Xbox 360 startar om sig vid "bildläge"

Medlem
Xbox 360 startar om sig vid "bildläge"

Hejsan kära FZare har kopplat in min Xbox 360 till dataskärmen med en HDMI sladd och kör med denna för att få ljud från högtalarna/headset http://www.console.se/product.html/xbox-360-adapter-for-optis... .
Men nu är det så att när jag slår om till HDMI så jag får fram xboxens bild så funkar allt som det ska går även att spela etc.

Men när jag slår om till DVI så att se själva skrivbordet på datorn etc så startar xboxet om sig även när man väljer att gå tillbaka till HDMI läget på skärmen.

För det blir lite drygt att xboxet startar om sig om man kanske är mitt uppe i ett uppdrag på GTA tex o kanske behöver googla fram en sak om uppdraget så måste man börja om allt på nytt.
När jag väljer som sagt till HDMI så hittar han bara signal för DVI efter ca 5sec så står det "monitor going to sleep" sen vips så hittar han signal för DVI och HDMI då får jag fram bilden på xboxet.

Men fort jag byter mellan DVI och HDMI så startar han om sig finns det nån inställning på min skärm eller Xboxet? den 360 jag har är den första varianten vita med 60GB HDD och min skärm är en HP 2311x hoppas detta inte vart allt för svårt att förstå

MFZ
Medlem

jag har en likadan sladd, den gör så för mig oxo.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av supernaut:

jag har en likadan sladd, den gör så för mig oxo.

Hmf strange verkar inte kunna hitta nå på google heller har ändrat på skärmen så min default source är HDMI

MFZ
Medlem

tror det inte finns nått att göra åt det.
det är säkert nån "smart" funktion med hdmin som gör att det ska slå på automagiskt eller nått likanade när man sätter på kanalen för xboxen (gissningsvis).

kan meddela att en annan kompis till mig har exakt samma oxo.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av supernaut:

tror det inte finns nått att göra åt det.
det är säkert nån "smart" funktion med hdmin som gör att det ska slå på automagiskt eller nått likanade när man sätter på kanalen för xboxen (gissningsvis).

kan meddela att en annan kompis till mig har exakt samma oxo.

Okej tackar ändå får väl ta o googla om jag hittar nåt men lite jobbigt om man måste byta skärmläge till DVI så startar han om sig

MFZ
Medlem

jag har min xbox kopplad till hdmi på tv'n, byter jag kanal och byter tillbaka så startar den om. även hdmi->hdmi etc.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Har inte varit så för mig iofs så körde jag med Scart sladden samt HDMI sladden till tven kunde byta fritt mellan alla kanaler utan nåt hände med xboxet men förstår just inte varför de händer att den startar om när den är inkopplad till skärmen.

1
Skriv svar