Watch Dogs körs i 30 fps på Playstation 4 och Xbox One

Robot
Medlem
Watch Dogs körs i 30 fps på Playstation 4 och Xbox One


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Undrar hur optimeringen blir på PC.

Medlem
Medlem

blir nog inte en nextgen konsol, ska nog satsa pengarna på burken istället, lär landa på en mindre summa än ett ps4/xbone med 3-4 spel i vilket fall.

Medlem

Som jag brukar säga vill du spela budget eller inte, Som det flesta sakerna i världen du betalar för det du får.

Medlem

hahahaha next gen my fucking ass 30 bilder i sekunden, kvittar hur mycket snygg ni grafik dom har gemfört med innan.

Detta kmr göra att det ser förjävligt ut i high fidellity textures och bilder.

Hoppas detta fixas, för kmr nya aaa spel med bra grafik bara kunna ha 30 frames kmr konsol generationen och dess spelare får ritkiga upplevelse problem när dom spelar.

60 är det minsta du använder även det är markant.

Medlem
Medlem

Känns som att PS4 och Xbox One kommer att floppa, xbox360 och PS3 orkade i alla fall 60fps 720p i 2-3 år.. men 30 fps redan på release? snälla någon.. om 5 år kommer de säkert ha hackat ner FPSen till 25 eller 20 "hurrdurr still playable"

Men å andra sidan så är det precis vid releasen, kommer ta ett tag innan Sony och Microsoft har optimerat lådorna helt, samt utvecklarna vet vafan de håller på med..

Jag tycker att man alltid ska prioritera 60 fps innan någon som helst grafik.
Jag kör hellre ett spel som Quake Live.. där grafiken är det sista de tänkt på.

Disappooointed...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Rätt dåligt med "bara" 30fps på en ny konsolgeneration faktiskt


signatur

Jäh!

Medlem

Hoppas spelutvecklare kommer lära sig att pressa ut mer prestanda ur nextgen konsolerna. För om hela nästa generation blir år av suddiga 30 fps så tänker jag inte köpa någon konsol alls

Medlem

Det är inte såna nyheter man vill läsa om det ska bli en PS4 i vinter...

Medlem

Nu är det ju inte på grund av konsolen som gör så de enbart kan köra 30 fps utan deras egen helt värdelösa optimering av spelen.


signatur

42

Moderator | Testpilot

Är ganska säker på att det är 30 fps pågrund av att det är en PS3, 360 port i grunden samt att det är en av det första spelen till det nyare konsollerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av wobbla:

Nu är det ju inte på grund av konsolen som gör så de enbart kan köra 30 fps utan deras egen helt värdelösa optimering av spelen.

Men det begränsas av hårdvaran, finns inget snack om saken. På en PC kan du ställa ned grafikinställningarna och få högre flyt om du vill ha det, på konsoler är du fucked, får leva med dålig fps.

Inaktiv

Lite tråkigt är det, är ju en jäkla skillnad på 30 respektive 60 fps. Däremot känns det verkligen som ett krav att det rullar på 1080p och inte 720p.

Medlem

Är det så illa med 30 fps? förstår att det är sämre än 60, men vad är det som gör att det automatiskt blir värdelöst?

frågar alltså för att jag inte vet.

Medlem
Skrivet av fonsor:

Är det så illa med 30 fps? förstår att det är sämre än 60, men vad är det som gör att det automatiskt blir värdelöst?

frågar alltså för att jag inte vet.

Dubbelt så hög responstid via input.
Där har du det värdelösa

Sen att spelet inte flyter får mig irriterad.

Medlem

Men eeeh. BF4 kommer ju köras i 60fps 720p. Förstår inte varför "Titta Hundar" inte skulle kunna köra 60fps med...

Jaja. Tur att det kommer till PC !

jkw
Medlem

Och där avbokade jag Watch Dogs: Dedsec Edition.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Dubbelt så hög responstid via input.
Där har du det värdelösa

Sen att spelet inte flyter får mig irriterad.

tack för det uttömmande svaret känns lite som att säga att 10 mpixlar automatiskt är bättre än 5 för mej... men med 30 fps flyter det inte bra alltså.
men kan för lite om det, får läsa på nån annanstans!

k3m
Medlem

surt! fast å andra sidan krävs det en del av hårdvaran att köra spel i 60 fps!

Medlem
Medlem
Skrivet av fonsor:
Skrivet av Ztreek:

Dubbelt så hög responstid via input.
Där har du det värdelösa

Sen att spelet inte flyter får mig irriterad.

tack för det uttömmande svaret känns lite som att säga att 10 mpixlar automatiskt är bättre än 5 för mej... men med 30 fps flyter det inte bra alltså.
men kan för lite om det, får läsa på nån annanstans!

Om du trycker på knappen A på ditt xbox så vill du att din gubbe ska hoppa direkt, men det tar tid för kontrollen att skicka signaler till ditt xbox, som sedan visar upp att du hoppar på skärmen.

Vid högre frames så kommer du hoppa fortare, för xboxet väntar tills nästa frame innan hoppet börjar..

Högre fps = bättre responstid mellan kontroll och det som visas på skärmen, hänger du med nu?

http://gamingbolt.com/why-60-fps-is-a-must-for-the-ps4-a-comp...

Här har du ett bra exempel.. på varför folk blir irriterade på 30 fps.

Medlem
Medlem

AHHAhahahahahaha

Medlem

Förväntade mig åtminstone att ps4an skulle prestera i höjd med min dator från 2011. Det verkar ha varit en önskedröm. Får väl bli en steam machine då! Deras nyheter kändes mer nyskapande än hela konsolcirkusen.

Medlem

Känns som att det handlar mer om optimering än dålig hårdvara i det här fallet. Okej att Watch Dogs är snyggt, men inte så snyggt. Då är The Division bra mycket snyggare och det såg ut att fungera klockrent på PS4.

Medlem

Såja, nu fick jag lite info! Tack Zakor och Ztreek!

Skriv svar