CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Medlem
CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Hej!
Jag har bytt till mig ett CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart chassi. Fick det i utbyte mot en Bluray som dom inte kunde laga eller skaffa fram en ny på Netonnet. Räckte både till chassit och en Samsung 840 EVO Basic SSD 250GB plus ett SoundBlaster Z. 
Plockade över mitt Maximus V Extreme EAtx moderkort från min Antec nine hundres two V3 Atx Black där det med extrem vilja och kämpande precis fick rum.
I det här chassit var det som en dröm att sätta i kortet. Fanns massor med utrymme. (Utseendet Finns det många åsikter har jag sett) själv tycker jag det är sjyst. Chassit står bredvid mitt datorbord som har ett hyllplan som sticker ut åt höger där jag har scannern står så man ser i stort sett bara framsidan av chassit.
Men det måste sägas att det är ett rejält chassi. Kvalitet och mycket tyst. När jag startade det första gången varvade processor fläkten till i några sekunder sedan vart det bara tyst, Alldeles tyst... Jag var helt övertygad om att det var något fel. Men nej det är tyst. Extremt tyst. Mycket nöjd med detta chassi. Sen får det se ut hur som helst. Jag är nöjd varje gång jag startar datorn.

Men jag har en fråga. Ovanpå där alla ledlampor, powerknappen och usb uttagen sitter finns det till vänster två lampor. Den som är till höger visar hårdiskaktivitet och så den som är längst till vänster är det en blixt nedanför. Vad är den till för? Tänkte först att det var en typ powerled men hela startknappen lyser ju som powerled. Någon som vet vad den är till för? Har aldrig sett den lysa eller blinka till.
Mycket tacksam för svar.

Det är inte så att du har missat att koppla in den bara? Ska vara en "Power LED".


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Jag har samma låda, och den ska vara power-led. Det enda negativa med chassit som jag kan se, att instruktionerna var lite bristfälliga på sina ställen. Man får pröva sig fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jupp jag vet!

Men tack ändå. Ibland är det ju det självklara som man missat.

Men det finns ingen mer ledig (lös) tåt hängandes. Den det står power led på är inkopplad och då lyser den stora startknappen.
Har inte tänkt på det men ska prova att koppla ur power led kabeln och se om den stora lyser ändå. Det sitter ju en låda längst upp under alla lampor och uttag och som matas med en molexkontakt. Så det finns en massa ström däruppe... Kan ju vara så att det är något vajsing på den där led lampan. Får köra uteslutningsmetoden och se.

Medlem

Nu såg jag walter_iegos inlägg. Så du menar att den lilla med blixt lyser?
Lyser powerknappen också dådå?

Och ja det var rätt så mycket bristfälliga instruktioner. Det var en del klia i huvudet och prova sig fram innan jag insåg hur dom hade tänkt.

En av sladdarna ska inte kopplas in, det är ESATA, eller så var det extern SS, om jag inte minns fel.

Ja, båda ska lysa, eller rättare sagt, power-LED ska lysa, och den andra HDD-ska blinka till när hårddisken jobbar. Jag har en SSD-disk, vilket innebär att datorn ibland är så snabb att det knappt hinner blinka.

Har du lagt till något extra dammfilter? Det har inte jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför ska man inte koppla in ESATA? Jag undrar om vi menar lika eller om det blivit något missförstånd.
Den stora knappen som man startar datorn med, den lyser. HDD leden blinkar som den ska. Har också SSD så det blir något kort blink ibland. Men bredvid finns det en led med en blixt under. Den lyser inte. Lyser både din powerknapp och leden med blixt?
Dammfilter...Nä funderade på det. Men struntar i det. Min förra Antec hade dammfilter överallt. Visst dom fångade upp en massa damm. Men det kom i alla fall in damm i datorn.
Sånt där riktigt fint damm. Det la sig mellan kylflänsarna och satt som berg när jag skulle rengöra Cpu kylaren. Det kan gott få komma in lite större dammpartiklar. Det gör det lättare att rengöra när man rätt vad det är får för sig att göra det.

1
Skriv svar