Är detta kostnaden för mikrotransaktionerna i GTA Online?

Robot
Är detta kostnaden för mikrotransaktionerna i GTA Online?
Medlem
Är detta kostnaden för mikrotransaktionerna i GTA Online?

Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gillar inte att vapen och sådant är med. Då blir det pay 2 win. Det hade varit mer ok om det varit skins och sådan som inte påverkar matcher. Nu vet vi ju inte exakt hur mp blir, så vi ska inte dra för stora spakar.

Medlem

Suck... Jahapp...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Avstängd

Risken är ju överhängande att de kan döda onlineläget med detta...

Youtube-proffs

Intressant. Beroende på vad saker kostar in-game och hur lång tid det tar att skrapa ihop en miljon så kanske dessa transaktioner är rimliga.

Däremot är det alltid tråkigt med pay-to-win spel men tvivlar på att detta ger ett hejdundrande försprång.


signatur

Calle säger att jag är influencer

ZF
Medlem

extremt förmånlig växelkurs faktiskt.

Skrivet av KlosterKatten:

Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.

det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.

Medlem
Skrivet av ZF:

extremt förmånlig växelkurs faktiskt.

Skrivet av KlosterKatten:

Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.

det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.

Hur kan du veta hur mycket ett hus kostar i flerspelarläget?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ZF
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur kan du veta hur mycket ett hus kostar i flerspelarläget?

genom speed tree-vinrankorna. ryktesvägen alltså.

men vi får se om det ligger nära sanningen eller ej. jag ser inte problemet riktigt, vill man inte betala en hundring så kan man ju farma den fortfarande,precis som förr. gissar att några ändå är glada att slippa den biten.

Medlem

Nöjet med GTA är ju att arbeta sig upp från gatunivå till pampig gangsternivå med flashiga vapen. Skulle därför aldrig betala för att snabba upp processen, oavsett hur lite det skulle kosta


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem

Jaha.. vill man köpa på sig ingame valuta så får man väl göra det. Jag tänker iaf utföra bankrån ihop med polarna och annat suspekt för att kunna köpa grejjer i spelet. Det är väl lite det som är grejjen eller?

Inaktiv

Jahapp, där dog MP versionen av GTA V (Förutsatt att detta stämmer) P2W = Aldrig något köp.

Medlem

iom att man inte kan köpa BÄTTRE saker med det här, utan bara köpa samma saker som alla andra så tror jag faktiskt det här kvittar, oavsett mikrotransaktioner eller ej kommer det alltid vara dom med mer pengar och större arsenal än en själv.

Däremot var det löjligt lite pengar man fick för 139:- det var jävligt dyra mikrotransaktioner!

Medlem

Skönt att se att det bara är pengar och inga "mega damage bonus pack!" eller " fatter than your ass bulletsponge vest ".

1 mille drar man ju ihop hyffsat snabbt efter att man har en så där 100k och kan pilla på aktier. Och eftersom det kommer vara heists i mp så bör inte 100k vara några problem alls. Kanske inte heller 1 mille beroende på hur stora heists det kommer vara.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Ish
Medlem

Säljer för miljardbelopp på några dagar - annonserar mikrotransaktioner.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Rockstar postade precis detta (bland annat)

"Reputation and Cash Flow: Reputation is earned from all your online exploits in everything you do in GTA Online – and will help you rank up, providing access to new features, weapons and criminal contacts."

Så alltså, din rank avgör vilka vapen du kan ha. Det betyder att även om du pumpar in 238947 miljoner från det du köper så behöver du fortfarande ranka upp dig för att få de bra vapen. AKA, inte pay 2 win.

edit:
Punkten i sin helhet kan ni hitta här: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51422/some-more...


signatur

// Bacon <3

Medlem

Då är det ju trevligt att man kan blocka alla andra och bara spela med/mot sina polare.

Medlem

Men, herregud. Sluta klaga. Ni behöver ju inte köpa något, och ni kan såklart fixa allt i spelet utan att använda mini-trans.

Jobbigaste folket, ni drar ju direkt till med lipandet så fort det är något som ni "tror" kommer vara dåligt. Vänta och se? Then complain.

Medlem

Jag blev faktiskt lite förvånad när de utannonserade sin onlinetjänst, att den skulle vara så omfattande med specifika uppdrag och en historia värdig ett mmorpg. Det kändes liksom inte speciellt nödvändigt, de hade mig fast som köpare redan vid singleplayer och jag hade nog nöjt mig med ett multiplayerläge likt den i GTA IV.

