Nextgen-uppgraderingar tvingar dig att börja om

Robot
Nextgen-uppgraderingar tvingar dig att börja om

Assassin's Creed IV, Battlefield 4 och Call of Duty: Ghosts är tre av höstens största spelsläpp. Men du kommer inte kunna föra över dina soloupplevelser från nuvarande till nästa generation.

#assassins-creed-iv-black-flag, #battlefield-4, #call-of-duty-ghosts, #ea, #activision, #ubisoft, #watch-dogs


Medlem
Nextgen-uppgraderingar tvingar dig att börja om

Lite tråkigt. Men då kanske det är bättre om man värkligen har kraft att man väntar på ps4 tills det kommer sen köper spelet. Eller så tar man den sura fisken andas 10 lugna andetag och sen kör om :). Vem vet "DU" kanske tycker om att börja om från början igen ^_^!

Medlem

Fortfarande bättre än inget^_^

Medlem

Jag kommer att vänta, inte p.g.a. att jag inte vill köra om utan för att jag vill att min första upplevelse med Assasin's Creed: Black Flag är med den förbättrade grafiken och högre frame rate.

Medlem

Bara väntar på att någon ska gå berserk och skriva någon skit om detta :P. Bara väntar :).

Medlem

Jag undrar, varför köpa spelet till nuvarande om man vet att det kommer till nästa generation och man skall köpa ny konsol? Så jäkla brottom är det väl inte?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

BOTTEN!

Take the Next gen and SHOVE it up your A$$

Medlem

Pc = inga problem

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Pc = inga problem

Det har ju aldrig hänt att ett PCspel fått trasiga saves efter en patch...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av slarron:

Lite tråkigt. Men då kanske det är bättre om man värkligen har kraft att man väntar på ps4 tills det kommer sen köper spelet. Eller så tar man den sura fisken andas 10 lugna andetag och sen kör om :). Vem vet "DU" kanske tycker om att börja om från början igen ^_^!

Herren min skapare, det stavas *verkligen!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bawzan:

Pc = inga problem

Det har ju aldrig hänt att ett PCspel fått trasiga saves efter en patch...

Fast nu handlar det ju om att man köper ny hårdvara och de gamla sparfilerna inte fungerar på det nya. När slutade sparfilerna fungera efter att man köpt en ny PC senast?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bawzan:

Pc = inga problem

Det har ju aldrig hänt att ett PCspel fått trasiga saves efter en patch...

Fast nu handlar det ju om att man köper ny hårdvara och de gamla sparfilerna inte fungerar på det nya. När slutade sparfilerna fungera efter att man köpt en ny PC senast?

Spsrfilerna klarar sig nog, större är risken att spelet inte går att spela öga någon bugg som påverkas av din nya hårdvara, men det är som tur ovanligt.
Dock så får du fortfarande ett dykare spel med sömre fps om du spelar på gammal hårdvara jämfört med att vänta tills efter en uppgradering, så visa likhet finns iaf ^^

hur är det med gta 5 när det väl kommer ut till nextgen?


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bawzan:

Pc = inga problem

Det har ju aldrig hänt att ett PCspel fått trasiga saves efter en patch...

Det har säkert hänt både till pc och konsoll. Dock mindre vanligt nu med alla molntjänster antar jag

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Pc = inga problem

Precis! Och sen är ju bara asscreed som möjligtvis spelas på konsol, dom andra två var ju fps.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

det är väl självklart att de inte kan ta med sin save. Det är 2 helt olika system som säkert använder helt olika save filer.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag undrar, varför köpa spelet till nuvarande om man vet att det kommer till nästa generation och man skall köpa ny konsol? Så jäkla brottom är det väl inte?

Man kan se det som 100kr för en preview av spelet, ganska billigt om du jämför med betala-betas som är ganska populära idag (t.ex payday 2).

Skrivet av nils45:
Skrivet av slarron:

Lite tråkigt. Men då kanske det är bättre om man värkligen har kraft att man väntar på ps4 tills det kommer sen köper spelet. Eller så tar man den sura fisken andas 10 lugna andetag och sen kör om :). Vem vet "DU" kanske tycker om att börja om från början igen ^_^!

