Hur är spelet idag?

Medlem
Hur är spelet idag?

Är lite sugen på att börja med WAR igen, men står och velar.
Hur är spelet idag? Buggstädat? Optimerat? (tänker på allt t4 RvR osv.)

Jag saknar WAR men har lite besluts ångest.
Jävligt kasst att inte gamla konton får 10 dagars gratis test dagar som US folket får. GOA crap.

Medlem

Fast funkar inte endless trail eller försvinner den när man subscribar? Du kan ju göra ett testkonto och se hur det ter sig på lägre nivåer om inget annat, ger väl en hint om lagg eller buggar finns kvar. .


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har den senaste månaden lirat på EU servers men bytte häromdagen till US servers. Verkar fungera typ snarlikt och ser faktiskt ingen större skillnad på prestanda o så. Sjukt mycket mera spelare är det i alla fall. Om allt fungerar smärtfritt så kommer jag aldrig gå tillbaka till EU.

Jag blev bara så less på dessa lama GOA att jag gav upp EU. Hemsidan och supporten va ju bedrövlig.. Forumet är fortfarande beta och så vidare och så vidare. På US sidan dock så fungerar allt och jag är riktigt nöjd, fler borde prova att byta.

Anyhow, som WildThing sa, prova en trial o kör lite.. du kan tyvärr inte köra trial på ett konto som du tidigare subscribat på, men det är ju bara att skapa ett nytt enbart för detta test.

Som sagt, jag gillar spelet och det känns lite extra kul o lira när Bioware själva gått ut o sagt att nytt content och expansioner är i planeringsstadiet.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Fan ja US vore ju verkligen nåt. Speciellt när man kan skapa ett nytt konto gratis, drygt å levla upp sina 2 favvo klasser igen till 40 dock. :/

Ja, GOA har/är hemskt. Som sagt, forumet är fortfarande i Beta å spelet släpptes 08?

Antar att du menar Mythic och inte Bioware?
Men jo, får nog bli å testa grtis trailen, fast är dock t4 som jag vill testa å se.
Jävla GOA/EU som inte har "Call to Arms" som US har!

Medlem

Jag själv har aldrig spelat upp högre än typ level 15. Håller fortfarande på att prova runt en massa klasser, så jag kan lika väl testa olika servers också hehe. Men det känns spontant som US servers känns mera rätt, både med hemsidan och antalet spelare in-game.

Igår när jag va inne i orvr runt 9 på kvällen (Badlands) så va det 2st warbands på båda 24 pers plus en massa annat löst folk, så mycket har jag knappt aldrig sett på EU servrarna. Som sagt så har jag inte varit i T4 men hoppas det är fart där också.

Jag försöker utvärdera om det märks att man faktiskt spelar på en server som ligger längre bort, vilket borde betyda högre ping. Men än så länge känns det helt ok, i orvr med 50+ pers så funkar det förvånansvärt bra. Förhoppningsvis har de kanske bättre hårdvara än de snikna GOA.

Och nej jag menade faktiskt Bioware Eller mera Mythic/Bioware. De båda ligger ju under EA och de slogs nyligen ihop i något sammarbete. Ray från Bioware uttalade sig för inte så länge sen om lite kul grejer som var på gång till WAR.

Skrivet av Ray Muzyka of Bioware:

It's a really high quality MMO, and it's one of the highest-rated MMOs of all time. We are really proud of the team that did it. They did an amazing job delivering a really high-quality experience. It's been very successful; a lot of people have played it. Right now it's really profitable business unit within my group. I think the team is really focusing on continuing to make sure it's a stable, high-quality service for the fans who enjoy the universe. It's neat because,we've actually seen more people come into the universe which is fun. We've tried some free-to-play models for some of the earlier levels, and I think that's actually drawing people back in. We have new content planned and all kinds of cool expansions for it.

Läs mer...
http://www.ugo.com/games/bioware-talks-collaboration-among-mm...


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Hur kör man på US server? Hade tänkt testa spelet igen, her ej kört sen tidigt 09.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Hur kör man på US server? Hade tänkt testa spelet igen, her ej kört sen tidigt 09.

Gå till hemsidan för US och kör igång en trial.
http://www.warhammeronline.com/trial/

Jag kört fortfarande trial själv men tänkte köra igång en subscription så snart min på EU gått ut.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Lite trevligt vore det allt med en flytt till US, jag har dock ingen lust att börja levla igen. Vi får hoppas att GOA får kicken så snart som möjligt precis som i DAOC.

Jag kan för övrigt rekommendera Warhammeralliance forumen över "BETA" forumet.

Om någon ändå tänker spela på EU servers hittar ni mig som Order på Azgal samt Destro på Norn.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

finns också på Azgal som order med min enda char, min kära söndernerfade Swordmaster

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

finns också på Azgal som order med min enda char, min kära söndernerfade Swordmaster

Riktigt synd att Swordmastern har fått så mycket nerfhammer. Alla alvklasser förutom archmage behöver en rejäl buff..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Nej alver ska nerfas till grus så att vi slipper se fanskapen.

