UT 3 gillar inte mitt ljudkort

Medlem
UT 3 gillar inte mitt ljudkort

Ut3 gick ifrån början perfekt på min dator, men sen köpte jag en nytt ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional

och efter det startade det inte:evil:

men om jag avaktiverar ljudkortsdrivrutinen så fungerar det igen

Så har nån samma problem som mej eller har en lösning på det?

Medlem

Spelet vet nog inte om att du har bytt ljudkort, utan kör med dom gamla inställningarna.


signatur
Medlem

jag har provat att installera om spelet efter att det började krångla.

Så jag antar att de skulle ha löst sig om det var som du sa
:\

Medlem

Det är ditt ljudkort i kombination med drivrutiner som knasar, slå av OpenAL i ljudkonfigen.


signatur

Space for rent.

Medlem

Eller har du haft de inbyggda ljudkortet före? isåfall så måste du inaktivera de i bios...

Medlem
Skrivet av RedBeard:

Det är ditt ljudkort i kombination med drivrutiner som knasar, slå av OpenAL i ljudkonfigen.

Det kanske är en noob fråga men vart hittar jag den? i kontrollpanelen lr?
jag har för övrigt vista

Skrivet av JuGgA:

Eller har du haft de inbyggda ljudkortet före? isåfall så måste du inaktivera de i bios...

det är inaktiverat

Medlem
Skrivet av R_ufo:
Skrivet av RedBeard:

Det är ditt ljudkort i kombination med drivrutiner som knasar, slå av OpenAL i ljudkonfigen.

Det kanske är en noob fråga men vart hittar jag den? i kontrollpanelen lr?
jag har för övrigt vista

Skrivet av JuGgA:

Eller har du haft de inbyggda ljudkortet före? isåfall så måste du inaktivera de i bios...

det är inaktiverat

I själva spelet.


signatur

Space for rent.

Medlem

inte konstigt att jag inte hittade någon inställning för det i "audio console då:P

ska ta och prova det så fort jag kommer hem

Medlem

det fungerade inte efter att jag hade inaktiverat openal heller, så jag tog och kollade igenom epics ut3 forum efter nån med samma problem.
och tillslut hittade jag en , och som ni ser så är tråden på 29 sidor, och ingen verka ha hittat nån gemensam lösning på problemt (har inte läst igenom allt men)

så det är ganska många som har samma problem som jag fast av olika orsaker
:\

1
Skriv svar