Herren min skapare, det stavas *verkligen!

"herren min skapare"?
http://be.svenskakyrkan.se/prayer/123298

Medlem

Assassins creed 4 kommer vara det sista xbox 360 spelet jag köper som det ser ut just nu. Just nu ser det ut som watch dogs blir det första på next gen. Bf 4 och cod ghost ska jag vänta med om jag köper dom.

Medlem

Är lite förvånad att så många räknar med att man man kan föra över saves till ny konsol.

Då hade den varit bakåtkompatibel enligt mig

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Är lite förvånad att så många räknar med att man man kan föra över saves till ny konsol.

Då hade den varit bakåtkompatibel enligt mig

Det är lite skillnad på spel och sparningar, såvidare de inte de sparade filerna ser helt annorlunda ut. Egentligen finns det väl ingen anledning att man inte skulle kunna ha samma saves till både pc, ps3, ps4, xbox 360 och xbox one med molnlagring om ubisoft hade varit lite smarta.

Hade de velat, så skulle det inte förvåna mig om de kunde göra det relativt enkelt.

Inte för att jag behöver bekymra mig för det, kör ju redan på Next-gen hårdvara.. aka PC.

Medlem

Det är bullshit, är bara ute efter mer pengar, köper ni PS3 och vill uppgradera så vill man ha mer pengar för att föra över resultat till den nya plattformen.

Det är som att betala någon rövskalle att föra över cd skivan du har i volvon till din nya bmw.

Fan vad B rent ut sagt.

Jaja finns andra sätt, dröjer inte länge innan man jailbreakar Xbenet och PS4 och då kan man göra vad man vill, precis som med de andra tvspelen!

KoP
Medlem

Kommer inte spela om något spel jag redan spelat på 360n så personligen kunde jag inte bry mig mindre.

Inaktiv

Call of Duty: Ghost tillhör inte nästa generation "next-gen" med en grafikmotor från 2005.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Det är bullshit, är bara ute efter mer pengar, köper ni PS3 och vill uppgradera så vill man ha mer pengar för att föra över resultat till den nya plattformen.

Det är som att betala någon rövskalle att föra över cd skivan du har i volvon till din nya bmw.

Fan vad B rent ut sagt.

Jaja finns andra sätt, dröjer inte länge innan man jailbreakar Xbenet och PS4 och då kan man göra vad man vill, precis som med de andra tvspelen!

Lugna könet lilla vän. Du har ju ingen aning om hur enkelt eller svårt det hade varit. De hade säkerligen skaffat möjligheten att föra över sparfiler ifall det hade varit lätt då det gett fler försäljningar.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Det är bullshit, är bara ute efter mer pengar, köper ni PS3 och vill uppgradera så vill man ha mer pengar för att föra över resultat till den nya plattformen.

Det är som att betala någon rövskalle att föra över cd skivan du har i volvon till din nya bmw.

Fan vad B rent ut sagt.

Jaja finns andra sätt, dröjer inte länge innan man jailbreakar Xbenet och PS4 och då kan man göra vad man vill, precis som med de andra tvspelen!

kunde du föra över saves från spel på xbox1 till 360? eller ps2 till ps3?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag kommer att vänta, inte p.g.a. att jag inte vill köra om utan för att jag vill att min första upplevelse med Assasin's Creed: Black Flag är med den förbättrade grafiken och högre frame rate.

Håller med dig till fullo, väntar in PS4 versionen. Lika så med battlefield 4. Har inte 100 bestämt mig om CoD än om det blir ett köp eller inte, men blir det så väntar jag. Har annat gammalt att spela i vilket fall som helst.

ZF
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zpartan:

Det är bullshit, är bara ute efter mer pengar, köper ni PS3 och vill uppgradera så vill man ha mer pengar för att föra över resultat till den nya plattformen.

Det är som att betala någon rövskalle att föra över cd skivan du har i volvon till din nya bmw.

Fan vad B rent ut sagt.

