Mythic sparkar 80 anställda. Totalt 1500 på EA.

Medlem
Mythic sparkar 80 anställda. Totalt 1500 på EA.

Massively.com skriver att det ryktas att Mythic sparkat 80st anställda nyligen vilket tydligen är 40% av den totala arbetsstyrkan för Warhammer, OU, DAoC och övriga projekt som tex hjälp åt Biowares kommande MMO - SWTOR. Frågan är hur många om än några alls finns kvar för att utveckla Warhammer.

Det känns riktigt tråkigt nu när spelet börjat arta sig ordentligt. Sad orc...

Läs mer på:
http://www.massively.com/2009/11/09/rumor-80-more-layoffs-hit...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Skvaller, och EA säger inte mycket. Ändå jag kan hitta var;

Electronic Arts confirmed 1,500 workers will be laid off by the end of March 2010; of which 1,300 are part of a company-wide restructuring plan and the closing of "several facilities." The plan will ultimately save Electronic Arts an annual cost savings of $100 million and restructuring charges of $130 to $150 million.

Från

http://uk.games.ign.com/articles/104/1043422p1.html

Medlem

Precis det är inga rykten längre.

De 1500 som skall sägas upp är definierat i EAs kvartalsrapport som kom sent igår. Mythic har varken bekräftat eller dementerat att 80 sparkats hos dem, men allt pekar på att det är sant.

Många bloggar från fd anställda på EA skriver att det är sant. Sedan har EA lovat att göra ett offentligt uttalande i frågan.

Molnen hopar sig... verkligen trist

Håll ett öga på följande sajt, uppdateringar lär komma:
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=25999


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Medlem

Du måste lära dig skicka in nyhetstips, alternativt får vi försöka få en nyhetsskribent att fasta för war

Medlem

Det finns skäl till varför jag inte skickar in nyheter. Mina månader som forumguide får räcka. Dags att siten gör lite själva och inte bara förlitar sig på obetalda entusiaster.

Kommer eventuellt själv att starta upp en MMO blogg vad det lider. Får se hur det blir, har en del seriösa planer på det. Men tyvärr har flera av de kontakter jag fått genom åren inom spelbranschen, blivit av med sina jobb. Vliket gjort att jag skjutit fram planerna på obestämd tid.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Låter lite intresant, då det i min mening inte finns någon bra svenk mmo blogg (rätta mig om jag har fel och ge länk)

Medlem

Nej det finns inte någon kvalitativt MMO blogg/site i Sverige. Därav mitt intresse. Men det kräver mycket tid och ansträngning parallellt med ens förvärvsarbete. Jag tycker inte om att göra något halvdant. Så jag får se hur det blir.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Nej det finns inte någon kvalitativt MMO blogg/site i Sverige. Därav mitt intresse. Men det kräver mycket tid och ansträngning parallellt med ens förvärvsarbete. Jag tycker inte om att göra något halvdant. Så jag får se hur det blir.

Hoppas du bestämmer dig för att genomföra det då jag saknar en bra svensk mmo site.

Medlem
Skrivet av Snake:

Nej det finns inte någon kvalitativt MMO blogg/site i Sverige. Därav mitt intresse. Men det kräver mycket tid och ansträngning parallellt med ens förvärvsarbete. Jag tycker inte om att göra något halvdant. Så jag får se hur det blir.

Jag skulle kunna vara din wingman om du bestämmer dig för att skapa en MMO-blogg. Det vore roligare än att twittra..

Hör av dig!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar