Planetary Annihilation i beta nu

Robot
Medlem
Planetary Annihilation i beta nu

Say what? Sen när kostade ett pc spel så mycket? O.o

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Say what? Sen när kostade ett pc spel så mycket? O.o

Collecters edition kostar mer en detta även när det är till pc.
Grejen är vell att det är ett spel som folk är intreserade av + att utväklarna kanske inte vill ha in för mycket direkt


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Meh, varför får inte jag någon nyckel? Jag sponsrade deras Kickstarter.

Medlem

Jag har för mig jag läste någonstans att anledningen till att early access på detta är så dyrt är att det kostade så mycket på kickstarter för att få tillgång till betan, så dom ville inte att folk som betalat det där skulle känna sig orättvist behandlade.

Det kommer garanterat sänkas i pris när det väl släpps i färdig version.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Say what? Sen när kostade ett pc spel så mycket? O.o

Alphan kostade 83€ på Steam. Helt sjukt att betala mer för att bli en testare för spelet, oavsett om priset beror på deras kickstarter eller inte.

Medlem

Har Planet Annihilation något att göra med det fruktansvärda Total Annihilation från förrtiden?

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Smoo87:

Say what? Sen när kostade ett pc spel så mycket? O.o

Collecters edition kostar mer en detta även när det är till pc.
Grejen är vell att det är ett spel som folk är intreserade av + att utväklarna kanske inte vill ha in för mycket direkt

Ja men CE brukar du få massa saker oxå. Sådan här vanlig edition går ju på max 49. Sen dessutom kickstarterspel brukar ju ligga på mycket lägre priser

Skrivet av Tootzi:

Har Planet Annihilation något att göra med det fruktansvärda Total Annihilation från förrtiden?

Skrivet av Tootzi:

Har Planet Annihilation något att göra med det fruktansvärda Total Annihilation från förrtiden?

Häda! TA är utan tvekan (lite kanske, men nästan ingen) det bästa spel som någonsin gjorts i förhållande till sin tid.

Inaktiv

Med den prislappen så väntar jag. Spelet ser annars onekligen kul ut!

Medlem

Till alla er som klagar på priset.... Vänta!

Det är ju hela poängen med prislappen. Jag som kickstartade sattsade $40 och fick min beta-nyckel idag.

Kul att testa på men som de själva säger, det här är en beta. Det går knappt att spela klart en match utan att något händer som gör att man måste sluta.

Medlem

Hmm... hm, kickstarter spel. Jag har väntat på detta, men jag vågar inte köpa något förens det går ur beta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Har Planet Annihilation något att göra med det fruktansvärda Total Annihilation från förrtiden?

Fruktansvärda?
Tror du är den första personen jag sätt som har haft en negativ inställning till TA

Själv tycker jag det är det bästa RTS jag någonsin lirat, och gråter lite smått varje gång dem gör en "uppföljare" men struntar i att ta med det som gjorde Ta så grymt.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Smoo87:

Say what? Sen när kostade ett pc spel så mycket? O.o

Collecters edition kostar mer en detta även när det är till pc.
Grejen är vell att det är ett spel som folk är intreserade av + att utväklarna kanske inte vill ha in för mycket direkt

Ja men CE brukar du få massa saker oxå. Sådan här vanlig edition går ju på max 49. Sen dessutom kickstarterspel brukar ju ligga på mycket lägre priser

Kan inte ytra mig ifall kickstarter spel kostar mindre (beror vell mäst på vilken typ av spel det handlar om indie/AAA). CE är fysiska boxar mäst annars dlc saker med.
Ett vanligt pc spel vid releas kostar sellan 49:-

http://store.steampowered.com/app/233130/ = 273,20 :-
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/73929-diablo-iii-3... = 348:-
http://cdon.se/spel/rome%3a_total_war_2-20987686 = 399:-

2st spel är nya på marknaden ett är inte det och priserna är en över 49:-
om spelet inte lyckas säljas så kanske spelet kommer i rea högen för 49:- - 99:- tidigast 1månad effter releas.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm... hm, kickstarter spel. Jag har väntat på detta, men jag vågar inte köpa något förens det går ur beta.

Om du inte har Kickstartat redan det så VÄNTA istället.
Det är ju inte så att Kickstarter ger dig ett billigare spel i slutändan. Kickstarter finns ju till för oss som tycker vi har lite pengar över som vi kan spendera på att stödja sådana här projekt.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Hipshot:

Hmm... hm, kickstarter spel. Jag har väntat på detta, men jag vågar inte köpa något förens det går ur beta.

Om du inte har Kickstartat redan det så VÄNTA istället.
Det är ju inte så att Kickstarter ger dig ett billigare spel i slutändan. Kickstarter finns ju till för oss som tycker vi har lite pengar över som vi kan spendera på att stödja sådana här projekt.

Jo, men jag kommer vänta tills det är klart. Men jag är helt klart intresserad, men jag litar inte på kickstarters helt, så... men nu är det på steam iaf och jag gissar att de inte vill bränna sina broar med Valve.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

Är ju inte ens det, är snarare förköp slash donation typ. "Jag vill ha det här spelet, och jag är beredd att betala såhär mycket pengar redan under utvecklingsfasen för att detta spelet ska kunna skapas".

Visst, det blir ju en investering på sätt och vis, men det är bara bisarrt att påstå att kickstarterfansen borde få en del av kakan ifall spelet säljer bra. Det är liksom aldrig på tal. Det är irrelevant hur spelet säljer sen, det enda du investerar i är att spelet når dina händer en dag.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

NEJ, det är ingen investering... det är en gåva. Du ger dem pengar för att de förhoppningsvis ger dig ett coolt spel i slutändan.

Det är inte en investering.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

NEJ, det är ingen investering... det är en gåva. Du ger dem pengar för att de förhoppningsvis ger dig ett coolt spel i slutändan.

Det är inte en investering.

Jag ser det som en investering, men jag antar att gåva, donation lr liknande fungerar också

Dock "En investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Kapitalinsatsen sker ofta som en utgift i pengar, men kan även vara en insats av andra former av resurser. Avkastningen kan antingen komma i form av ökade intäkter eller i form av minskade kostnader."

Jag investerar ett kapital, som jag förväntar mig (men inte måste) leda till en avkastning. Och avkastningen i form av minskade kostnader (Får spelet billigare, som om jag vill kan sälja för fullpris vid release)
(Aningens långsökt dock ) Men poängen är den samma.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Meh, varför får inte jag någon nyckel? Jag sponsrade deras Kickstarter.

Om du har donerat minium summan för att få alpha och beta, så är det bara kontakta Uber så fixar de nog det åt dig om något har gått fel.

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Har Planet Annihilation något att göra med det fruktansvärda Total Annihilation från förrtiden?

Wait what?

LOL, tur att jag inte satt och drack kaffe. Hade satt det i halsen.

Har aldrig sett någon skriva nåt sånt i samband med TA.
Den är helt klart värd sina priser om du frågar mig...

http://www.shonner.com/ta/awards.htm

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Smoo87:

Say what? Sen när kostade ett pc spel så mycket? O.o

Collecters edition kostar mer en detta även när det är till pc.
Grejen är vell att det är ett spel som folk är intreserade av + att utväklarna kanske inte vill ha in för mycket direkt

Ja men CE brukar du få massa saker oxå. Sådan här vanlig edition går ju på max 49. Sen dessutom kickstarterspel brukar ju ligga på mycket lägre priser

Kan inte ytra mig ifall kickstarter spel kostar mindre (beror vell mäst på vilken typ av spel det handlar om indie/AAA). CE är fysiska boxar mäst annars dlc saker med.
Ett vanligt pc spel vid releas kostar sellan 49:-

http://store.steampowered.com/app/233130/ = 273,20 :-
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/73929-diablo-iii-3... = 348:-
http://cdon.se/spel/rome%3a_total_war_2-20987686 = 399:-

2st spel är nya på marknaden ett är inte det och priserna är en över 49:-
om spelet inte lyckas säljas så kanske spelet kommer i rea högen för 49:- - 99:- tidigast 1månad effter releas.

Mjo fast du skrev jag ju aldrig :- efter 49. Menade ju självklart euro då det är euro som används på steam. Och ja CE är fysiska boxar därav min kommentar. Förstår inte vart du ville komma?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

NEJ, det är ingen investering... det är en gåva. Du ger dem pengar för att de förhoppningsvis ger dig ett coolt spel i slutändan.

Det är inte en investering.

Jag ser det som en investering, men jag antar att gåva, donation lr liknande fungerar också

Dock "En investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Kapitalinsatsen sker ofta som en utgift i pengar, men kan även vara en insats av andra former av resurser. Avkastningen kan antingen komma i form av ökade intäkter eller i form av minskade kostnader."

Jag investerar ett kapital, som jag förväntar mig (men inte måste) leda till en avkastning. Och avkastningen i form av minskade kostnader (Får spelet billigare, som om jag vill kan sälja för fullpris vid release)
(Aningens långsökt dock ) Men poängen är den samma.

Varför göra det så komplicerat? Du teknist sätt bara förbokar ett spel som man i vanliga fall gör men denna gången så går dina förbokningspengar till att färdigställa spelet..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

NEJ, det är ingen investering... det är en gåva. Du ger dem pengar för att de förhoppningsvis ger dig ett coolt spel i slutändan.

Det är inte en investering.

Jag ser det som en investering, men jag antar att gåva, donation lr liknande fungerar också

Dock "En investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Kapitalinsatsen sker ofta som en utgift i pengar, men kan även vara en insats av andra former av resurser. Avkastningen kan antingen komma i form av ökade intäkter eller i form av minskade kostnader."

Jag investerar ett kapital, som jag förväntar mig (men inte måste) leda till en avkastning. Och avkastningen i form av minskade kostnader (Får spelet billigare, som om jag vill kan sälja för fullpris vid release)
(Aningens långsökt dock ) Men poängen är den samma.

Varför göra det så komplicerat? Du teknist sätt bara förbokar ett spel som man i vanliga fall gör men denna gången så går dina förbokningspengar till att färdigställa spelet..

Problemet är bara att om man ser på det som en investering så tror man att man har några krav att komma med till Kickstartaren. Men det har man inte. Det är som att ge pengar till en tiggare på gatan som lovar att om ett halvår ge dig en blomma helt gratis. Litar du inte på tiggaren så ge inga pengar.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

NEJ, det är ingen investering... det är en gåva. Du ger dem pengar för att de förhoppningsvis ger dig ett coolt spel i slutändan.

Det är inte en investering.

Jag ser det som en investering, men jag antar att gåva, donation lr liknande fungerar också

Dock "En investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Kapitalinsatsen sker ofta som en utgift i pengar, men kan även vara en insats av andra former av resurser. Avkastningen kan antingen komma i form av ökade intäkter eller i form av minskade kostnader."

Jag investerar ett kapital, som jag förväntar mig (men inte måste) leda till en avkastning. Och avkastningen i form av minskade kostnader (Får spelet billigare, som om jag vill kan sälja för fullpris vid release)
(Aningens långsökt dock ) Men poängen är den samma.

Varför göra det så komplicerat? Du teknist sätt bara förbokar ett spel som man i vanliga fall gör men denna gången så går dina förbokningspengar till att färdigställa spelet..

Problemet är bara att om man ser på det som en investering så tror man att man har några krav att komma med till Kickstartaren. Men det har man inte. Det är som att ge pengar till en tiggare på gatan som lovar att om ett halvår ge dig en blomma helt gratis. Litar du inte på tiggaren så ge inga pengar.

Varför måste man ha krav att komma med?
Och iofs så är väll mitt krav att jag skall få en kopia av spelet, som jag blev utlovad när jag investerade mina pengar?


signatur

Rwa?

Medlem

I alpha fasen kostade spelet 84 euro. Nu i beta 55 euro. Jag trodde ideén med "Early acces" var att spelet skulle vara billigare i alpha fasen och bli dyrare ju närmare full release den kommer.

Testpilot
Skrivet av Jonlissla:

Meh, varför får inte jag någon nyckel? Jag sponsrade deras Kickstarter.

Gå hit: http://uberent.com/KS/FindMyPledge
Så får du mail om hur du aktiverar konto och fixar nyckel och ladda hem betan.

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Jakobinklubben:

Kickstarter är egentligen fusk. De som investerar bör få del av vinsten.

Vadå fusk?
Och varför skulle man få en del av vinsten?

Du investerar pengar i ett företag, för att du vill se deras spel på marknaden, som tack får du spelet + lite extra godis.

Färdiga produkter köper man, det som inte finns investerar man i. Jag investerar bara pengar i företag som ger mig avkastning. Allt annat är välgörenhet, och på ett sätt är det en dålig deal för dig men bra för företaget som kommer undan delägare och ändå får in pengar.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

12
Skriv svar