Mikrotransationer i GTA Online?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jaaay2k:

Men orka detta. Har inte Rockstar tjänat in nog med pengar på GTA5?

Varför ska man sluta håva in pengar om man kan håva in lite till?

Hur skulle du reagerat om din chef på din arbetsplats plötsligt kom till dig i mitten av månaden och sa: -Näe vettu.. nu tycker jag att du har tjänat nog för den här månaden så du får nog jobba resten av månaden utan lön?

När jag dragit in 800 miljoner dollar på 24 timmar kan han gärna få säga det till mig!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SunShine:

Ja det har varit lätt för spelbolagen att tjäna pengar trots att det ibland finns allvarliga brister.
Tror mycket av det har att göra med att spelbranschen är lite unik. TIll skillnad från ex. bilbranschen kan du välja bland många tillverkare som ger samma standard (både inredningsmässigt och körmässigt) på bilar. I spelbranschen finns det egentligen bara ett Tiger Woods. Vist det finns fler Golf spel men ex. Everybody Golf är ex mer av en arkad variant medan Tiger Woods är mer simulator osv.
Men man märker ju nu att iaf på PC sidan så växer Indie scenen något enormt. Så det är fler och fler gamers som vänder sig mot mindre utvecklare som inte tar hutlösa priser och håller på med mikrotransaktioner. De här stora bolagen tror jag kommer förlora i slutändan. Deras girighet förstör gamingkulturen.

Det stämmer, men det finns andra exempel där skillnaden inte är så stor mellan spelen. T ex som tidigare nämnda fotboll- och ishockey-spel, där i princip bara laguppställningen är skillnad. Varför köper spelen om det bara är ändringar i laguppställning? Är det verkligen värt 600 kr? Eller byter dom inte sina gamla spel och får 200 i rabatt? (Är det verkligen värt 400kr?.... ) 50 kr som DLC hade i mina ögon varit Ok, men att släppa ett nytt spel?

Jag vet inte om det är rätt ställe att ta upp det på dock. Kanske bättre att ta upp det på ett amerikanskt forum, då TV-spelsmarknaden är mycket större där.(?)

Jag är med dig och tycker själv det är konstigt hur man kan tänka sig att byta år ut och år in när uppgraderingarna i ett spel är så liten. Jämför med ex. filmbranschen kommer det en ny film varje år i en serie filmer så floppar de allt som oftast till sist för det duggar så tätt att man hinner aldrig känna att man "längtar tills en ny film i serien".
Men av någon anledning så gäller inte detsamma i spelbranschen.... än.
Jag vet ärligt talat inte vad folk gör som köper ett nytt lir i samma serie varenda år. när som du säger skillnaderna är så små som de är.
Men att de byter in är nog inte helt ovanligt iaf så de får ned priset något.

Det är nästintill omöjligt att diskutera med jänkare så vet inte om det skulle göra det lättare att få något svar haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jaaay2k:

Men orka detta. Har inte Rockstar tjänat in nog med pengar på GTA5?

Varför ska man sluta håva in pengar om man kan håva in lite till?

Hur skulle du reagerat om din chef på din arbetsplats plötsligt kom till dig i mitten av månaden och sa: -Näe vettu.. nu tycker jag att du har tjänat nog för den här månaden så du får nog jobba resten av månaden utan lön?

När jag dragit in 800 miljoner dollar på 24 timmar kan han gärna få säga det till mig!

Haha! Nåväl, det är iaf pengar Rockstar kan skyffla in i GTA 6. Med tanke på hur mycket GTA 5 kostade att utveckla lär dom behöva en slant.

Medlem

Standarden höjs ständigt. Man räknar med bättre grafik och multiplayer. Likadant med allt annat.

Köper du en ny bil idag så räknar du med att bilen är utrustad med t.ex AC, elhissar, servo mm.

Eller ser folk fortfarande nämd utrustning som extra?

123
Skriv svar