Nvidia: Konsoler kan aldrig uppnå bättre grafik än pc

Robot
Nvidia: Konsoler kan aldrig uppnå bättre grafik än pc
Medlem
Nvidia: Konsoler kan aldrig uppnå bättre grafik än pc

No shit.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

ZF
Medlem

bättre än mina iaf.

Medlem

Skulle det va lustigt? En konsol är väl i grunden i dator? Med tanke på att de kommer nya grafikkort, proppar, m,m hela tiden så kan man ju bara uppgradera sin PC


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Framtiden lär handla om streaming från dator till tv, som Steam är på gång med nu.

Medlem

Man behöver inte ha snyggast för att det ska vara snyggt. Jag hoppas att nästa generationens konsoler(PS4/Xbone) kommer kunna leverera en häftig upplevelse grafikmässigt oavsett - det behöver inte motsvara det allra bästa från PC som kräver GTX Titan i SLI och en sjuhelvetes överklockad processor samt tillbehör för 30'000kr.

Det är väl just det som är det häftiga med konsoler, 3000~4000kr(vid lansering) och du får en rejält bra "dator" för en relativt liten peng. Och igen, bara för att det inte är det snyggaste innebär inte att det inte är snyggt.

Medlem

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem

Tur att grafik inte är allt då.

ZF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Hur kommer det sig att denna kommentar finns på varje artikel som innehåller ordet grafik? we get it.

Inaktiv

För er som sitter framför TVn och inte orkade läsa hela artikeln, är rådet sammanfattat att approachera närmsta soptipp med allt som har märkningen PS, Xbox, Nintendo osv, då bäst-före, har det avslöjats, gått ut redan när ni girigt plockade på er varorna från hyllorna.

Tack Nvidia, visa konsolfolket dörren! De kan inte hitta den själva!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Vad oväntat att Nvidia tycker så nu när ingen av konsoltillverkarna valde deras chip denna generation.

Medlem

Tycker det fungerar lika bra att spela på PC som konsol. Något lättare online på konsol.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Framtiden lär handla om streaming från dator till tv, som Steam är på gång med nu.

Varför behövs det då ?
Min pc har varit kopplad till min tv i många år nu,
vad är det som behöver streamas när datorn redan är ett med tvn ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

ZF
Medlem
Skrivet av mrtsgnit:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Hur kommer det sig att denna kommentar finns på varje artikel som innehåller ordet grafik? we get it.

måste bero på att nån alltid nämner 1996 och Quake.

Inaktiv

Bilderböcker är också lättare att glutta i än riktiga diton!

Pride Power PC!

Fräls oss Nvidia!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Som sagt fan vilka bromsklossar nextgen konsolerna kommer vara om bara några år :/.

Kanske Valve med sina Steam Machines och multiple choice answer kan vända lite på smeten, men jag vet inte...

Största problemet kvarstår ju hur som helst, där mekaniken och gameplayet fortfarande måste anpassas efter en gamepad.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Framtiden lär handla om streaming från dator till tv, som Steam är på gång med nu.

Medlem

Breaking News: Solen är varm!

Medlem
Skrivet av KoP:

Tur att grafik inte är allt då.

Dock är det en stor del. Men det kan göras snyggt utan mycket hästkraft (stil). Men 60 fps (undantags spel finns) 1080p borde vara ett minimum för de flesta spelare.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Redstar:

Framtiden lär handla om streaming från dator till tv, som Steam är på gång med nu.

Varför behövs det då ?
Min pc har varit kopplad till min tv i många år nu,
vad är det som behöver streamas när datorn redan är ett med tvn ?

Vad som behöver streamas? Allt, precis som du gör nu med din tv från din dator. Jag förstår inte frågan riktigt tror jag.

Ish
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Man behöver inte ha snyggast för att det ska vara snyggt. Jag hoppas att nästa generationens konsoler(PS4/Xbone) kommer kunna leverera en häftig upplevelse grafikmässigt oavsett - det behöver inte motsvara det allra bästa från PC som kräver GTX Titan i SLI och en sjuhelvetes överklockad processor samt tillbehör för 30'000kr.

Det är väl just det som är det häftiga med konsoler, 3000~4000kr(vid lansering) och du får en rejält bra "dator" för en relativt liten peng. Och igen, bara för att det inte är det snyggaste innebär inte att det inte är snyggt.

Allt jag någonsin har brytt mig om kommande generation har varit kraftigt förbättrat kantutjämning, vilket vara finnas där, så jag är nöjd.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Oj, vilken... nevermind, ingen nyhet direkt!

Medlem

Om man sitter med grafikkort i datorn som har högre styckpris än en konsol och sitter med 2-3 stycken i datorn så är det inte precis någon nyhet.

Nästa nyhet från Nvidia:
Tangentbord har fler knappar än gamepads!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så det dom säger är att mitt nya fina tvspel inte kommer kunna matcha en gaming rig?

Aj aj, vad ska jag göra nu? Måste jag sälja Metal Slug till Aes:en?

Medlem

Så urdumt uttalande från Nvidia!

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Redstar:

Framtiden lär handla om streaming från dator till tv, som Steam är på gång med nu.

Varför behövs det då ?
Min pc har varit kopplad till min tv i många år nu,
vad är det som behöver streamas när datorn redan är ett med tvn ?

Vad som behöver streamas? Allt, precis som du gör nu med din tv från din dator. Jag förstår inte frågan riktigt tror jag.

