Så slåss du i Wildstar

Robot
Medlem
Så slåss du i Wildstar

Wildstar ser intressant ut, men jag vill veta om raids och endgame.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känns som MMO-genren är urvattnad..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Range ser rätt kul ut.

Melee däremot verkar inte så värst sexigt.

Hade nog testat detta om det hade varit f2p.

Medlem

Tror detta kan bli bra, nytänk i ett fungerande format.

Medlem

Ser intressant ut. Jag följer med spänning!

Medlem

Väntar ivrigt med 3 kompisar <3


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Inaktiv

Ser sjukt trist ut, fortfarande.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Wildstar ser intressant ut, men jag vill veta om raids och endgame.

Kmr vara rätt likt wow dock kmr det vara mer reaktivt, dvs mer advanserad variant utav dont stand in the fire.

inget tank and spank och bara 3 abilities har bossen utan kmr slänga flertal abilities m.m

ja du kmr få se

Medlem
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

I så fall kan detsamma sägas om alla genrer helt ärligt.

Medlem
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

Jag vet inte hur folk kan säga att wildstar är likt ett mmo, det är helt nytt igentligen och tagit lite ifrån mm:os

Dom har tagit mmo,moba spel mechancis gjort det en mix utav båda.

jag kan inte säga detta spelet är likt något annat däremot kan jag säga det är en hybrid.

Älskar att dom tagit hon;s charge system.

behövs mer utav detta i spel

Medlem

Wildstar: När du tröttat på WoW så kan du spela WoW 1.2 istället.

Medlem

Läs disclaimern. Bästa på länge.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

Jag vet inte hur folk kan säga att wildstar är likt ett mmo, det är helt nytt igentligen och tagit lite ifrån mm:os

Dom har tagit mmo,moba spel mechancis gjort det en mix utav båda.

jag kan inte säga detta spelet är likt något annat däremot kan jag säga det är en hybrid.

Älskar att dom tagit hon;s charge system.

behövs mer utav detta i spel

Det känns till 99% som ett standard MMO när man spelar det (tyvärr). Potentialen finns där men de har långt kvar innan det blir konkurrenskraftigt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

hehe, skön snubbe som förklarar allt i videon


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

Jag vet inte hur folk kan säga att wildstar är likt ett mmo, det är helt nytt igentligen och tagit lite ifrån mm:os

Dom har tagit mmo,moba spel mechancis gjort det en mix utav båda.

jag kan inte säga detta spelet är likt något annat däremot kan jag säga det är en hybrid.

Älskar att dom tagit hon;s charge system.

behövs mer utav detta i spel

Det känns till 99% som ett standard MMO när man spelar det (tyvärr). Potentialen finns där men de har långt kvar innan det blir konkurrenskraftigt.

Vilken tur att spelet inte kommer att släppas förrän om drygt ett halvår. Gott om tid att förbättra det ännu mer.

Avstängd
Skrivet av Skelögd:

Range ser rätt kul ut.

Melee däremot verkar inte så värst sexigt.

Hade nog testat detta om det hade varit f2p.

Melee fastnade jag för samt karaktären liknande rouge man fått se i tidigare videos. Jag kommer köpa det då jag får wow känsla av det!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Fezk:

Wildstar ser intressant ut, men jag vill veta om raids och endgame.

Kmr vara rätt likt wow dock kmr det vara mer reaktivt, dvs mer advanserad variant utav dont stand in the fire.

inget tank and spank och bara 3 abilities har bossen utan kmr slänga flertal abilities m.m

ja du kmr få se

Tja, kan säga att det var ett bra tag sedan vi hade tank n' spank bossar i WoW. Samma med antalet abilities, Snarare dussintalet numera. Men det ska verkligen bli kul att se vad de gör med det här. Hoppas bara att de inte gör en GW2 utan ger oss lite utmanande raids.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

Jag vet inte hur folk kan säga att wildstar är likt ett mmo, det är helt nytt igentligen och tagit lite ifrån mm:os

Dom har tagit mmo,moba spel mechancis gjort det en mix utav båda.

jag kan inte säga detta spelet är likt något annat däremot kan jag säga det är en hybrid.

Älskar att dom tagit hon;s charge system.

behövs mer utav detta i spel

Det känns till 99% som ett standard MMO när man spelar det (tyvärr). Potentialen finns där men de har långt kvar innan det blir konkurrenskraftigt.

Problemet är väl att det inte är så jättemånga sätt att variera det på. Det blir ändå ungefär samma sak i slutändan med en egen twist.

Hur mycket nytt har kommit i andra genres under de senaste 10 åren egentligen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

Jag vet inte hur folk kan säga att wildstar är likt ett mmo, det är helt nytt igentligen och tagit lite ifrån mm:os

Dom har tagit mmo,moba spel mechancis gjort det en mix utav båda.

jag kan inte säga detta spelet är likt något annat däremot kan jag säga det är en hybrid.

Älskar att dom tagit hon;s charge system.

behövs mer utav detta i spel

Det känns till 99% som ett standard MMO när man spelar det (tyvärr). Potentialen finns där men de har långt kvar innan det blir konkurrenskraftigt.

Problemet är väl att det inte är så jättemånga sätt att variera det på. Det blir ändå ungefär samma sak i slutändan med en egen twist.

Hur mycket nytt har kommit i andra genres under de senaste 10 åren egentligen?

Inte mycket wow vart inte heller nytt för den delen.

Dom för finade precis som wildstar igentligen gjort med sitt nya, klart finns saker att förbättra säkert.

men ja finns inte många storkliv i ideer längre då mesta är gjort, finns ju gott om saker att göra dock, men jävligt svårt att komma på till skillnad ifrån förr.

fps genren kmr aldrig det hända något nytt direkt, titanfall är väl det mest "nya" att gå tillbaka till mer rörlig fps, men något nytt kmr inte komma ifrån fps genren, det som det finns mest möjligheter i är helt ny genre eller open World eller rpg spel faktist.

Medlem
Skrivet av Lance McCloud:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

I så fall kan detsamma sägas om alla genrer helt ärligt.

Precis så.

Medlem

Det blir alt svårare att komma med något nytt. Tycker Wildstar lyckas bra, kolla deras andra videos. Många är dock fortfarande mätta efter wow så jag förstår att de inte är peppade.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Inte mycket wow vart inte heller nytt för den delen.

Dom för finade precis som wildstar igentligen gjort med sitt nya, klart finns saker att förbättra säkert.

men ja finns inte många storkliv i ideer längre då mesta är gjort, finns ju gott om saker att göra dock, men jävligt svårt att komma på till skillnad ifrån förr.

fps genren kmr aldrig det hända något nytt direkt, titanfall är väl det mest "nya" att gå tillbaka till mer rörlig fps, men något nytt kmr inte komma ifrån fps genren, det som det finns mest möjligheter i är helt ny genre eller open World eller rpg spel faktist.

Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Lance McCloud:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

I så fall kan detsamma sägas om alla genrer helt ärligt.

Precis så.

Ja, de spel som har kommit med mest innovativa lösningar och idéer är mobil-spel (appar). Kanske är det en liten och/eller touch-funktioner som gjort att man kan och kanske till och med måste komma på nya saker.

Ironiskt nog är det också mobil-spel/appar som väldigt många ifrågasätter. I en tråd nyligen frågade folk "Men vem spelar på mobiler?"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gäsp.. Killen försöker få det som det vore en nyhet men i verkligheten är det långt ifrån en nyhet..

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:

Inte mycket wow vart inte heller nytt för den delen.

Dom för finade precis som wildstar igentligen gjort med sitt nya, klart finns saker att förbättra säkert.

men ja finns inte många storkliv i ideer längre då mesta är gjort, finns ju gott om saker att göra dock, men jävligt svårt att komma på till skillnad ifrån förr.

fps genren kmr aldrig det hända något nytt direkt, titanfall är väl det mest "nya" att gå tillbaka till mer rörlig fps, men något nytt kmr inte komma ifrån fps genren, det som det finns mest möjligheter i är helt ny genre eller open World eller rpg spel faktist.

Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Lance McCloud:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

I så fall kan detsamma sägas om alla genrer helt ärligt.

Precis så.

Ja, de spel som har kommit med mest innovativa lösningar och idéer är mobil-spel (appar). Kanske är det en liten och/eller touch-funktioner som gjort att man kan och kanske till och med måste komma på nya saker.

Ironiskt nog är det också mobil-spel/appar som väldigt många ifrågasätter. I en tråd nyligen frågade folk "Men vem spelar på mobiler?"...

Mobilspel innovativa? du skojjar?

allt har använts förr, tom spel som tom använts på min gamla 486:a, sen att dom ej görs i dagens pc är av vettig anledning. just det att dom är tråkiga varför vissa utav dessa är populära på mobiler är just anledning att man vill ha ett simpelt spel i luren då styrningen är skit på en telefon.

Ungefär som konsoler möter fps generen samma sak där.

Säg ett fast paced game med snabba reaktioner på din touchscreen som finns på androider? närmast är väl såfall temple run eller liknande.

och styrningen är ju brutalt dålig även där

Kör själv mestdels Tower defences eller turn based rpg:s på min.

annat rör jag inte pga den ur usla styrningen

Så att mobilspel är innovativa nej aldrig kmr aldrig hända allting som kmr där hände för 10år sedan typ.

Däremot indie där snackar vi om innovation och pc.

Medlem

Det wildstar har som inget annat mmo (enligt mig) efter wow har är att modellerna är verkligen snyggt gjorda. Inte många mmos som lyckats med det, warhammer online kunde jag inte spela eftersom de var så stela, samt rift och aion.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Mobilspel innovativa? du skojjar?

...

Kör själv mestdels Tower defences eller turn based rpg:s på min.

annat rör jag inte pga den ur usla styrningen

Så att mobilspel är innovativa nej aldrig kmr aldrig hända allting som kmr där hände för 10år sedan typ.

Alltså, om du bara ser på den typen av spel så kanske det inte har kommit så mkt nytt. Men det finns en hel del pusselspel som utnyttjar mobilens egenskaper.

T ex Cut the rope, som nyligen skrevs om är ju lite annorlunda. Diverse spel som "101 exits" eller "100 doors" och allt vad dom heter, där man inte bara skall trycka på skärmen utan även göra saker som vända upp och ned på telefonen, luta den så att en kula rullar åt ett visst håll, använda de andra knapparna på telefonen, använda kameran, lampan osv osv. Sådana saker är inte speciellt vanliga till varken PC eller konsol...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gamla MMO byggde sin spelmekanik för att passa den teknik som fanns då. Internet har byggts ut sedan dess och klarar mer idag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:

Mobilspel innovativa? du skojjar?

...

Kör själv mestdels Tower defences eller turn based rpg:s på min.

annat rör jag inte pga den ur usla styrningen

Så att mobilspel är innovativa nej aldrig kmr aldrig hända allting som kmr där hände för 10år sedan typ.

Alltså, om du bara ser på den typen av spel så kanske det inte har kommit så mkt nytt. Men det finns en hel del pusselspel som utnyttjar mobilens egenskaper.

T ex Cut the rope, som nyligen skrevs om är ju lite annorlunda. Diverse spel som "101 exits" eller "100 doors" och allt vad dom heter, där man inte bara skall trycka på skärmen utan även göra saker som vända upp och ned på telefonen, luta den så att en kula rullar åt ett visst håll, använda de andra knapparna på telefonen, använda kameran, lampan osv osv. Sådana saker är inte speciellt vanliga till varken PC eller konsol...

Haha, det där spelet blev jag helt knäpp på.

Medlem

SWTOR var innovativt för det var helt röst styrt och man kunde göra moraliska val. Det var det enda MMO som lyckats dra mig till end level, en bragd i mina ögon. Wild står verkar traditionellt med intressanta mekaniker, nått säger mig bara att detta spel kan bli kul att spela, speciellt raids.

12
Skriv svar