Rockstar bekräftar mikrotransaktioner i GTA Online

Medlem

När fan kommer iFruit appen ut till Android?

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

"Eller, om du är instant gratification-typen, så kan du välja att köpa GTA$. Det går att göra via spelets inbyggda butik. Spelet och dess ekonomi har blivit designad och balanserad för att majorieten av spelarna som inte kommer att betala för extra slantar. Det finns ingen paywall eller något som bör störa balansen. Du behöver inte betala riktiga pengar för att få tag i bilar, vapen, kläder eller lyxartiklar i Los Santos."

Men då jag använder mig av riktiga pengar för att köpa GTA$ som jag sedan köper saker för i spelet så har jag ju betalat med riktiga pengar för saker i spelet...

Kan du inte läsa?
"Du BEHÖVER INTE betala riktiga pengar för att få tag på bilar, vapen, kläder eller lyxartiklar i Los Santos" men man kan om man vill.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Fast här rör det sig ju bara om pengar, så att folk som inte har tid att spela lika mycket inte hamnar efter, eller folk som vill ha lite snabbare progression.

Edit: Det är lite som att tycka att bensin ska ingå i alla bilar.

Visst låter det bra, men tror du inte att de har höjt priserna på allting just för att pusha folk att betala istället för att spela (mycket?) mer än de hade behövt om de inte hade haft med mikrotransaktioner?

Medlem
Skrivet av Quackles:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Fast här rör det sig ju bara om pengar, så att folk som inte har tid att spela lika mycket inte hamnar efter, eller folk som vill ha lite snabbare progression.

Edit: Det är lite som att tycka att bensin ska ingå i alla bilar.

Visst låter det bra, men tror du inte att de har höjt priserna på allting just för att pusha folk att betala istället för att spela (mycket?) mer än de hade behövt om de inte hade haft med mikrotransaktioner?

Det återstå att se. Gnället får vänta tills dess.

Det är för övrigt billigare att köpa hus och bilar i multiplayer, men dyrare för vapen och bilmodifikationer, samtidigt som man (enligt uppgift) tjänar pengar snabbare.

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Verrbatim:
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Nu tror jag att du syftar på DLC och inte på de mikrotransaktioner som nämns i denna artikel.

Jag tror inte att han läste artikeln, såg väl bara ett tillfälle att spy ur sig något negativt. Inte första gången det händer i kommentarsfältet.

Jag är sjukt taggad inför GTA Online och tycker att deras system för microtransaktioner bara är positivt. Rockstar vet hur man gör.

Tack för din kommentar. Men jag vet vad jag gillar och inte gillar så mikrotransaktioner i spel tycker jag inte om, vad andra tycker är upp till dem. Och jag är absolut läskunnig men tar mig rätten att tycka vad jag vill.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av matte851:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.

Battlefield 3-betan?

Ja. Folk utan vett i skallen har inte fattat att Battlefield 4-betan kommer snart. De kallar den 3.5, 3.2 osv. Det är ju ungefär som att säga att GTA 5 är GTA 4.5 (vilket det inte är)

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Fast här rör det sig ju bara om pengar, så att folk som inte har tid att spela lika mycket inte hamnar efter, eller folk som vill ha lite snabbare progression.

Edit: Det är lite som att tycka att bensin ska ingå i alla bilar.

Hamnar efter, på vilket sätt ? Man går upp i level med sin karaktär så du måste ju spela alla timmarna iaf för att gå upp i level annars kommer du "halka efter" oavsett.
Jag tycker mer det låter som rockstar har hittat ett bra sätt att mjölka ur lite pengar från människor som inte har tålamodet och leta upp sin rocketlauncher på egen hand utan ska köpa den med riktiga pengar osv.
Men det vore ju faktiskt roligt om man kan sno vapen från andra, så de måste köpa om sina vapen hela tiden


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Fast här rör det sig ju bara om pengar, så att folk som inte har tid att spela lika mycket inte hamnar efter, eller folk som vill ha lite snabbare progression.

Edit: Det är lite som att tycka att bensin ska ingå i alla bilar.

Hamnar efter, på vilket sätt ? Man går upp i level med sin karaktär så du måste ju spela alla timmarna iaf för att gå upp i level annars kommer du "halka efter" oavsett.
Jag tycker mer det låter som rockstar har hittat ett bra sätt att mjölka ur lite pengar från människor som inte har tålamodet och leta upp sin rocketlauncher på egen hand utan ska köpa den med riktiga pengar osv.
Men det vore ju faktiskt roligt om man kan sno vapen från andra, så de måste köpa om sina vapen hela tiden

Tänkte på folk som jobbar, och inte kan råna banker och affärer hela dagarna för att kunna köpa hus och bilar.

Medlem

Nån som vet vilken klockslag dom sätter i gång online läget??


signatur

Live long and prosper

12
Skriv svar