Frågan är varför behöver man en Steambox för att streama när man redan har sin pc kopplad till tvn, dessutom finns ju tv appareter som ansluts till internet för att kunna surfa och använda diverse tjänster, man behöver snart ingen separat låda för att kunna använda Netflix mm, det går direkt med tvn' s fjärrkontroll.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

världen hade varit så mycket bättre om pc hade tagit konsolernas plats och det fanns någon sorts konsol variant av pc.

Så vi slipper exklusivitet skit och dåliga ports, och där du får mus och tangenbord och keypad till.

Så third person och fps spel och rts kan du använda musen och arkad fightingspel till mousepadden.

och att konsolerna kan upgradera sakerna i maskinen utan att bromsa teknikens utveckling.

Vilket kommer att hända även i denna generationen plus det kmr vara värre.

roligaste argumenten jag hör är när konsol only spelare säger att pc riggen är dyr, men förstår inte att efter du köpt 10 konsol spel har du kommit upp i priset en pc har kommit upp i.

Då dom går på dubbelt pris om inte mer.

mitt tycke andledning varför man köper en konsol är pga exklusivetet.

tyvärr är sony medvetna om detta och förstör hela jävla industrin för dom är penga giriga svin istället för sätta sig ner med pc industrin och dela på den.

Så ska vi fortsätta ha detta med exklusivetet och splittrad gaming industri igen.

Jag själv kmr köpa ps4 men inte med ett leende på läpparna.

detta borde få ett slut och jag hoppas detta är den sista slutna konsolen och konsol spelarna får ett smakprov på hur mycket bättre pc är för alla.

även för dom, och för oss fler spel till oss alla industrin skulle florera,bättre grafik för alla, inga dåliga portningar ja listan fortsätter.

Jag hoppas själv att valves nya sak förstör för sony och windows helt ärligt för dom finns pengar pengar känns det som.

Pc i grunden handlade inte om pengar utan upplevelse och bra spel.

det är mer pengar och komesiellt idag.

Och jag hoppas vi återgår ditt, och missförstå mig ej, alla har rätt att tjäna pengar och gott om pengar för gott arbete men att "undermina" hela industrin.

Så vi behöver slänga ut helt onödiga pengar i onödan blir väldigt frusterande.

Och jag hoppas ni som endast sitter och lirar på era konsoler inser hur illa detta är.

och nej detta handlar inte om pc master race, det handlar om att pc är mer öppen mer möjligheter än en konsol.

det är som alla bara kan äga en vanlig bil medans pc kan vara allt ifrån en vanlig till en lyxvariant.

valet är ditt och du får tom mer ut ifrån en vanlig bil än vad du får utav konsolen.

Simpel metafor att förklara det på.

Medlem

Det var väldigt länge sen konsolerna bröt ny mark i grafikens område. Tror däremot att konsolerna kommer hjälpa till att kanske få bättre optimeringar i grafiken.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

världen hade varit så mycket bättre om pc hade tagit konsolernas plats och det fanns någon sorts konsol variant av pc.

Så vi slipper exklusivitet skit och dåliga ports, och där du får mus och tangenbord och keypad till.

Så third person och fps spel och rts kan du använda musen och arkad fightingspel till mousepadden.

och att konsolerna kan upgradera sakerna i maskinen utan att bromsa teknikens utveckling.

Vilket kommer att hända även i denna generationen plus det kmr vara värre.

roligaste argumenten jag hör är när konsol only spelare säger att pc riggen är dyr, men förstår inte att efter du köpt 10 konsol spel har du kommit upp i priset en pc har kommit upp i.

Då dom går på dubbelt pris om inte mer.

mitt tycke andledning varför man köper en konsol är pga exklusivetet.

tyvärr är sony medvetna om detta och förstör hela jävla industrin för dom är penga giriga svin istället för sätta sig ner med pc industrin och dela på den.

Så ska vi fortsätta ha detta med exklusivetet och splittrad gaming industri igen.

Jag själv kmr köpa ps4 men inte med ett leende på läpparna.

detta borde få ett slut och jag hoppas detta är den sista slutna konsolen och konsol spelarna får ett smakprov på hur mycket bättre pc är för alla.

även för dom, och för oss fler spel till oss alla industrin skulle florera,bättre grafik för alla, inga dåliga portningar ja listan fortsätter.

Jag hoppas själv att valves nya sak förstör för sony och windows helt ärligt för dom finns pengar pengar känns det som.

Pc i grunden handlade inte om pengar utan upplevelse och bra spel.

det är mer pengar och komesiellt idag.

Och jag hoppas vi återgår ditt, och missförstå mig ej, alla har rätt att tjäna pengar och gott om pengar för gott arbete men att "undermina" hela industrin.

Så vi behöver slänga ut helt onödiga pengar i onödan blir väldigt frusterande.

Och jag hoppas ni som endast sitter och lirar på era konsoler inser hur illa detta är.

och nej detta handlar inte om pc master race, det handlar om att pc är mer öppen mer möjligheter än en konsol.

det är som alla bara kan äga en vanlig bil medans pc kan vara allt ifrån en vanlig till en lyxvariant.

valet är ditt och du får tom mer ut ifrån en vanlig bil än vad du får utav konsolen.

Simpel metafor att förklara det på.

Take a chill pill! Jag förstår vad du menar men ändå..

Älskar detta "Jag själv kmr köpa ps4 men inte med ett leende på läpparna."
När du väl öppnar din PS4:a kartong så kommer ditt smile tillbaka, jag lovar

Skriv svar