Medlem

Har börjat bli ruggigt sugen igen. Provat lite olika spel, och det ända jag spenderat mer än 5 timmar i detta året är farmville.

Men hur ser det ut på Norn numera? Kommer nog aldrig orka lvla upp en ny - klarar mig fin fint på min shaman.

Hur är T4, och vad är de stora skilnaderna sen december?

Och hur går ryktesvägen om fler lvlar? (mycket av de jag spelade med, inklusive mig själv, slutade ganska snart efter 80)

Helt enkelt - finns där något att göra för lvl 80 - mer än ständiga city sieges 24/7?

Må väl.

Medlem

Håller själv till på Azgal, men prestandan i T4 har blivit bättre i mitt tycke, en ny utformning till city sieges är på väg med 1.3.5.

Det ryktas en hel del om en expansion efter Biowares uttalanden, men inget är bekräftat ännu.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

dom har lagt in rvr vapen som du kan köpa med insignias som man får från scenarios och keeps (man får säkert på annat sätt också)

det är facinerande att vissa spelare har redan lyckats köpa royal klassade vapen
själv samlar man fortfarande invader insignias

Medlem

Är det fortfarande lika töntigt när man ska köra PVE att man måste ha nå Wards på sina items?
Löjligaste lösningen någonsinn till progress genom instance 1 till 2 osv. Lesser wards från instance 1 så du klarar instance 2, större wards i instance 2 så du klarar instance 3. De är så dåligt gjort så man mår illa.

Medlem

Hur är latencyn/delayen på US jämfört med EU? Är det stor skillnad eller knappt märkbart?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Något som dock är drygt är att man inte kan flytta gubbar ifrån eu till us.

Medlem

Ballong: Ja, du måste ha wards för att köra instanser, men dessa är inte längre bundna till den gear du har på dig just nu, och fås inte enbart av gear (utom de högre såsom Excelsior och Supreme, som bara kan fås via Warlord och Sovereign-seten), utan kan även låsas upp genom olika PvE- och/eller PvP-accomplishments.

Achronos: Har inte testat själv, men det skall enligt utsago inte vara någon märkbar skillnad.

Scrouge: Det är på gång, om man läser den info som dyker upp på det officiella forumet.

Medlem

Jag har precis återvänt till WAR. Spelade i början och blev besviken på lagg, mycket bo farmande osv.

Nu har jag jätteskoj. Mycket bättre performance, förbättringar, 100% rvr city raids osv.

Tycker verkligen ni som vill ska testa trial igen. Är det inget för er så är det bara i att skippa och pröjsa!

Kan rekommendera Badlands servern, där händer det alltid något.

Medlem

Ni inspirerade mig att testa lite på US servrarna, just problemet som fick mig att överge warhammeronline på EU servrrarna var bristen på folk.


signatur

P.L.U.R

Medlem

-> Badlands, helt underbar server!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Drar igång en free trail på US servar nu, Va det badlands som gäller?
Spelar ni Order eller destruction?

Jag har ett eu konto som inte är aktiverat, skulle jag kunna aktivera det och sedan bara skapa en gubbe på en us server? Eller är eu konton låste till eu servrar?

Medlem

Du har numera tillgång till både EU/NA på samma konto, men överlag håller NA-servrarna mycket högre kvalité rent prestandamässigt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag + lite mer svenskar kör Order på Badlands.

Verkar som destro är snäppet mer atm men det är ändå väldigt jämnt. Kan variera från dag till dag.

Medlem

Nu hostas inte Europa-servrarna av GOA längre, Mythic driver dom nu.

Det är bra ös på EU-Servarna oxå.

Medlem

Så, hur ser det ut nu då efter serveransvarigbytet? Är det stabilt och laggfritt? Är det spelare kvar?


signatur

Videomupp

Medlem

Det är ett par servar som är tokfulla på kvällarna, det är lätt 500-700 pers i en och samma zone i t4 ibland.

Ikväll får vi en ny stor patch som kommer göra om hur hela oRvR-kampanjen fungerar, det återstår att se hur lyckat det blir.

Vad jag vet så finns det en 5-6 servrar kvar som har bra population, men på de är det på gränsen till överfullt...

Om man jämför prestandan för 2 år sedan med hur den är idag så är det en markant skillnad, jag kan inte komma ihåg när vi hade en zone-crash senast. (Det var ju typ varje kväll det första halvåret)

Prova Endless-trial, då kan du lira hur länge du vill, men bara i T1. (rank 1-11) http://www.warhammeronline.com/trial/

Medlem

Har varit lite nyfiken. Dela gärna med dig om ett par dagar hur den nya patchen ser ut och hur lyckad den blev!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag hör av mig!

Om nån läste detta och blev sugen att lira så finns vi på Karak Norn och köttar Greenskins varje kväll!

Jearom
Svea Ulvar
www.sveaulvar.com

1
Skriv svar