. Där var det många låtar som var helt ok att lyssna på.

Vad är det för fel på Los Santos Rock Radio och Radio X?

Tycker min kommentar sa vad jag tyckte men tydligen inte så jag förklarar, musiken föll mig inte i smaken då det inte var min musikstil. Jag är mer för lite hårdare musik som det var i gta iv på radiokanalen vars namn jag inte kom ihåg just för tillfället.

Sedan har jag inte spelat gta V så jag vet inte om det finns vettigare kanaler men dessa låtar som fanns i listan var inget för mig.

Medlem

Rockstar verkar köra med mer säkra kort och använda sig av mer mainstreammusik inom olika genrer i deth är spelet.

Tycker att musikmässigt så är det det svagaste spelet hittills på den punkten.
D skulle haft med Rap artister såsom madchild, psych ward osv.
Varför inte haft en stoner kanal ? stoner rock är ju populärt nu förtiden och det finns en uppsjö av bra band.
Inom metal hade de kunnat köra på i samma stuk som i IVan exempelvis.

Det känns som rockstar tagit artister från de största skivbolagen och bara klämt in så gott det går.

Ser gärna att de satsar mer på indie artister tills nästa spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av olafpawbelt:

Inget som föll mig i smaken, dom skulle haft en metal kanal igen som i gta iv då hade jag blivit nöjd. Där var det många låtar som var helt ok att lyssna på.

Vad är det för fel på Los Santos Rock Radio och Radio X?

Tycker min kommentar sa vad jag tyckte men tydligen inte så jag förklarar, musiken föll mig inte i smaken då det inte var min musikstil. Jag är mer för lite hårdare musik som det var i gta iv på radiokanalen vars namn jag inte kom ihåg just för tillfället.

Sedan har jag inte spelat gta V så jag vet inte om det finns vettigare kanaler men dessa låtar som fanns i listan var inget för mig.

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd
Skrivet av Tompa:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av olafpawbelt:

Inget som föll mig i smaken, dom skulle haft en metal kanal igen som i gta iv då hade jag blivit nöjd. Där var det många låtar som var helt ok att lyssna på.

Vad är det för fel på Los Santos Rock Radio och Radio X?

Tycker min kommentar sa vad jag tyckte men tydligen inte så jag förklarar, musiken föll mig inte i smaken då det inte var min musikstil. Jag är mer för lite hårdare musik som det var i gta iv på radiokanalen vars namn jag inte kom ihåg just för tillfället.

Sedan har jag inte spelat gta V så jag vet inte om det finns vettigare kanaler men dessa låtar som fanns i listan var inget för mig.

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Det var i IV men vet inte vad radiokanalen hette, tror även dom hade någon låt från hatebreed med. Men låtarna på den kanalen var hyffsat bra.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Det var i IV men vet inte vad radiokanalen hette, tror även dom hade någon låt från hatebreed med. Men låtarna på den kanalen var hyffsat bra.

Slayer var i Vice City, 100%. Det hade V-rock station, där det blandades rätt mycket. Ozzy, Megadeath, Iron Maiden, Judas Priest, etc.

San Andreas hade två kanaler, en med Creedence, Kiss, The Who, och massa annat. Den andra var "alternativ rock" där det blandades på allt mellan Depeche, Guns N Roses, Danzig, och Alice in chains.

EDIT: Kan inte uttala mig om 4an eller 5an, eftersom fyran dödade helt mitt intresse för serien och jag spelade kanske en timma.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!

Vice City vete tusan.... mycket plastljud (80-tal). Men San Andreas hade fantastisk musik. Fyran också, för den delen: Miles Davis, The Stooges, västkusthiphop...


signatur
Medlem

Det skulle ha funnits en 80-tals kanal, en med Metall och någon med surfing musik, nu är det massa hip-hop blay och sådan sörja man ej lysnar på.

Medlem

Skulle endast varit riktiga live stationer.

Avstängd
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av olafpawbelt:

Det var i IV men vet inte vad radiokanalen hette, tror även dom hade någon låt från hatebreed med. Men låtarna på den kanalen var hyffsat bra.

Slayer var i Vice City, 100%. Det hade V-rock station, där det blandades rätt mycket. Ozzy, Megadeath, Iron Maiden, Judas Priest, etc.

San Andreas hade två kanaler, en med Creedence, Kiss, The Who, och massa annat. Den andra var "alternativ rock" där det blandades på allt mellan Depeche, Guns N Roses, Danzig, och Alice in chains.

EDIT: Kan inte uttala mig om 4an eller 5an, eftersom fyran dödade helt mitt intresse för serien och jag spelade kanske en timma.

ah okej men tror även den fanns med i fyran så, får för mig det var så. Får ta mig en titt på spotify sedan dom har låtarna där

Medlem

Här saknas musik det är långt ifrån alla låtar

Youtube-proffs
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!

Vice City vete tusan.... mycket plastljud (80-tal). Men San Andreas hade fantastisk musik. Fyran också, för den delen: Miles Davis, The Stooges, västkusthiphop...

Blasphemy! This is madness. Vice City musiken var ju utan tvekan den mest fantastiska av alla GTA´s. Den gjorde tidsresan total istället för bara synintryck så blev det även hörselintryck av guds rike. Fast gillar man inte 80-talets ljuva toner såklart så kan det väl bli tråkigt antar jag.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs
Skrivet av Zpartan:

Här saknas musik det är långt ifrån alla låtar

Det är väl mest en "Best of"-cd med vad de anser är bästa låtarna kan jag tänka mig. Den ena CD:n är ren musik medans den andra är ingame-soundtrack.

Kan ge tips om en spellista på Spotify där många av alla låtar från alla kanaler är samlade. De flesta iallafall.

http://open.spotify.com/user/1111430149/playlist/4EsYT1R9D1VO...


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!

Vice City vete tusan.... mycket plastljud (80-tal). Men San Andreas hade fantastisk musik. Fyran också, för den delen: Miles Davis, The Stooges, västkusthiphop...

Blasphemy! This is madness. Vice City musiken var ju utan tvekan den mest fantastiska av alla GTA´s. Den gjorde tidsresan total istället för bara synintryck så blev det även hörselintryck av guds rike. Fast gillar man inte 80-talets ljuva toner såklart så kan det väl bli tråkigt antar jag.

haha håller med! Vice City soundtracket hjälpte till att förflytta en rakt in i Miami Vice tv-serien
åhh så jag missar Vice City när jag tänker efter. Mitt favorit GTA.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!

Vice City vete tusan.... mycket plastljud (80-tal). Men San Andreas hade fantastisk musik. Fyran också, för den delen: Miles Davis, The Stooges, västkusthiphop...

Du menar östkusthiphop. Västkust är Dr.Dre, Snoop, Ice Cube, N.W.A. osv osv medan östkust är Group Home, Nas, Mobb Deep, Gang Starr osv osv.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Du menar östkusthiphop. Västkust är Dr.Dre, Snoop, Ice Cube, N.W.A. osv osv medan östkust är Group Home, Nas, Mobb Deep, Gang Starr osv osv.

Inte spelat 4:an så mycket som sagt, men det känns mer naturligt att det är östkusthiphop i "Liberty City".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar