Bli FZ-supporter – bara 300 kr/år!

Medlem

Om ni slutar upp med era marxistvinklade och politiska recensioner samt artiklar så skall jag överväga det

Medlem

Snälla ... SNÄLLA lova mig att det här inte kommer slutligen att bli som svd.se där man kan läsa 5 artiklar per månad och därefter måste prenumerera för att fortsätta läsa. FZ is better than that.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi ÄR politiskt oberoende. Att skriva krönikor som inte tycker något förtar lite av poängen med dem.

Men jag köper att du avstår för att du inte gillar visst innehåll - tack för att du motiverar ditt beslut, det uppskattas.

På samma sätt som Svt är politiskt oberoende television då med andra ord? Tror jag sparar mina 300 kronor.

Medlem

Jag tycker också att FZ är alldeles för "vänster" för att frivilligt betala pengar till. Lite som "Aftonbladet", om ni förstår vad jag menar?
Massor av artiklar känns väldigt politiskt korrekta och till och med viss genushysteri kan läsas mellan raderna.

Försök att vara politiskt neutrala i framtiden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sanazin:

Snälla ... SNÄLLA lova mig att det här inte kommer slutligen att bli som svd.se där man kan läsa 5 artiklar per månad och därefter måste prenumerera för att fortsätta läsa. FZ is better than that.

Lovar, tummis och allt det där. Vi kommer inte att sätta upp en paywall.

Skrivet av Securion:

Jag tycker också att FZ är alldeles för "vänster" för att frivilligt betala pengar till. Lite som "Aftonbladet", om ni förstår vad jag menar?
Massor av artiklar känns väldigt politiskt korrekta och till och med viss genushysteri kan läsas mellan raderna.

Försök att vara politiskt neutrala i framtiden.

Vi, och våra skribenter, skriver om saker som berör oss. Punkt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi, och våra skribenter, skriver om saker som berör oss. Punkt.

Det gör säkert kulturmarxisterna på Aftonbladet också...

Medlem

Jag vet inte om ni får svara på det här, men: Hur får ni det att gå ihop rent ekonomiskt om folk betalar 300kr om året. Dom får ju reklamfritt FZ, sjunker inte era inkomster från era "reklamklienter" drastiskt då?

Jag är inte insatt i hur det hela fungerar, men är det inte mer värt att sälja reklam för ett helt år än att om en person betalar 300kr för ett helt år och blir fri från reklam?

Som sagt, jag vet inte om ni får avslöja sån "insiderinformation" hähä, men jag är nyfiken på hur det hela fungerar och det skadar aldrig att fråga^^


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Tompa:

Vi ÄR politiskt oberoende. Att skriva krönikor som inte tycker något förtar lite av poängen med dem.

Men jag köper att du avstår för att du inte gillar visst innehåll - tack för att du motiverar ditt beslut, det uppskattas.

På samma sätt som Svt är politiskt oberoende television då med andra ord? Tror jag sparar mina 300 kronor.

Skrivet av Securion:

Jag tycker också att FZ är alldeles för "vänster" för att frivilligt betala pengar till. Lite som "Aftonbladet", om ni förstår vad jag menar?
Massor av artiklar känns väldigt politiskt korrekta och till och med viss genushysteri kan läsas mellan raderna.

Försök att vara politiskt neutrala i framtiden.

Att vi kallar oss politiskt oberoende betyder inte att allt som skrivs på FZ är fritt från sånt som kan tolkas politiskt. De som skriver är människor, och människor tycker saker. Steget från det till att sajten har en politisk agenda är rätt sjumilalångt. Jag menar absolut inte att peka ut någon nu, men ofta är det så att den som har starkast känslor mot något också är den som brukar ha lättast att se tydligast och extremast politiska kopplingar hos oss.

Om inte jag minns fel har vi kallats allt från feminister till kommunister och fascister genom åren. En jäkligt bred politisk agenda vi driver om allt det stämmer!


signatur
Inaktiv

Jag tror (tyvärr) att varken FZ eller EGMONT är politiskt oberoende.

Redaktör
Skrivet av Raklödder:

Jag tror (tyvärr) att varken FZ eller EGMONT är politiskt oberoende.

Egmonts inflytande över det redaktionella materialet är typ noll. Sidospår: en viss del av de pengar Egmont varje år tjänar går till utsatta barn.

Edit: du skrev nåt annat först. Ok, jag släpper detta nu. Förstår inte riktigt hur detta blev en fråga om politik.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Att vi kallar oss politiskt oberoende betyder inte att allt som skrivs på FZ är fritt från sånt som kan tolkas politiskt. De som skriver är människor, och människor tycker saker. Steget från det till att sajten har en politisk agenda är rätt sjumilalångt. Jag menar absolut inte att peka ut någon nu, men ofta är det så att den som har starkast känslor mot något också är den som brukar ha lättast att se tydligast och extremast politiska kopplingar hos oss.

Om inte jag minns fel har vi kallats allt från feminister till kommunister och fascister genom åren. En jäkligt bred politisk agenda vi driver om allt det stämmer!

Så med lite fina ord så säger du i princip att alla som kritiserar er för att inte vara helt politiskt oberoende själva måste vara extrema fascister, nazister eller något annat hemskt ist-ord. Men det är ju lugnt, för du "pekar" ju inte ut någon. Nämner inga namn, och så vidare.

Kejsarens nya kläder är sannerligen mycket välpassande, för att inte tala om det vackra mönstret! Tycker du inte?

Redaktör
Skrivet av Darkseed:

Så med lite fina ord så säger du i princip att alla som kritiserar er för att inte vara helt politiskt oberoende själva måste vara extrema fascister, nazister eller något annat hemskt ist-ord. Men det är ju lugnt, för du "pekar" ju inte ut någon. Nämner inga namn, och så vidare.

Kejsarens nya kläder är sannerligen mycket välpassande, för att inte tala om det vackra mönstret! Tycker du inte?

Det där är en rätt extrem tolkning av det jag skrev.


signatur
Medlem

Absolut blir vi det! fixas på engång!


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WarpGuN:

Om fz.se hade varit politiskt oberoende och mer nyanserade/neutrala i krönikörerna ni publicera hade detta erbjudande varit självklart som en pannkaka. men så är ej fallet så nej tack.

Vi ÄR politiskt oberoende. Att skriva krönikor som inte tycker något förtar lite av poängen med dem.

Men jag köper att du avstår för att du inte gillar visst innehåll - tack för att du motiverar ditt beslut, det uppskattas.

WarpGuN tar upp en viktig punkt som inte bör underskattas. Jag har följt FZ/FragZone i 12/13 år och det är min GoTo-site vad gäller information om kommande spel samt recensioner på nätet. Siten har ju förändrats en hel del under årens lopp. Beslutet att börja skriva om konsolspel tog mig emot lite i början, men känns som en naturlig utveckling för att locka nya målgrupper.

Det jag dock INTE uppskattar är när ni skriver krönikor och artiklar med tydliga politiska budskap. Vad är tanken bakom detta? Varför kan inte FZ fortsätta vara en oberoende site som är inriktade på att vägleda sina besökare om gamla/aktuella/nya spel.

Jag har märkt samma utveckling i PCGamer, och som jag förstår det ägs ni av samma bolag och sitter i samma lokaler. Hur stor påverkan har ägaren på det material ni väljer att skriva om och publicera?

Jag stöttar FZ som supporter då jag tycker ni gjort ett grymt bra jobb i alla år, men det vore intressant att få en insyn i vilken riktning ni vill driva siten. Behöver man blanda in genusperspektiv i en recension? Behöver man ta upp moraliska perspektiv i en recension, eller räcker det att skriva om spelet sett från en oberoende spelares perspektiv?

Ett exempel skulle kunna vara Duke Nukem 3D. "Gamla" FZ hade beskrivit banorna, vapnen, spelupplevelsen och den banbrytande spelupplevelsen. Toppenbetyg!
Det "Nya" FZ hade klagat på kvinnosynen, dåliga oneliners och det hemska i att avrätta grisar (Ok kanske inte det sista )

Är det vi gamers som har stannat i växten medans omgivningen utvecklas, eller är det ni som har påverkats av politiken och moralen?

Medlem

Lite störande att såna här "reklamer" inte döljs för oss som redan är supporter, fixa.

Flakmonkey

Intressant att så många ändå stör sig på texterna, att de kommer sig av någon politisk agenda som redaktionen har kokat ihop. Nu är jag kanske färgad som fd aktiv skribent på FZ men jag tycker inte det förändrats särskilt mycket vad gäller förhållningen till recensioner och texter. Det har alltid varit fritt fram att ta upp saker och ting som inte bara handlar om "ren fakta" om man nu kan kalla grafik, ljud, kontroller, etc för det. Det som särskilt FZ från mängden är att texterna varit mer än det.

Sen kan jag hålla med om att texterna förändrats men det ser jag som ett resultat av personlig utveckling för de som är inblandade än något direkt medvetet. Ta bara Tompa och Calle som exempel. De har skrivit för FZ i en herrans massa år och när de började var de unga pojkspolingar med de värderingar de hade då och nu är det "herrar" med familj och små barn. Det är ju självklart att värderingarna och prioriteringar ändras. Kärleken till spelen kommer ju alltid finnas men tanken om vad som är viktigt ändras.

På samma sätt var det ju med många av oss andra skribenter på den tiden. Kan bara tala för mig själv men jag var en helt annan person då än vad jag är nu och jag skulle värdera spelens egenskaper annorlunda nu än vad jag gjorde då. Jag skulle ta upp andra saker också. Inte för att det sägs åt mig att göra det utan för att jag helt enkelt lägger märke till det nu vilket jag inte skulle gjort då.

Att det här sen genomsyrar sajten är ju inte särskilt konstigt. Det är inte bara tonåringar som (om de är som jag var då) har en väldigt bristfällig erfarenhet av den "verklige världen" som skriver om spel för att de tycker det är soft att få gratisspel. Känslan som jag får av alla skribenter nu är att de verkligen brinner inte bara för att spela spel utan för mediet i stort. Visst är det underhållning, men de ser det ändå som något mer än bara en leksak. Gör man det så kommer andra saker in i bilden.

Då kan det bli politiskt även om jag inte tycker att det handlar om någon specifik riktning utan snarare tankar om samhället i stort. Jag ser det dock inte som något problem tycker det är bra med de här diskussionerna. Alla kommer inte hålla med redaktionen och alla kommer inte hålla med varandra. Men för mig är det bara ett tecken på att FZ som sajt växer till något bättre och med det även sveriges spelcommunity.

Därför tycker jag att det är självklart att stödja FZ, antingen via FZ-supporter eller genom att inte blocka reklamen. Inte för att jag alltid håller med det som skrivs, för det gör jag verkligen inte, utan för att det engagerar och utvecklar.

Medlem

Den dagen när ni ställer mer kritiska frågor i intervjuer och förbättrar era recensioner, är den dagen då ni får mina pengar.

Just nu har er journalistik sjunkit så lågt att ni snart är i samma nivå som resten av spelbranchens korrupta medier.
Partiska intervjuer med Dice där kritiska frågor sällan eller aldrig ställs utan istället hyllas de i varje intervju. Verkar som om ni valt att glömma Dice lögner för pc-spelarna i samband med BF3.

Och vad hände med era recensioner som man älskade att läsa innan man bestämde sig för att köpa ett spel? Numera får jag bara läsa en massa intetsägande saker som inte ger mig någon uppfattning alls om spelet. Finns många exempel när ni undviker att skriva om brister och försämringar i spelen.

Dragon Age II och Rome II är tydliga exempel på era misslyckande och misstänktsamma betygsättningar.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Intressant att så många ändå stör sig på texterna,

Högljud minoritet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av donhenri:

Den dagen när ni ställer mer kritiska frågor i intervjuer och förbättrar era recensioner, är den dagen då ni får mina pengar.

Just nu har er journalistik sjunkit så lågt att ni snart är i samma nivå som resten av spelbranchens korrupta medier.
Partiska intervjuer med Dice där kritiska frågor sällan eller aldrig ställs utan istället hyllas de i varje intervju. Verkar som om ni valt att glömma Dice lögner för pc-spelarna i samband med BF3.

Och vad hände med era recensioner som man älskade att läsa innan man bestämde sig för att köpa ett spel? Numera får jag bara läsa en massa intetsägande saker som inte ger mig någon uppfattning alls om spelet. Finns många exempel när ni undviker att skriva om brister och försämringar i spelen.

Dragon Age II och Rome II är tydliga exempel på era misslyckande och misstänktsamma betygsättningar.

Håller faktiskt med. Riktigt besviken över vissa rescensioner såsom Rome 2. Om man inte MÄRKTE problemen med spelet som rescensent så har man fan inte i branchen att göra.

Sen har vi alla trötta genusdiskussioner i spelrescensionerna men de orkar jag inte ens bry mig i längre. Såg aftonbladets rescension av GTA 5 och tänkte att den lika kunde skrivits här.

Medlem

Tack men nej tack, besöker gärna websidor gratis även i fortsättningen...

ro
Medlem

Har inga planer på att bli supporter, har för lite att hämta på FZ (använder andra siter). Men är det något som jag faktiskt tycker är intressant är det just era krönikor.

Är det något som fattas i spelbranschen så är det välskrivna krönikor om ämnen som berör. Genusdebatten är intressant och väl värd att skriva om, även om det blir tjatigt efter ett tag. Det finns så många andra intressant aspekter att skriva om, snöa inte in på en enda.

Balla inte ur som RockPaperShotgun och vägra åka på pax bara, men skriv gärna om det .

Medlem

Men hjälp. Ni måste ju dra in monstruösa summor.
Bara 120000 på de första 400 medlemmarna.
Förstår naturligtvis att allt kostar, det här är erat levebröd osv.

Men blev det egentligen så mycket bättre när ni blev uppköpta av Egmont?

Medlem

Öhm... Paradox!

"Nej FZ är kommunister så jag tänker fortsätta att utnyttja FZ gratis!"

Tror inte ni skall lägga för mycket energi på Flashbackskadade individer i kommentarsfältet FZ.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Att vi kallar oss politiskt oberoende betyder inte att allt som skrivs på FZ är fritt från sånt som kan tolkas politiskt. De som skriver är människor, och människor tycker saker. Steget från det till att sajten har en politisk agenda är rätt sjumilalångt. Jag menar absolut inte att peka ut någon nu, men ofta är det så att den som har starkast känslor mot något också är den som brukar ha lättast att se tydligast och extremast politiska kopplingar hos oss.

Om inte jag minns fel har vi kallats allt från feminister till kommunister och fascister genom åren. En jäkligt bred politisk agenda vi driver om allt det stämmer!

Själv tror jag inte att ni som sajt har en politisk agenda, men det sticker i mina ögon att ni släpper igenom skribenter som helt uppenbarligen har just en politisk agenda.

Att säga att ett spel har dåliga animationer är en åsikt. Att anse sig hitta sexism och negativ kvinnosyn i varenda digital buske och att det är en del av en global manskonspiration, det är politisk ideologi och propaganda. Jag betackar mig för sådant. Uppenbarligen inte bara jag som tycker att, ok låt gå, enstaka skribenter har passerat gränsen för ett bra tag sedan.

Jag borde egentligen bli FZ supporter eftersom det trots allt är en av mina mest välbesökta sidor, men jag tvekar rejält inför att vara med och sponsra ovanstående sänkning av kvalitén.

Medlem

Hur ofta och hur stora rabbatter är det som gäller? Var också förstås.

Medlem

Älskar FZ och har gjort det sen jag hittade er 96-97 nångång, jag vill gärna inte heller vill fortsätta det här politiska dravlet som pågår, men jag känner att jag måste göra ett litet inlägg bara. Jag håller med många om att det har blivit en hel del så kallade PK-recensioner på sista tiden, förstår att det endast är recensentens personliga inlägg i en text men jag trycker faktiskt det är väldigt störande att feminism och genusfråga eller exempelvis tveksamma moraliska beslut ska få ha inverkan på ett betyg i ett spel, det borde knappt nämnas i en recension öht, eller ja visst, man kan nämna att folk som inte klarar av det bör hålla sig borta men thats it. I krönikor får ni gärna skriva det ni behagar politiskt, höger som vänster, då väljer jag själv om jag är intresserad av att läsa, men om ett spel är på g och jag funderar på att köpa det vill jag gärna läsa recensionen.
sällan man ser samma inverkan när det gäller betyget på en bra bok eller film. jag står själv åt vänster politiskt och kallar mig feminist men om jag skulle recensera ett spel skulle politik inte ha något i recensionen att göra, om det inte är totalt extrema fall, då kan jag ju köpa det, men så har det verkligen inte varit i det jag läst.
i övrigt, fortsätt kämpa, ni gör ett väldigt bra jobb!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Intuiz:

Hur ofta och hur stora rabbatter är det som gäller? Var också förstås.

Väldigt olika, och kan ändras med tiden. Just nu erbjuder Webhallen och Dintidning rabatter, men vi är även på gång med Maxfps.se.


signatur
Medlem

Tycker FZ.SE är först ut att leverera nyheter, nyheter som faktiskt intresserar mig Sen om det ibland tillkommer lite pk-krönikor så väljer jag istället att inte läsa dom =D

Är väl inte svårare än så, btw har ramat in min musmatta! Kanske blir värd något efter att mina (framtida) barns barns barns barn ärver den ^_^

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Galant:

Ingen musmatta vid helårsprenumeration längre? Eller det kanske bara är jag som inte hittar det.

Nej, det var en exklusiv premie för de 400 första.

Någonstans man kan kolla vilken plats man hamna på då ? Inte mottagit någon musmatta, blev supporter tidigt, kanske missade 400 gränsen precis :/

Medlem

Lyssna inte på knaskritiken, Arnroths Krönikor är det bästa som hänt den här sidan på evigheter, och jag planerar på att bli supporter så fort ekonomin tillåter mig att unna er pengarna! Skulle Arnroth plötsligt sluta skriva sina underbara krönikor så hade detta beslutet varit mycket mindre tilltalande!

(Jag är fattig student, jag har inte 300 spänn över just nu :c )

123
Skriv svar