Call of Duty: Ghosts

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bara en sån sak att säga att kontrollerna är tighta när man provar på konsol xDDDD

Efter att nött Quake, Counter-Strike, Quake 3, Unreal Tournament 2004, Quake Live, Battlefeld-serien, Cod-serien och petat på det mesta i multiplayer-fps så anser jag mig ha hyfsat bra koll på vad som har tighta kontroller och inte. Oavsett plattform.

Det är inte lönt att argumentera mot The Master Race kids...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av meat4u:

Hatten av för en av de bättre recensionerna/förhandstittarna på FZ på mycket länge.
Synd att du inte skriver mer artiklar Carl.

Nämen tack!

Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bara en sån sak att säga att kontrollerna är tighta när man provar på konsol xDDDD

Efter att nött Quake, Counter-Strike, Quake 3, Unreal Tournament 2004, Quake Live, Battlefeld-serien, Cod-serien och petat på det mesta i multiplayer-fps så anser jag mig ha hyfsat bra koll på vad som har tighta kontroller och inte. Oavsett plattform.

Det är inte lönt att argumentera mot The Master Race kids...

Kan liksom inte låta bli


signatur
Medlem

"specialiseringssystemet (perks)"

Tack! Jag har haft svårt att hitta ett bra svenskt ord för "perk" i spelsammanhang. Bra skrivet i övrigt, jag gillar pizza-metaforen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tybalt:

"specialiseringssystemet (perks)"

Tack! Jag har haft svårt att hitta ett bra svenskt ord för "perk" i spelsammanhang. Bra skrivet i övrigt, jag gillar pizza-metaforen.

Lite väl långt kan tyckas, specialiseringar (perks) hade kanske funkat. Det kanske blir pizza ikväll...


signatur
Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Easton:

Jag lever i tron att anledningen varför gamers är sådana extrema pessimister är för att dem själva uträttar som minst här i livet.

Dem har lagt ner oändligt antal timmar med sitt spelande, men kan inte komponera den minsta kod.

Ni jobbar för minimilön, oändligt antal timmar, klagar på chef och lön men ni har ingen aning hur man startar ett eget bolag.

Lika obetydliga som okunniga, lika skuldsatta som tandlösa, ni skäller men har ingen aning om hur man bits, ni ser, men är oförmögna att förstå.

Ni kan där med heller aldrig förstå lycka, den är skapad, aldrig given.

Too real?!?

Spel är en vara folk konsumerar på samma sätt som alkohol, nöjen, tobak, droger, sex, tv och annan diverse underhållning/flykt.

Fredag kväll - går du på krogen, sitter hemma, går på match, resturant, tränar, träffar vänner, kollegor.
Där har du ditt svar. Faktum är att majoriteten av alla människor måste jobbar 5 dagar i veckan i västvärlden.
Bittra människor som du är vad gör vardagen så jäkla trist.

Men du kommer säkert också haja om 10 år

Tack "meat4u" (med väldigt passande alias) för att du demonstrerar min poäng gällande att du ser, men du förstår inte.

Det budskap jag försöker framföra är att det klagas alldeles för mycket i dagens spelvärld, när jag va yngre och spelade spel så som Rainbow Six: Rogue Spear, gamla CS samt dem första titlarna av Ghost Recon så klagades det aldrig, alla gav sig tex in i modvärlden och blev en del av spelen, inte tror jag spelutvecklarna var bättre på den tiden, dock va publiken mer tacksamma.

Jag själv började uppskatta House-musik mer efter att jag suttit och försökt producera själv i x-antal timmar i Logic Pro, man förstår sig på och där med har man förmåga att uppskatta.

Det jag vill få fram kort sagt är att dagens typiska "spelare" förstår inte det bakomliggande och saknar där med förmåga att kunna uppskatta spel, ni klagar, men köper det ändå, det säger en del.

Är motsattsen till bitter, men jag vill gärna låta viktig.

12
Skriv svar