Beställa spel från amazon?

Medlem
Beställa spel från amazon?

Hejsan!

Jag hade tänkt att förhandsboka Assassin's Creed 4 till ps3, och såg att på amazon är det ju jäkligt billigt. Enda problemet där är att min sambo vill ha "undertexterna" i spelet på svenska, och jag har inte någon direkt koll på hur sånt fungerar, går det att få dom på svenska även om man beställer det där, eller får man köpa från någon svenskt ställe då?

Tack på förhand!

Medlem

Jag är tveksam till om det ens finns svenska undertexter i versionen som kommer att säljas i våra butiker.
Jag har lite dålig koll, då jag inte använder sådana själv, men det låter inte så smart att beställa det från amazon, särskilt om ni väljer den amerikanska sidan.

EDIT: Såg svenska flaggan på framsidan av spelet på Webhallens sida. Med största sannolikhet är det väl en nordic edition, så det lär ej vara svenska i ett spel köpt från amazon.

Medlem

Dom svenska versionerna brukar ha svensk text. (Skirmish - Skärmsytling O_o ). Men den brittiska versionen kan det nog allt vara lite so-so med. Svårt att veta i förhand dock.


signatur

Videomupp

Medlem

Oftast brukar alla europeiska språk finnas med (det är väl krångligare att göra olika versioner för olika regioner samt att folk faktiskt kan bo utanför sitt hemland). Jag vet dock inte om det gäller ALLA spel man köper från brittiska Amazon så det är nog bäst att kolla upp först.

Medlem

Svenska är ju sämst i spel, köp den engelska versionen och säg att du inte hittade en svensk version.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Köpte ett spel via Amazon.co.uk och det var inte nordiska språk med på skivan (de fanns på svenska versionen).
AssCreed serien är väl ett undantag kanske då det är en stor serie, men jag skulle aldrig hoppas på det om det inte står någonstans på Amazon eller Ubisofts EU.

Sen vet jag inte exakt vad ditt pris är, men det jag ser via Amazon kostar £39.97, vilket blir 412kr exklusive frakt.
Frakten via Amazon går på £6.48 ca 67kr (3-5dagar lev tid).
Alltså kostar spelet 479kr via Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/Assassins-Creed-IV-Black-Flag/dp/B00B...
Pris på frakt gick jag via:
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=...

Spelbutiken och Electroworld säljer ps3 versionen för 498kr inkl frakt, så SÅ mycket billigare tycker jag inte det är.
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78561-assassin_s_c...
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pl...

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Frakten via Amazon går på £6.48 ca 67kr (3-5dagar lev tid).

Allt som kostar £25 eller mer kan du välja gratis frakt på från brittiska Amazon. Jag har inte märkt någon direkt skillnad i hur lång tid det tar att få beställningen heller.

Medlem
Skrivet av Margy:

Allt som kostar £25 eller mer kan du välja gratis frakt på från brittiska Amazon. Jag har inte märkt någon direkt skillnad i hur lång tid det tar att få beställningen heller.

Okej, så man sparar då 86kr jämfört mot 19kr som jag räknade ut.

Ang. leveranstiden så har det varit rätt olika för mig. Trots att produkterna ska funnits på lager i brittiska butiker så har det tagit över en vecka. Alltså inte någon förbokning med hög demand på etc utan helt vanliga produkter som varit ute i nått år. Sen har jag också fått produkter dagen efter beställningen.

Medlem

Jag har haft kontakt med Ubisoft Nordic och de visste inte i dagsläget om versionen Amazon säljer har skandinaviska språk.
Närmare releasen kommer de få informationen, men som sagt, nu hade de ingen aning vilka språk som inkluderas.
Om ni undrar i vilken form jag kontakta dem så var det via telefon (gratis för mig)
http://www.ubi.com/SE/Info/Info.aspx?tagname=ContactUs

De tipsade om att kontakta Amazon, men det överlåter jag till nån annan. =3 lycka till!

Medlem

Okej, var ett bra tag sen jag skrev det här, men har haft kontakt med Amazon och dom vet inte än vilka språk som kommer finnas med, skriver med svaret jag fick, så kan andra i samma situation som jag se, om det finns någon såklart ^^

"Please be informed that the item "Assassin's Creed IV:" is a pre order item and the information currently displayed on the product's information page is all that has been passed on to us from the manufacturer.

We can only update the information about an item, once we receive an update from the suppliers.

I hope that you would understand that being the retailers we are totally dependent on our suppliers.

In this case, I suggest you to place an order for the item "Assassin's Creed IV:" and once we amend the complete information about the item, you can still be able to cancel your order. "

Medlem

Kan tillägga att om du handlar från amazon i staterna så välj att spelet ska vara en gift (alltså gåva) när du kommer till kassan och ska betala osv. Annars riskerar du åka på tullkostnader som är onödiga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kan tillägga att om du handlar från amazon i staterna så välj att spelet ska vara en gift (alltså gåva) när du kommer till kassan och ska betala osv. Annars riskerar du åka på tullkostnader som är onödiga.

Jag tror knappast tullen bryr sig om det står "gift" eller inte någonstans om det är ett paket som uppenbart kommer från Amazon (eller annan handlare) utanför EU - då ska det betalas moms och tull om de bedömer att värdet är över en viss gräns.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av SunShine:

Kan tillägga att om du handlar från amazon i staterna så välj att spelet ska vara en gift (alltså gåva) när du kommer till kassan och ska betala osv. Annars riskerar du åka på tullkostnader som är onödiga.

Jag tror knappast tullen bryr sig om det står "gift" eller inte någonstans om det är ett paket som uppenbart kommer från Amazon (eller annan handlare) utanför EU - då ska det betalas moms och tull om de bedömer att värdet är över en viss gräns.

Det gör dom för om det är en gåva så får varan du tar in vara värd mer än om du köper den åt dig själv, kolla reglerna om du inte tror mig.

Eller det funkade iaf förr. Nu var det iofs något år sedan jag handlade något från staterna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar