Premiär – Fragzone säsong 2!

Medlem

"Stora explosioner och tuttar..."
" och troll!!"
Jag garvade!
Bra program grabbar.

Medlem

sjukt nice fotöljer

Skägg.
10 Chambers

Tack för de snälla orden!


signatur
Testpilot
Skrivet av John:

Tyvärr har vi inte möjlighet att utveckla med tillägg som adblock, noscript och ghostery i åtanke. Det är fint att du vitlistat sajten men det hjälper nog inte i detta fallet. Spelaren i fråga ligger hostad hos tillverkaren JW Player och filmen ligger hos Amazon. När du vitlistar FZ.se så spelar det ingen roll då spelaren ligger på en annan URL och filmen på en tredje.

Har du plugins likt ovanstående får du nog tyvärr vänja dig vid att du får mecka rejält med vitlistan för att det ska fungera bra, om ens då. Det är lite som att sänka markfrigången maximalt på din bil och sedan klaga på att underredet skrapar i marken när du kör på allmänna gator.

Förstår er position att det är svårt , ser hellre att ni gör avsnitten nedladdningsbara , kanske som extratjänst till oss som är supporters , torrentlösning tex ?

Medlem

Sjukt kul att ni är tillbaka!

Ni är alla tre awesome men Christer är störtskön som vanligt!

Medlem

Underbart att ni är tillbaka!

Bra program!

Enda frågan är ju varför inte en TV-kanal eller Netflix har köpt in era program.

Medlem

Nä nu blir jag sådär gubbig igen.
Christer, GTA började INTE som ett konsolspel utan som ett PC-spel. Rätt ska vara rätt

Annars bra skit mina herrar.

Medlem

Victor, kul raljering och jag ser verkligen vart du vill komma med den, men för att försvara Per Strömbäck lite: spel och lek är båda väldigt svårdefinierade ord och har hängt ihop så länge som vi kan minnas. De har till viss grad varit accepterade sidor av samma mynt. Att separera dem nu kan vara beundransvärt och till och med önskvärt, men det hänger i så fall inte på en enskild talesman, det är något som vi kommer få kämpa hårt med i lång tid framöver.

Att se "lek" som något nedvärderande eller förminskande är också något jag vänder mig mot. Många kanske förknippar det med något som barn håller på med, men är något vi alla nyttjar genom våra liv i olika aspekter och är inte exklusivt för barndomen.

För mer om spel och lek se "Man, Play and Games" av Roger Caillois. Kanske det främsta försöket att definiera spel och lek i modern tid och ett exempel på hur svårt det är att separera de två.

För att ytterligare understryka hur komplicerad det kan bli med att sätta upp definitioner för nya företeelser behöver vi inte gå längre än att se hur den akademiska världen delat upp sig i Ludologer och Narratologer när det gäller spel.

Med det sagt så uppskattar jag ditt inlägg och jag håller med dig i din strävan för högre acceptans för mediet.

Redaktör
Skrivet av van Uber:

Victor, kul raljering och jag ser verkligen vart du vill komma med den, men för att försvara Per Strömbäck lite: spel och lek är båda väldigt svårdefinierade ord och har hängt ihop så länge som vi kan minnas. De har till viss grad varit accepterade sidor av samma mynt. Att separera dem nu kan vara beundransvärt och till och med önskvärt, men det hänger i så fall inte på en enskild talesman, det är något som vi kommer få kämpa hårt med i lång tid framöver.

Att se "lek" som något nedvärderande eller förminskande är också något jag vänder mig mot. Många kanske förknippar det med något som barn håller på med, men är något vi alla nyttjar genom våra liv i olika aspekter och är inte exklusivt för barndomen.

För mer om spel och lek se "Man, Play and Games" av Roger Caillois. Kanske det främsta försöket att definiera spel och lek i modern tid och ett exempel på hur svårt det är att separera de två.

För att ytterligare understryka hur komplicerad det kan bli med att sätta upp definitioner för nya företeelser behöver vi inte gå längre än att se hur den akademiska världen delat upp sig i Ludologer och Narratologer när det gäller spel.

Med det sagt så uppskattar jag ditt inlägg och jag håller med dig i din strävan för högre acceptans för mediet.

Jag har vaga minnen av definitioner av lek och spel från sociologin. Spel styrs av regler, lek inte. Ungefär. Kan det ha varit herr Caillois som låg bakom det?


signatur
Medlem

Ja, det låter som delar av Caillois, men han separerar egentligen inte spel och lek utan försöker bland annat definera spel genom att beskriva olika former av lek (Agon, Alea, Mimicry och Ilinx). Han tar upp exempel som poker och dans (tror boken är från tidigt sextiotal) och handlar mycket om hur man bygger vidare på tidigare teorier och förkastar äldre definitioner.

Men, även om det är gammalt material, det är ingen som har plockat upp stafettpinnen ordentligt. Möjligtvis att Victors raljering kan vara startskottet på något sådant.

Medlem

Så en snabb fråga, du nämnde att GTA passar på konsol (trotts att du är PC man själv, +1 btw). Snabbt därpå säger du att GTA började på konsol? Jag har för mig att GTA 1 släpptes till PC först?

Medlem
Skrivet av devton:

Så en snabb fråga, du nämnde att GTA passar på konsol (trotts att du är PC man själv, +1 btw). Snabbt därpå säger du att GTA började på konsol? Jag har för mig att GTA 1 släpptes till PC först?

Skrivet av Paska:

Nä nu blir jag sådär gubbig igen.
Christer, GTA började INTE som ett konsolspel utan som ett PC-spel. Rätt ska vara rätt

Annars bra skit mina herrar.

Nu ska jag inte tala för Chrille egentligen, men mig veterligen släpptes väl det första GTA för PS1 och PC samtidigt? Jag spelade de första två på PlayStation, så mitt intryck är också att serien "hör hemma" som tv-spel. Men framförallt så fick ju GTA sitt stora, kommersiella mainstreamgenombrott med trean, som släpptes exklusivt för PS2 först.

Medlem
Skrivet av van Uber:

Victor, kul raljering och jag ser verkligen vart du vill komma med den, men för att försvara Per Strömbäck lite: spel och lek är båda väldigt svårdefinierade ord och har hängt ihop så länge som vi kan minnas. De har till viss grad varit accepterade sidor av samma mynt. Att separera dem nu kan vara beundransvärt och till och med önskvärt, men det hänger i så fall inte på en enskild talesman, det är något som vi kommer få kämpa hårt med i lång tid framöver.

Att se "lek" som något nedvärderande eller förminskande är också något jag vänder mig mot. Många kanske förknippar det med något som barn håller på med, men är något vi alla nyttjar genom våra liv i olika aspekter och är inte exklusivt för barndomen.

För mer om spel och lek se "Man, Play and Games" av Roger Caillois. Kanske det främsta försöket att definiera spel och lek i modern tid och ett exempel på hur svårt det är att separera de två.

För att ytterligare understryka hur komplicerad det kan bli med att sätta upp definitioner för nya företeelser behöver vi inte gå längre än att se hur den akademiska världen delat upp sig i Ludologer och Narratologer när det gäller spel.

Med det sagt så uppskattar jag ditt inlägg och jag håller med dig i din strävan för högre acceptans för mediet.

Jag har uppfattat det som att begreppet används i sammanhang där man vill bagatellisera tv-spel och spelande, för att ta avstånd ifrån eventuella moraliska och politiska ställningstaganden. Det tycker jag bara är bakåtsträvande.

Medlem

skönt avsnitt, speciellt med Thatgamecompany, ser ut o va ett bra spel, dem har gjort d med massor av känslor och kärlek.

Perfekt en fredagseftermiddag efter en dag på jobbet

Tack för ett shysst program
Keep it up


signatur

//Peace out

Medlem

Tack FZ för ett underhållande avsnitt!

Medlem

Sist jag spelade GTA så var det GTA2 på PC i gymnasiet sedan så tröttnade jag på det spel-konceptet.

Medlem

Lite mycket journey annars var det allt trevligt!

Medlem

Viktor, du är grym Blir varm i hela själen av att se din passion och kärlek för spelmediet!

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

skönt avsnitt, speciellt med Thatgamecompany, ser ut o va ett bra spel, dem har gjort d med massor av känslor och kärlek.

Perfekt en fredagseftermiddag efter en dag på jobbet

Tack för ett shysst program
Keep it up

Skrivet av JOnnegrym:

Viktor, du är grym Blir varm i hela själen av att se din passion och kärlek för spelmediet!

Tack så mycket! Värmande att läsa

Medlem

Även om det bara är avsnitt ett av säsong nr två så får jag samma känsla som när jag spelar titlar som monkey island, grim fandango eller resident evil. Alltså en känsla som närmast kan beskrivas som endorfinförlösande nostalgi. Behöver jag ens säga att det är skönt att fragzone är tillbaka? Det är dock lite pinsamt att jag ännu inte tecknat ett år som fz supporter, men det har sina skäl och denna helgen så ska jag bli slackerbacker

Förövrigt så var detta ett riktigt bra avsnitt! Chris, Kalle och Vickan, vill ni gifta er med mig?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ifeelnothing:

Även om det bara är avsnitt ett av säsong nr två så får jag samma känsla som när jag spelar titlar som monkey island, grim fandango eller resident evil. Alltså en känsla som närmast kan beskrivas som endorfinförlösande nostalgi. Behöver jag ens säga att det är skönt att fragzone är tillbaka? Det är dock lite pinsamt att jag ännu inte tecknat ett år som fz supporter, men det har sina skäl och denna helgen så ska jag bli slackerbacker

Förövrigt så var detta ett riktigt bra avsnitt! Chris, Kalle och Vickan, vill ni gifta er med mig?

Någon form av polygamiskt spelkollektiv? I'm in!


signatur
Grafikfejs
Paradox Interactive

Det står att jag heter "Ma Collin". För i hilvidi!? MAX heter jag. MAX. Med X!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Inaktiv

Kanonavsnitt, kul att ni är tillbaka. Riktigt bra intervju med Thatgamecompany. Journey <3

Btw, själv hade jag inga problem med spelaren eller lagg, som vissa andra verkar ha. Allt flöt på bra. Kör Firefox och har ~16 Mbit ADSL.

Medlem

FINALLY !! :'D

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Väldigt roligt att läsa alla positiva kommentarer, för övrigt! Det här avsnittet är gjort på lika delar kärlek och koffein

Jag är speciellt stolt över Thatgamecompany-reportaget!

Ett fantastiskt reportage med Thatgamecompany!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av devton:

Så en snabb fråga, du nämnde att GTA passar på konsol (trotts att du är PC man själv, +1 btw). Snabbt därpå säger du att GTA började på konsol? Jag har för mig att GTA 1 släpptes till PC först?

Skrivet av Paska:

Nä nu blir jag sådär gubbig igen.
Christer, GTA började INTE som ett konsolspel utan som ett PC-spel. Rätt ska vara rätt

Annars bra skit mina herrar.

Nu ska jag inte tala för Chrille egentligen, men mig veterligen släpptes väl det första GTA för PS1 och PC samtidigt? Jag spelade de första två på PlayStation, så mitt intryck är också att serien "hör hemma" som tv-spel. Men framförallt så fick ju GTA sitt stora, kommersiella mainstreamgenombrott med trean, som släpptes exklusivt för PS2 först.

Nix några månader senare på PS.
Men jag håller med om att det hör hemma i tv-spel segmentet. Det kan man ju även få känslan av att utvecklarna vill också.

Medlem

Ah, äntligen är Fragzone tillbaka och spelaren funkade finfint, gött

Medlem

Det är synd för jag gillar programmet, men det är ospelbart för mig. buffrar och jag orkar inte liksom.

Medlem
Skrivet av Und3rtak3r:

Det är synd för jag gillar programmet, men det är ospelbart för mig. buffrar och jag orkar inte liksom.

http://www.youtube.com/watch?v=ti0Fj0Slz8c

Medlem

Haha jag hittade den typ prefcis efter det, tänkte att jag drar in på yotubue och chansar varav där fanns den.
tack iaf. och bra avsnitt så klart

Skriv svar