Nu börjar det förstås klarna, det finns en "baktanke" med det omfattande multispelarläget. Jag är sjukligt trött på mikrotransaktioner men tycker att vissa spel löser det ok, när det inte känns som ett tvång. Hoppas Rockstar/Take Two tänkt till och gör det med finess!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Vi vet ju fortfarande inte hur lätt/snabbt det går att tjäna pengar online. I den bästa av världar går det snabbt och dessa paket finns bara där för casual-spelare som bara har tid med en liten stunds spelande i veckan, men som ändå vill ha coola saker...
Tyvärr har det en tendens att vara tvärt om, oändligt grind och minimal belöning som gör att du känner dig mer eller mindre tvingad att handla för att kunna låsa upp något kul. Nå, Rockstar ska väl få en chans innan de lynchas, detta kan ju vara en av de få (men möjliga) tillfällen där mikrotransaktioner fyller ett syfte och inte bara förstör spelet

Medlem
Skrivet av Ish:

Säljer för miljardbelopp på några dagar - annonserar mikrotransaktioner.

Greed makes an entrance

Avstängd

Rockstar är inte som dom en gång i tiden var, tror inte dom anar vilket kaos det kommer vara för er alla när online släpps.

Hur många kommer inte rusa runt nu direkt med raket gevär och spränga allt dom ser?

Avstängd
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar postade precis detta (bland annat)

"Reputation and Cash Flow: Reputation is earned from all your online exploits in everything you do in GTA Online – and will help you rank up, providing access to new features, weapons and criminal contacts."

Så alltså, din rank avgör vilka vapen du kan ha. Det betyder att även om du pumpar in 238947 miljoner från det du köper så behöver du fortfarande ranka upp dig för att få de bra vapen. AKA, inte pay 2 win.

edit:
Punkten i sin helhet kan ni hitta här: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51422/some-more...

Du tror inte folk kommer sitta 24/7? Till slut kommer det ju oavsett sluta i ett gigantiskt blodbad just för denna skit.

Medlem

Fantastiskt att man lyckas gnälla över girighet från ett företag som faktiskt inte mjölkar sönder sina spel, det var fem år sedan vi sist såg ett GTA, och det är dessutom inget P2W dom infört, och dom kommer stå för gratis uppdateringar och massor med nytt content framöver och tillhandahålla servrarna vilket behöver lite underhåll med sina 15 miljoner sålda exemplar på 3 dagar. Dessutom levererar dom en typ av "steam workshop" där användarna kommer kunna lägga upp innehåll och hålla onlinedelen levande och fräsch i säkerligen år framför.

Samma människor sitter garanterat och köper BF och CoD år efter år och betalar mer än gärna över 100:- för 4 nya banor en gång i kvartalet...

Medlem

Att man kan köpa till sig bättre vapen spelar nog mindre roll för balansen, Rockstar är en av få utvecklare som gjort exempelvis grundpistolerna dödliga igen.

Medlem
Skrivet av ZF:

extremt förmånlig växelkurs faktiskt.

Skrivet av KlosterKatten:

Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.

det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.

Jo när vi talar om virtuella hus så är 50 kr för mkt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Bra att de tänker på oss casual spelare. Har fan inte tid att sitta och nöta. Bättre att man kan betala lite när man tycker det börjar bli segt så att man kommer vidare

BTW varför är det en bild på GTA IV, denna nyhet handlar väl om GTA V?!

ZF
Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av ZF:

extremt förmånlig växelkurs faktiskt.

Skrivet av KlosterKatten:

Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.

det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.

Jo när vi talar om virtuella hus så är 50 kr för mkt

man kanske kan bo i en virtuell pappkartong bredvid en korvkiosk så länge, i ett spel kan det ju vara mysigt.

vi får snart se vad allt kostar, och om det behövs. jag gissar att spelpåverkande trams kommer kosta mer än statustrams, oavsett hur man tjänar ihop till dem.

Inaktiv
Skrivet av cyzed:

Bra att de tänker på oss casual spelare. Har fan inte tid att sitta och nöta. Bättre att man kan betala lite när man tycker det börjar bli segt så att man kommer vidare

BTW varför är det en bild på GTA IV, denna nyhet handlar väl om GTA V?!

Jag håller med dig. Än pluggar jag men jag kommer ju att lämna universitetet för ett arbete så småningom. kan ju vara nice att ha tid för ett liv offline med.

12
Skriv svar