Hur mycket dodge/jump kanske man göra i rad i UT3?

Medlem
Hur mycket dodge/jump kanske man göra i rad i UT3?

Jag har försökt trixa lite och lära mig fysiken i UT3, men har svårt att få till nå riktigt sköna dodge och jumpcombos med skönt flyt i.

Jag vet inte om det är banorna som gör det svårt att få ett bra flyt eller bara jag som tappat stinget.

Det som jag har(och alltid haft) störst problem med är dodge framåt för att jag har för feta eller slöa fingrar eller nåt

Förslag? Tips?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Dom tog väl bort dodge jump och såna saker i UT3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det finns en inställning som heter DodgeDoubleClickTime eller nåt i den stilen som reglerar tiden mellan dubbeltryckningarna för dodge-manövrar. I patch 2 finns den även med i inställningsmenyerna. Den kan ha rätt stor betydelse för "dodge-känslan". Sedan kanske hög/låg FPS spelar in, kan jag tänka mig.
Sedan är det tydligen även en liten fördröjning mellan varje dodge. Just den fördröjningen verkar vara något som många ogillar och skulle vilja få bort.

Medlem

Tack, ska testa å se om den gör det bättre/sämre


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar