Valve presenterar: Steam Controller!

Robot
Valve presenterar: Steam Controller!
Medlem
Valve presenterar: Steam Controller!

Den är originell i alla fall, min första tanke var att den inte kommer fungera bra. Dock är jag nyfiken och vill testa den.

Medlem

hmm


signatur

🐖💨💩

Medlem

Coolt med lite nytänkande måste jag säga.

Medlem

Ok, det är väl en cool nyhet men jag hade ändå väntat mig mer. Lite besviken blev jag.


signatur

Taskigt.

Skribent

Varför inte, säger jag. Älskar att spela handkontroll och tackar inte nej till en som funkar till "allt".


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Undra hur valve kommer att sälja allt. Kommer man kunna köpa det i retail stores tex Game eller Gamestop eller är det online order som gäller?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Var lite tveksam till jag läste spel utvecklare kunde göra lite var som med den.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv
Medlem

Jag vet inte riktigt varför folk väntat på så mycker mer för 3e announcmentet , då det klart och tydligt varit riktat emot vardagsrummet och inget som pekat på ett nytt spel eller liknande. Folk osm trott på Half-life 3 osv gör mig bara förivirrad.

Medlem

Är faktiskt ganska peppad att se vad som blir utav den! Om det utvecklas ordentligt så vore det inte helt fel med en kontroll som erbjuder mycket mer förfinade rörelser än en standard-kontroller(spakar).

Och varför skulle någon förvänta sig ett spel? De har sedan tidigare sagt att det inte ens skulle handla om något sådant. Om något så kanske vi hör mer om HL3 efter Steam Machines och SteamOS är ute på marknaden, de måste ju ha NÅGOT att styrka och tilltala oss med.

Medlem

Undrar lite om det är helt osannolikt att det kommer släppas några nya spel från Valve i samband med lanseringen av Steam machine?

Medlem
Skrivet av Slainground:

Jag vet inte riktigt varför folk väntat på så mycker mer för 3e announcmentet , då det klart och tydligt varit riktat emot vardagsrummet och inget som pekat på ett nytt spel eller liknande. Folk osm trott på Half-life 3 osv gör mig bara förivirrad.

Lätt o va efterklok va?

Medlem

Ska bli intressant och se hur bra den är. Kanske blir man bättre på fps spel, än med ps3/360 kontroll...! Annars har jag svårt o se hur man ska klara sig online på cs:go med denna kontrollen

Förresten, påminner den inte om något?

Inaktiv
Medlem

Vad hände med HL-3?

Medlem

Intressant. Det lär bli ett köp för mig då en del spel är skönare att lira med handkontroll, och enligt mig så är Xbox-kontrollen riktigt obekväm.

Medlem
Skrivet av Deltaquebec:

Vad hände med HL-3?

Ingenting?

Inaktiv

skojjar dom eller -.-

Medlem

borttaget (radera kommentar)

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Slainground:

Jag vet inte riktigt varför folk väntat på så mycker mer för 3e announcmentet , då det klart och tydligt varit riktat emot vardagsrummet och inget som pekat på ett nytt spel eller liknande. Folk osm trott på Half-life 3 osv gör mig bara förivirrad.

Lätt o va efterklok va?

Hehe njaaaaaa , det var jäkligt tydligt innan att det inte skulle vara ett spel. Folk tenderar att bli hypade för inget,

Medlem

Jag har länge funderat på varför ingen gör en HK med en trackball i stället för en analog spak på högersidan, men en touchpad kanske kan fungera också.

Jag hade en handkontroll från Gravis tror jag det var som hade knappar på undersidan av handtagen, jag har även funderat på varför ingen gör något mer med det.

De flesta sitter bara med sina två pekfingrar på dom fyra knapparna i fronten, det är inte bekvämt att sitta med pekfingret och långfingret på knapparna, så oftast med en standard handkontroll ( som i princip inte utvecklats ett dugg sedan sony släppte sin stora "Dual Analog Controller" 1997 med två analoga spakar utan vibration ) sitter folk med lillfingret, ringfingret och oftast långfingret utan att ha någon knapp att trycka på. Visst det handlar om fingerfärdighet också, det skall vara anpassat så det känns naturligt för den stora massan. Men att inte ha en stor knapp på undersidan som tre fingrar får samsas om känns dumt

Jag säger ingentig definitivt förrän jag testat den, men Valve har onekligen fått en del rätt och det behövs lite nytänkande när det gäller handkontroller i dagens läge.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

uhm.. finns det inga hoppa skjuta knappar mm ?
Ser skumt ut utan styrspakar men den kontrollen kan nog bli en trevlig överaskning.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Mycket hype för så lite egentligen. Enklare att ställa en dator vid teven och dra lite snyggt USB förlängningskablar till soffan Så slipper man ytterligare en grunka med ett OS som troligen försvinner snart.

Medlem

Visst, man blir ju lite besviken på att det inte blev ett nytt Source, HL eller Portal (även om det var ganska tydligt att det inte skulle bli något av de sistnämnda), men jag måste ju säga att den där kontrollen ser najs ut! Ännu lite mer peppad blir man dessutom när man läser igenom listan på funktioner...

Hoppas verkligen att Valve vet vad de gör!

Medlem

Trevligt!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Pålis:

uhm.. finns det inga hoppa skjuta knappar mm ?
Ser skumt ut utan styrspakar men den kontrollen kan nog bli en trevlig överaskning.

Touch-spakarna fungerar även som knappar.

Triggers finns som vanligt.

Medlem

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Medlem
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Inaktiv
Skrivet av KnäckeHäxan:

Coolt med lite nytänkande måste jag säga.

Håller helt och hållet med. Väldigt innovativt och vågat! Denna verkar grym på många sätt. Även om det finns nackdelar för vissa spel, så finns det nog stora fördelar för många typer av spel.

Skriv svar