Jaja finns andra sätt, dröjer inte länge innan man jailbreakar Xbenet och PS4 och då kan man göra vad man vill, precis som med de andra tvspelen!

kunde du föra över saves från spel på xbox1 till 360? eller ps2 till ps3?

mellan PS1 och PS2 var det ju inget problem, de använde samma minneskortsportar. från PS1 eller PS2 till PS3 var det lite sämre då det krävdes en adapter eftersom PS3 inte använder minneskort alls.

möjligen fanns det liknande adaptrar för Xbox för de som använde kort, överföring via Live eller nätverk.

nu tycker jag jämförelsen haltade en del ivf. när du uppgraderar en PC så är det ju fortfarande i grunden exakt samma plattform. även om det förmodligen inte heller hade varit ett problem i de flesta fall att uppgradera till en Linux-version av ett spel och sen klistra in sin sparfil från Windows där det passar.

närmast borde ev vara att likna det vid en nyversion av ett gammalt DOS-spel till Windows 8, även om man hittat floppyn och den har integriteten hyfsat intakt är det kanske inte så säkert att det går lika smidigt då.

i teoretiska fallet PS3 till PS4 så är det ju rimligen inte svårare än exemplet ovan, att spelutvecklaren lägger in funktion att läsa en PS3-sparning och överföra till det nya formatet. detta görs redan på andra spel där vissa egenskaper kan plockas med till nästa del trots allt. detta kunde göras antingen via PS+ eller USB, eller spelbolagets egna servrar.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zpartan:

Det är bullshit, är bara ute efter mer pengar, köper ni PS3 och vill uppgradera så vill man ha mer pengar för att föra över resultat till den nya plattformen.

Det är som att betala någon rövskalle att föra över cd skivan du har i volvon till din nya bmw.

Fan vad B rent ut sagt.

Jaja finns andra sätt, dröjer inte länge innan man jailbreakar Xbenet och PS4 och då kan man göra vad man vill, precis som med de andra tvspelen!

kunde du föra över saves från spel på xbox1 till 360? eller ps2 till ps3?

mellan PS1 och PS2 var det ju inget problem, de använde samma minneskortsportar. från PS1 eller PS2 till PS3 var det lite sämre då det krävdes en adapter eftersom PS3 inte använder minneskort alls.

möjligen fanns det liknande adaptrar för Xbox för de som använde kort, överföring via Live eller nätverk.

nu tycker jag jämförelsen haltade en del ivf. när du uppgraderar en PC så är det ju fortfarande i grunden exakt samma plattform. även om det förmodligen inte heller hade varit ett problem i de flesta fall att uppgradera till en Linux-version av ett spel och sen klistra in sin sparfil från Windows där det passar.

närmast borde ev vara att likna det vid en nyversion av ett gammalt DOS-spel till Windows 8, även om man hittat floppyn och den har integriteten hyfsat intakt är det kanske inte så säkert att det går lika smidigt då.

i teoretiska fallet PS3 till PS4 så är det ju rimligen inte svårare än exemplet ovan, att spelutvecklaren lägger in funktion att läsa en PS3-sparning och överföra till det nya formatet. detta görs redan på andra spel där vissa egenskaper kan plockas med till nästa del trots allt. detta kunde göras antingen via PS+ eller USB, eller spelbolagets egna servrar.

de här adaptrarna, var de "officiella". Alltså stödde Sony och Microsoft dem?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

ZF
Medlem
Skrivet av Propy:

de här adaptrarna, var de "officiella". Alltså stödde Sony och Microsoft dem?

till PS3 släppte Sony en ja. om det fanns tredjeparts också vet jag inte, men det intresse som ev fanns för det försvann nog kvickt med utfasningen av PS2-kompatibla maskiner.

Xbox minneskort har jag för mig bara var en USB-sticka med modifierad kontakt, så om det fanns nått liknande överföringssystem där var det lätt fixat, även om man så skulle göra det själv.

Medlem

Somliga påstår att konsoler är mycket bättre på grafik än en PC, därför att man programmerar direkt mot chipen på en konsol. På en PC så programmerar man mot en generell drivrutin och därför blir det långsammare, man programmerar inte direkt mot chipet. Andra tror inte på detta. Men här är en intressant artikel som säger att APIer som DirectX slöar ned allting. Man slipper massa bloat på en konsol.
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/03/16/farewell...

12
Skriv svar