3DS speltips tack!

Medlem
3DS speltips tack!

Precis köpt mig ett 3DS XL, köpte till Ocarina of Time, ol time classic! vilka spel är "must have" till 3DS?

Vill verkligen inte ha barnspel eller för lätta spel, vill ha svåra och utmanande spel.

Medlem

Vill nog påstå att 3DS är gjort för barn

Men Super Mario 3D Land är väldigt trevligt. Och du kanske skulle kika på Luigis Mansion 2 för det tror jag nog min son, som är ett barn, spelade i en timma sen har han nog inte rört det igen för att det var för svårt.


signatur
Medlem

Mitt mest spelade spel på konsolen är "Ghost Recon: Shadow Wars". Bra turbaserat taktiskt spel. Rekommenderas!

Gillade Resident Evil: Revelation också. Funkade riktigt bra i bärbart format imo.


signatur

Videomupp

Medlem

Fire Emblem har jag hört mycket om, ett JRPG som tydligen ska vara rätt så svårt, stämmer det?

Medlem

Fire Emblem är ett klart trevligt spel, har fram för allt spelat de tidigare utgåvorna men även det till 3DS är ett kompetent spel som blir riktigt utmanande om du skruvar upp svårighetsgraden.

I övrigt så rekommenderar jag SteamWorld Dig som finns på e-shop. Riktigt kul platformsspel som dessutom är svenskutvecklat!

/ LordDaimos

Medlem

Monster hunter 3 är också ganska hardcore. Men det kräver en del grind att komma in i.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Precis köpt mig ett 3DS XL, köpte till Ocarina of Time, ol time classic! vilka spel är "must have" till 3DS?

Vill verkligen inte ha barnspel eller för lätta spel, vill ha svåra och utmanande spel.

Shin Megami Tensei: Devil Summoner - Soul Hackers kom ut i Europa för några dagar sedan. Hardcore JRPG där man ska samla på sig demoner som man kan slåss med. SMT-serien är känd för att vara otroligt jäkla svårt. Jag rekommenderar det starkt.

Medlem

Metal Gear Solid 3D.

Det spelet var det första jag spelade på min 3DS och vart även min introduktion till MGS (love at first sight). Definitivt inget barnspel och mycket utmanande på högre svårighetsgrader.

Har du inte spelat det förut så skulle jag säga att det är ett givet köp! Var ju ett tag sedan det kom ut så det kostar bara 200 riksdaler cirka.


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Svårt att rekommendera till andra när jag inte känner till deras spelsmak. Men själv gillar jag
"Professor Layton and the Miracle Mask" Mysig problemlösning med en alltför använd story, tyvärr.
Men pusslen är roliga!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Street Fighter 4 är ju en goding att ha med sig i väskan.

Jag spelar på tok för lite på min 3ds XL som jag köpte i somras. Resident Evil Revelations var så långt den enda riktigt värdefulla upplevelsen av det jag provat (Super Mario 3D Land, RE:Rev, MH3, Shinobi, Donkey Kong Country Returns, m. m.)

Medlem

Luigis Mansion 2, riktigt bra spel där du får utforska gamla hus efter spöken. Bra spel om du gillar att klura och leta efter saker! Inget "hardcore"spel kanske, men jag älskade gamecube-versionen och blev inte besviken över uppföljaren.

Star Fox 64 3dS - Spelar lite på mina gamla nostalgikänslor, men det är ett jäkla bra rymdskjutarspel. Har du spelat orginalet och gillar det och vill ha något liknande fast lite mer, Kika in Kid Icarus 3d.

Super Mario 3D Land som folk har rekomenderat är också riktigt bra.

Jag spelar inte på 3DS, men jag har flera vänner som aldrig vill sluta prata om Etrian Odyssey IV. Så jag antar att det kan vara värt ett försök om du någon gång får tråkigt.


signatur

/Skatan på taket.

1
Skriv svar