Så slåss du i Wildstar

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:

Mobilspel innovativa? du skojjar?

...

Kör själv mestdels Tower defences eller turn based rpg:s på min.

annat rör jag inte pga den ur usla styrningen

Så att mobilspel är innovativa nej aldrig kmr aldrig hända allting som kmr där hände för 10år sedan typ.

Alltså, om du bara ser på den typen av spel så kanske det inte har kommit så mkt nytt. Men det finns en hel del pusselspel som utnyttjar mobilens egenskaper.

T ex Cut the rope, som nyligen skrevs om är ju lite annorlunda. Diverse spel som "101 exits" eller "100 doors" och allt vad dom heter, där man inte bara skall trycka på skärmen utan även göra saker som vända upp och ned på telefonen, luta den så att en kula rullar åt ett visst håll, använda de andra knapparna på telefonen, använda kameran, lampan osv osv. Sådana saker är inte speciellt vanliga till varken PC eller konsol...

Jo på det sättet har du rätt i, men det skulle jag inte kunna säga är konsol eller pc industrin:s fel för du har inte samma styr egenskaper.

Sen håller jag med gaming industrin har stagnerat eller så har man spelat spel så jävla länge att man tröttnat på allt och tycker allt är repetivt ;D

Det finns ju mer än en orsak hehe.

Det finns ju ideer och saker som säkert kmr vara revelutionerande vid 2014/2015.

Detta året kmr det nog inte komma så mycket ny generation mycket kommer vara "safe" cards tror jag faktist.

Sen vill jag ha ett bra spel med, det behöver inte vara innovativt för det, finns flertal nya innovativa ideer som kommit igenom åren som jag inte ens brytt mig om eller haft intresse för.

Ett exempel är ju hur orginellt och simpelt skyrim vart, där antagligen nu the witcher wild hunt kmr förfina det.
Sedan har vi dragon age och sedan sist men inte minst cyberpunk.

just nu är detta dessa och dying light som jag har ögonen på av mest intresse med tittanfall.

alla andra spel kmr jag säkerligen spela med, men det är inget jag är hypad över, varför jag är hypade på dessa är hur dom förfinat gameplayet m.m

inte för det är något nytt.

det som är nytt såfall är witcher och se hur mycket bättre det blir än skyrim då combaten är bättre i witcher, plus open World och att där finns såå mycket mer creatures att stötta på i witcher än skyrim.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gameboy:

SWTOR var innovativt för det var helt röst styrt och man kunde göra moraliska val. Det var det enda MMO som lyckats dra mig till end level, en bragd i mina ögon. Wild står verkar traditionellt med intressanta mekaniker, nått säger mig bara att detta spel kan bli kul att spela, speciellt raids.

SWTOR är inte alls "röststyrt" i vanlig mening, du får det låta som att du kan styra spelet med din röst.

Spelet har "Full voice-over".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kill455:

Känns som MMO-genren är urvattnad..

Jag vet inte hur folk kan säga att wildstar är likt ett mmo, det är helt nytt igentligen och tagit lite ifrån mm:os

Dom har tagit mmo,moba spel mechancis gjort det en mix utav båda.

jag kan inte säga detta spelet är likt något annat däremot kan jag säga det är en hybrid.

Älskar att dom tagit hon;s charge system.

behövs mer utav detta i spel

Det känns till 99% som ett standard MMO när man spelar det (tyvärr). Potentialen finns där men de har långt kvar innan det blir konkurrenskraftigt.

Problemet är väl att det inte är så jättemånga sätt att variera det på. Det blir ändå ungefär samma sak i slutändan med en egen twist.

Hur mycket nytt har kommit i andra genres under de senaste 10 åren egentligen?

GW2 känns ur ett pvp perspektiv nytt jämfört med tidigare MMOs. Samtliga 'gamla' spel jag testat efter ett år i Guild Wars har kännts både gamla och stela. Tyvärr infann sig precis samma känsla när jag spelade Wildstar. Deras innovationer på pappret är tyvärr inget som märks in-game i alltför hög utsträckning.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

12
Skriv svar